مشاور تخصصی کنکور ارشد مجموعه معماری

اینجانب محمد حسین مقدسی دانش آموخته رشته معماری از دانشگاه شهاب دانش در مقطع کارشناسی و دانشجوی ارشد معماری داخلی دانشگاه هنر تهران هستم.

سابقه ی کاری به طور خلاصه به مدت چهار سال کار معماری که دو سال به صورت فریلنسری و دو سال سابقه کار مرتبط در دفترهای معماری بوده است.

که نتیجه ی همزمانی کار معماری و تحصیل در دانشگاه علاوه بر کمک به یادگیری بهتر و عمیق تر مسائل، درنهایت موجب بهبود برنامه ریزی و مدیریت زمان شد.

نیاز به کسب مهارت و دانش بهتر و تخصصی تر موجب تصمیم برای تحصیلات تکمیلی شد ولی با تجربه ی کافی از کارشناسی و تلاش و برنامه ریزی و هدف گذاری مناسب این مسیر با وجود موانع به راحتی به کسب نتیجه دلخواه سپری شد.

دو مسئله ی رایج میان دانشجویان مطرح است که اولین آن مربوط به دانشجویانی بوده که در مقطع کارشناسی در دانشگاه های عالی کشور تحصیل نکرده بودند، از بین رفتن انگیزه به دلیل نداشتن اعتماد به نفس کافی برای درس خواندن و کسب نتیجه بوده است که از مقایسه خود با دانشجویان دانشگاه های تراز اول و عنوان این مسئله که رقابت با دانشجویان برتر غیر ممکن است نشات میگیرد که در نهایت موجب نا امیدی و عدم تلاش از سمت آن ها میشود. این موضوع خود یکی از چالش های شخصی  برای من بود،

به این صورت که در ابتدا با تجربه تحصیل به عنوان دانشجوی متوسط شروع به فعالیت علمی و آموزشی کردم و با موانع زیاد از جمله ناامیدی ناشی از تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی، تصمیم به تغییر روش تحصیل و هدف گذاری آموزشی گرفتم و با استفاده از کتاب های آموزشی، دوره های آموزش زبان و مدیریت زمانی و دوره های آموزشی و نرم افزاری مربوط به رشته تحصیلی خود موفق شدم به عنوان دانشجوی برتر و استعداد درخشان برای کنکور ارشد سال 1400 تلاش کنم که در نهایت با رتبه مطلوب در دانشگاه هنر تهران و رشته ی معماری داخلی روزانه قبول شوم.

مسئله دوم که از موضوع اول رایج تر بوده موضوع کم بودن زمان و مشکل عدم برنامه ریزی از سوی دانشجویان  و گنگ بودن اینکه چقدر زمان نیاز برای کسب رتبه خوب لازم است، به طوری که بار ها از داوطلب ها شنیده ام که به دلیل داشتن مشغله و فعالیت های شخصی از کسب نتیجه نا امید شده بودند و به و طور کل از مطالعه و تلاش منصرف شده بودند.

با در نظر گرفتن روند شروع نسبتا ناموفق و رسیدن به نتیجه ی دلخواه در طول زمان تحصیل در مقطع کارشناسی و تجربه ی تحصیل و کار به صورت هم زمان به این نتیجه رسیدم که در راستای کمک به برنامه ریزی و مشاوره به دانشجویانی با شرایط مشابه به خودم تلاش کنم که بهترین شکل ممکن و با هدف تغییر نگرش آن ها خصوصا دانشجویانی که تجربه و نتیجه ی خوبی در دوره ی کارشناسی خود نگرفته بودند و کمک به هدف گذاری و مدیریت زمان نتیجه از سوی داوطلبان گرامی کسب شود.

با استفاده از نرم افزار موسسه ی 3گام می توان برنامه ریزی دقیقی که شامل این که در هر روز دقیقا چه درسی و چه مبحثی را مطالعه بکنیم با توجه به اولویت بندی دروس و سرفصل ها ، توجه به توانایی های هر داوطلب ، سرعت مطالعه ی هر شخص و ساعات آزاد در روز و در هفته برای مطالعه برنامه ی مخصوص به خود داوطلب را طراحی می کنیم که با توجه به تجربه های شخصی من بهترین راه برای رسیدن به هدف است.