فلسفه 3گام در رشته شیمی

فلسفه شیمی

فلسفه 3گام در مجموعه شیمی و به ویژه معرفی ارشد شیمی ارائه برنامه ریزی مناسب و تمامی اطلاعات مورد نیاز به داوطلبان کنکور رشته شیمی در مقطع کارشناسی ارشد است.

در 3گام تلاش کرده ایم هر آنچه مورد نیاز یک داوطلب رشته شیمی است اعم از ارائه برنامه ریزی درسی مناسب، تهیه و ارسال بهترین منابع کنکوری ارشد رشته شیمی بدون وابستگی به موسسه ای خاص و بر اساس تجربیات داوطلبان موفق و رتبه های برتر کنکور رشته شیمی در سال های قبل، ارائه اطلاعات در مورد کارنامه قبولی داوطلبان رشته شیمی در سال های گذشته در دانشگاه های سراسر کشور و ضرایب دروس، ظرفیت پذیرش دانشگاه های آزاد و سراسری و جدول توزیع موضوعی سؤالات کنکور در سال های قبل را ارائه کنیم. در این باره مصاحبه با رتبه های برتر کارشناسی ارشد رشته شیمی هم می تواند به داوطلبان کمک کند.

در 3گام تصمیم گرفتیم دروس رشته شیمی را اولویت بندی کنیم تا تمام داوطلبان این رشته با هر سطح علمی بتوانند در رشته و گرایش مورد نظرشان پذیرفته شوند.

شیمی

بر اساس سطح علمی داوطلبان و زمان آزاد هر داوطلب برای درس خواندن در درس شیمی آلی ابتدا تمرکزمان را روی دروس شیمی آلی 1 و مخصوصا شیمی آلی 2 می گذاریم و پس از تسلط کامل روی این مباحث مطالعه شیمی آلی 3 و کاربرد طیف و شیمی فیزیک آلی را در اولویت دوم قرار می دهیم. در این باره مصاحبه با رتبه های برتر کارشناسی ارشد مجموعه شیمی هم می تواند به داوطلبان کمک کند.

 

 

در درس شیمی تجزیه معمولا داوطلبان و نیز کلاس های کنکور زمان بسیار زیادی را صرف مطالعه و تدریس شیمی تجزیه 1 می کنند که متاسفانه در کنکور معمولا بدلیل محدودیت زمان و یا عدم تسلط کافی داوطلبان قادر به پاسخگویی سؤالات این مباحث نخواهند بود و متاسفانه چون زمان کافی روی مطالعه درس تجزیه 2 و دستگاهی نیز نگذاشته اند نمی توانند نتیجه مطلوبی از آزمون این درس بگیرند. خوب چیکار کنیم؟ ما تو 3 گام بهتون می گیم از کجا شروع کنید و چه سرفصل هایی رو نخونید.

 

 

شیمی

 در درس شیمی فیزیک بر خلاف ترس زیاد اکثر داوطلبان از این درس با مطالعه تعداد محدودی از فصول می توان به درصدی حدود 25-30 درصد رسید که در درس شیمی فیزیک درصدی قابل قبول است . در 3گام بهتون یاد میدیم با خوندن کدوم سرفصل ها و با کمترین دردسر به این درصد برسید.

در مورد درس شیمی معدنی حتما مطالعه تمام مباحث شیمی معدنی 1و 2 و شیمی آلی فلزی را در دستور کار خود قرار دهید . سبک سؤالات کنکور معدنی در 2-3 سال اخیر تغییر کرده و از صورت روتین و متداول سالهای قبل خارج شده بنابراین پاسخگویی به سؤالات این درس مستلزم مطالعه کافی و دقت بالاست.

 

 

    

                 
شیمی در 3گام

درس زبان :درس زبان مانند سایر دروس دارای ضریب 1 است و بنابراین تاثیر بسیاری در نتیجه خواهد داشت. توزیع سؤالات در سال­های اخیر، به این صورت بوده که 5 سوال از گرامر، 10 سوال لغت (به صورت جای خالی) و 15 سوال درک مطلب آمده است. تو 3گام نزدیکترین راه برای گرفتن بهترین نتیجه رو بهتون یاد میدیم.

در مورد دروس گرایش کاربردی شما با پاسخ دادن به 10-12 سؤال می توانید نتیجه مطلوبی در این درس بگیرید. ما تو 3گام به شما یاد میدیم که چجوری اون سوالا را با منابع زیادی که داره تطبیق بدین و استخراج کنین.