برنامه و روش 3گام در کارشناسی ارشد مجموعه زیست شناسی- علوم گیاهی

فلسفه 3گام برای کنکور کارشناسی ارشد مجموعه زیست شناسی- علوم گیاهی، این است که به هر یک از اعضای خود برنامه ریزی متناسب با شرایط شخصی و فردی شان ارائه داده، منابع مطالعاتی را متناسب با زمان در اختیار و سطح توانمندی شان به آن ها معرفی نموده و تمامی اطلاعاتی که این افراد برای موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی گیاهی نیاز دارند در اختیارشان قرار دهد. در 3گام به شما کمک می کنیم تا از نقاط قوتتان به بهترین شکل استفاده نمایید و نقاط ضعفتان را تا حدی ارتقا ببخشید و بتوانید آن ها را پوشش دهید.

 

معرفی ارشد زیست شناسی گیاهی را در سایت 3گام مطالعه کنید.

 

آنچه برای قبولی در کنکور کارشناسی ارشد نیاز دارید

در 3گام تلاش می کنیم تا هر آنچه را که مورد نیاز یک داوطلب کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی گیاهی است؛ در اختیار او قرار دهیم، اعم از: برنامه ریزی درسی مناسب، معرفی و حتی ارسال بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی گیاهی  به سراسر کشور بدون وابستگی به مؤسسه ای خاص (که بر اساس تجربیات داوطلبان موفق و رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی گیاهی در سال های قبل است)، اطلاعات دفترچه کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی علوم گیاهی، اطلاعات در مورد کارنامه قبولی داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی گیاهی سال های گذشته در دانشگاه های سراسر کشور، ضرایب دروس، ظرفیت پذیرش دانشگاه های آزاد و سراسری، جدول بودجه بندی سؤالات کنکور در سال های قبل، راهنمایی در زمینه انتخاب رشته و گرایش و ...

 

 

هدف 3گام در کارشناسی ارشد مجموعه زیست شناسی- علوم گیاهی

هدف 3 گام این است که دروس کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی گیاهی را در تک تک گرایش ها، اولویت بندی کنیم و با در اختیار قرار دادن جدول توزیع موضوعی که نشان دهنده مباحث مهم و پر تست در هر یک از دروس است، به تمامی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مجموعه زیست شناسی گیاهی کمک کنیم تا با هر سطح علمی و شرایط فردی بتوانند در رشته و گرایش مورد نظرشان پذیرفته شوند.

بر اساس سطح علمی داوطلبان، زمان آزادی که برای مطالعه در اختیار دارند، میزان علاقه ای که به دروس مختلف دارند، رشته یا دانشگاهی که برای ادامه تحصیل انتخاب نموده اند و ....، هر داوطلب برای موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی گیاهی  باید دروس تئوری را مورد توجه قرار داده و برای خواندن و تسلط بر مباحث آن ها زمان اختصاص دهد و نیز از تست زدن غافل نشود. بسته به گرایش مورد نظر داوطلب درسی که ضریب بالاتری دارد را باید بیشتر مورد توجه قرار دهد. به عنوان مثال با توجه به ضریب بالای درس تکوین گیاهی در گرایش  زیست شناسی تکوینی گیاهی کارشناسی ارشد زیست شناسی گیاهی و البته حجم زیاد این دروس و فرار بودن آن ها، باید در خواندنشان مداومت داشت و برنامه ریزی بلندمدت برای آن در نظر گرفت.

افرادی بوده اند که توانسته اند با کنار گذاشتن یک یا دو درس در کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی علوم گیاهی، رتبه های بسیار خوبی به دست بیاورند، اما این افراد استثنا هستند و توانسته اند این ضعف را با درصدهای بسیار بالا پوشش دهند که این درصد ها به سادگی به دست نمی آید و ریسک بالایی دارد. بنابراین به شما توصیه می کنیم که در دروسی که ضعیف هستید درصدی حداقلی کسب نمایید و بقیه زمانتان را به دروسی که در آن ها قوی هستید اختصاص دهید تا بتوانید به این وسیله ریسک عملکردتان را کاهش دهید و به کنار گذاشتن کامل برخی دروس فکر نکنید.

 

 

برنامه ریزی به روش 3گام  برای کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی- علوم گیاهی

همه ما بسیاری از افراد را می شناسیم که زمان زیادی برای درس خواندن گذاشته اند اما نتوانسته اند در دانشگاهی که مد نظرشان است پذیرفته بشوند. علت این است که درس خواندن زیاد، شرط لازم برای قبولی هست، ولی شرط کافی نیست. همانطور که می دانید تمامی گرایش های زیست شناسی گیاهی دارای چندین درس با سرفصل های مختلف هستند. اگر زمان نامحدود بود، نگرانی وجود نداشت اما برای کنکور کارشناسی ارشد زمانی محدود در اختیار است و باید طوری برنامه ریزی و  عمل کرد که بتوان از این زمان حداکثر  بهره را برد.

از سوی دیگر بسیاری از داوطلبان مجموعه زیست شناسی گیاهی به نوعی مشغول هستند و زمان کاملاً آزادی برای مطالعه ندارند، بسیاری از داوطلبان در حال تحصیل هستند، بسیاری شاغلند و بسیاری دیگر نیز وظایفی را بر عهده دارند که بخشی از زمان آن ها را اشغال نموده است و تعداد کمی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی گیاهی این موقعیت را دارند که در زمان آمادگی برای کنکور، تنها به درس خواندن بپردازند.

زمانیکه این دو وضعیت را کنار هم قرار می دهیم، به یک پارادوکس می رسیم که در ابتدای راه ممکن است موجب دلسردی بسیاری از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد شود. اما در این زمینه نیز تیم 3گام همراه شما خواهد بود و با در اختیار قرار دادن اطلاعاتی مانند معرفی منابعی جامع که بتوانید از زمانتان بهترین استفاده را بکنید و البته کیفیت مطالعه را نیز داشته باشید و همچنین ارائه مهمترین و پر تست ترین مباحث به شما، به مطالعه شما جهت خواهند داد تا بتوانید با آرامش و اعتماد به نفس بیشتری پیش بروید و به رسیدن به هدفمان که همان قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظرتان است، اعتماد داشته باشید.

 

 

ما در 3گام به شما کمک خواهیم کرد که برای قبولی در کنکور کارشناسی ارشد برنامه ای مخصوص به خودتان و با توجه به توانمندی های شخصی تان داشته باشید و تا روز کنکور تمامی مباحث را حداقل دوبار دوره کرده و چندین بار تست بزنید. اینکه از چه تاریخی به ما می پیوندید مهم نیست، مطمئن باشید که دیر نیست و برنامه ریزی 3گام به نحوی است که از حداکثر توان شما برا ی زمان باقی مانده تا کنکور بهره برده و برنامه ریزی می کند و بسته به نیاز شما برنامه قابل تغییر است. مثلاً اگر مشاور شما در 3گام احساس کند که شما نیاز به مطالعه بیشتر در یک درس و کم کردن ساعات مطالعه برای درس دیگری دارید، برنامه ریزی شما را به نفع شما اندکی تغییر خواهد داد تا شما بهترین نتیجه را بگیرید. اگر با 3گام همراه شدید پس دیگر نگران حجم بالای درس ها نباشید چرا که لازمه مدیریت این حجم از دروس، برنامه ریزی درست است که این برنامه ریزی را 3گام برای شما انجام می دهد و شما با خیال راحت به درس خواندن خود بپردازید.