به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دانشگاه های اصفهان، صنعتی سیرجان، کردستان، رازی و دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار شرایط پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را اعلام نمودند.

 دانشگاه اصفهان اعلام نمود پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دكتری تخصصی بدون آزمون دانشگاه اصفهان برای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ (سهمیه استعدادهای درخشان) براساس شیوه نامه داخلی انجام میشود.

داوطلبان مدارك خود را میتوانند از تاریخ ۵ تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۴ منحصرابه صورت پستی به این دانشگاه ارسال نمایند. اساس پذیرش بدون آزمون دكتری سال ۹۴ این دانشگاه صرفاً رشته های اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته آزمون دكتری سال ۹۴ سازمان سنجش می باشد.

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نیز برای مهرماه ۹۴ در دو مقطع کارشناسی اشد و دکتری به صورت بدون آزمون در  رشته آموزش زبان انگلیسی در مقطع دکتری و در ۱۴ رشته کارشناسی ارشد دانشجو جذب می کند.

همچنین پذیرش بدون آزمون دانشجوی دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی سیرجان در رشته­ های  مهندسی مکانیک و مهندسی عمران، بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد انجام می شود.

دانشجویان و دانش آموختگان تا ۱۵ خردادماه میتوانند کپی مدارک خود را به دانشگاه ارسال نمایند. پس از بررسی مدارک و طی مراحل گزینش، برای مصاحبه با متقاضیان تماس گرفته می شود و زمان اعلام نهایی نتایج توسط سازمان سنجش آموزش کشور پایان شهریور ۹۴ می باشد.

دانشگاه کردستان  در مقطع کارشناسی ارشد در ۳۶ رشته و در مقطع دکتری تخصصی در ۱۵ رشته بدون آزمون دانشجو جذب می کند. تا ۱۵ اردیبهشت ماه داوطلبان  می توانند مدارک درخواستی را به آدرس دانشگاه ارسال نمایند.

همچنین دانشگاه رازی در ۴۵ رشته به صورت بدون آزمون (سهیمه استعدادهای درخشان) دانشجوی دکتری تخصصیه ( PHD) می پذیرد. این پذیرش از بین برگزیدگان علمی واجد شرایط عمومی و اختصاصی زیر در دوره دکتری تخصصی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۵-۹۴ انجام می شود.داوطلبان دانشگاه رازی تا ۲۰ اردیبهشت ماه میتوانند مدارک درخواستی را ارسال نمایند.

خواندن 409 دفعه