مشاور تخصصی ارشد علوم تربیتی 

سلام به همگی.

من مصطفی جلالی هستم. سال ١۴٠١ در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کردم و رتبه ٢ علوم تربیتی رو کسب کردم و الانم دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس تهران هستم.

برای رسیدن به این رتبه تلاش زیادی کردم. طی کردن این راه و این مسیر باعث شد که تجربیات زیادی درباره منابع مهم، استراتژی های مطالعاتی، زمان لازم برای مطالعه، چگونگی شروع و پایان مطالعه، شیوه خلاصه و جمع بندی مطالب و... بدست بیارم که مشتاقانه علاقه مندم تا همه این ها رو با شما به اشتراک بزارم و سهمی هر چند کوچک در موفقیت شما ایفا کنم.

بچه ها کنکور کارشناسی ارشد خیییلی آسونه. اونقدر آسونه که حتی فکرشم نمیتونید بکنید! به نظر من برای قبولی تو این کنکور فقط و فقط لازمه که منابع درست و استراتژی مطالعاتی صحیح داشته باشین. شعار من برای کنکور ارشد اینه << کیفیت خیلی مهمتر از کمیته >>. این نکته بشدت مهمه که متاسفانه می بینم بعضی ها اصلا به این نکته توجه نمیکنن و یک غول بزرگ و بی شاخ و دمی(!) از کنکور ارشد برای خودشون ترسیم میکنن. برای همین صرفا به دنبال خرید منابع، کتاب های و دوره های متعدد هستن و خیال میکنند با خوندن ده ها کتاب و دیدن ده ها دوره میتونن رتبه خوبی کسب کنند درحالی که به هیچ وجه اینگونه نیست و فرمول رتبه برتر شدن خیلی راحتتر و آسونتره.

من اینجام که این فرمول ساده و در عین حال مهم رو در اختیارتون بزارم و مطمئنم که با دونستن این نکات و صدالبته تلاش و همت خودتون به هدف مقدس و زیبایی که دارین میرسین و رویای قبولی در دانشگاهی که در سر دارین به واقعیت تبدیل بشه.

تا یادم نرفته این رو بگم که من سال ١٣٩۵ در کنکور تجربی شرکت کردم و رتبم نه هزار شد. سال ٩۶ وارد دانشگاه فرهنگیان شدم و الان یک ساله که در کسوت آموزگاری مشغول به فعالیتم.در کنارش برای کنکور ارشد خوندم و گرایش تکنولوژی آموزشی(دانشگاه تربیت مدرس تهران) که یکی از گرایش های تاپ علوم تربیتی هست قبول شدم.

مباحث تکنولوژی آموزشی حول محور تسهیل و سیستماتیک سازی آموزش جریان داره. در تکنولوژی آموزشی یاد میگیریم که چگونه خلاق باشیم و از این خلاقیت در جهت تعمیق یادگیری و جذاب کردن کلاس درس استفاده کنیم. به عبارتی دیگر در تکنولوژی آموزشی یاد میگیریم که چطوری آموزش بدیم.

پایه های تکنولوژی آموزشی بر عمل کردن و به کار بستن بنا شده یعنی این گرایش صرفا در نظریه و تئوری خلاصه نمیشه و از یافته ها و تئوری های جدید آن در میدان واقعی آموزش و کلاس درس استفاده میشه. بنابراین تکنولوژی آموزشی برخلاف بسیاری از رشته ها و گرایش ها، یک گرایش کاربردی هست و بازار کار بسیار متنوعی رو چه به صورت آزاد و چه دولتی برای فارغ‌التحصیلان این گرایش فراهم کرده. یکی دیگه از دلایل رغبت و میل داوطلبین به تحصیل در این گرایش آپدیت بودن و به روز بودن اطلاعات در آن است و به همین دلیله که در تکنولوژی، زبان انگلیسی از اهمیت ویژه ای برخورداره و ضریب ٣ داره. گردش اطلاعات در تکنولوژی آموزشی به شدت بالاست و اطلاعات و یافته های جدید دائما در حال اضافه شدن به آن هستند و همه این ها باعث شده که تکنولوژی آموزشی یکی از گرایش های پر متقاضی علوم تربیتی شناخته شود.

در انتها از عوامل و پرسنل محترم موسسه 3گام که بستر مناسبی رو برای ارتباط مشاور و داوطلب تهیه نموده اند و گام بزرگی در جهت در جهت توسعه و ارتقا آموزش برداشته اند تشکر و قدردانی میکنم.