بهترین منابع دکتری تغذیه

بهترین منابع دکتری تغذیه، براساس زمان، سطح علمی داوطلب در دروس دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و از همه مهم تر رتبه مورد نیاز داوطلب دکتری تغذیه تعیین می گردد.

به دلیل اهمیت بالای انتخاببهترین منبع در قبولی داوطلبان توصیه می شود مطالب این راهنما به دقت مطالعه گردد. در جدول زیر پک های مختلف متناسب با شرایط هر داوطلب به صورت کلی آورده شده است، شما می توانید مناسب ترین پک خود را تشخیص داده و با کلیک بر روی آن، پک مورد نظر را مشاهده فرمایید.

این منابع بر حسب زمان داوطلبان مختلف طراحی شده اند و به طور کلی راهنمای داوطلبین خواهند بود، ولیکن در صورت نیاز به دریافت منابع دقیق و کامل تر و متناسب با شرایط خود می توانید با کلیلک بر روی گزینه مشاوره رایگان از این امکان برخوردار شوید.

 

با ثبت نام در پنل اختصاصی مشاوره و برنامه ریزی دکتری تغذیه، از امکانات موجود در این پنل و مزایای آن بهره مند شوید.

 

عنوان پک

دسته بندی داوطلبان

رتبه برتر

فارغ التحصیل، دانشجو با واحدهای کم، افراد با پشتکار و بدون درگیری های خاص

حرفه ای

دانشجو با واحدهای نسبتاً زیاد، افراد شاغل پاره وقت، افراد با پایه علمی متوسط

ضربتی

دانشجو با واحدهای بسیار زیاد، افراد شاغل تمام وقت، افرادی با درگیری های زیاد و زمان بسیار کم

عوامل مهم در تعیین بهترین منابع دکتری تغذیه

بهترین منابع دکتری تغذیه، توسط مشاوران 3گام براساس یک الگوی کاملا حرفه ای و بسیار تخصصی تعیین می شود. 3گام به دلیل دارا بودن برترین تیم مشاوره ای در زمینه ی آزمون های مختلف تحصیلات تکمیلی (آزمون کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی) همواره اطلاعات دقیق به داوطلبان خواهد داد. همانگونه که در سایر دوره ها و مقاطع رشته تغذیه، با وسواس بسیار زیاد و بررسی های موشکافانه به معرفی منابع پرداخته ایم، معرفی بهترین منابع دکتری  تغذیه نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.منابع دکتری تغذیه معرفی شده در اینجا براساس عوامل زیر گلچین می شود.

عامل اول در تعیین بهترین منابع دکتری تغذیه

پایه علمی و سطح داوطلب دکتری تغذیهپایه علمی و سطح متقاضی دکتری تغذیه در واقع اولین و مهم ترین عامل در تعیین بهترین منابع دکتری برای اوست. هر قدر سطح داوطلب در درسی بالاتر باشد و نقطه قوت برای او حساب شود، نیاز به مطالعه منابع رفرنس و پایه ای کمتر و کمتر می شود و داوطلب می تواند با استفاده از کتاب های چکیده مناسب، یادآوری های لازم را داشته و سپس بیشترین هزینه و زمان را برای تست زنی صرف کند. برعکس اگر متقاضی دکتری تغذیه، پایه علمی ضعیفی در دروس داشته باشد، باید متناسب با زمان و همینطور رتبه مورد نیاز او و البته میزان پوشش سوالات دکتری تغذیه، یک یا دو منابع رفرنس به داوطلب دکتری معرفی می شود و سپس برای صرفه جویی در زمان او از کتاب های خلاصه نکات و در نهایت جهت تسلط از کتاب های تستی بسیار کامل با پاسخهای تشریحی بسیار دقیق و جامع استفاده شود.

عامل دوم در تعیین بهترین منابع دکتری تغذیه

عامل دوم قطعا عامل زمان است. زمانی که داوطلب برای مطالعه آزمون دکتری تغذیه خواهد داشت بسیار در تعیین بهترین منابع دکتری تغذیه تاثیرگذار است. ممکن است یک منبع بسیار کامل و جامع با پوشش دهی کامل سوالات آزمون دکتری تغذیه، برای داوطلبی که به خاطر شرایط خاص خود و مشغله های کاری و یا شخصی که در روز بیش از یک ساعت نمی تواند درس بخواند نه تنها مفید نبوده بلکه بدترین منبع ممکن باشد. اینجاست که براساس زمان داوطلب و سطح داوطلب، باید معرفی بهترین منابع دکتری در رشته تغذیه صورت پذیرد. این نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید که داشتن زمان کافی برای مطالعه لازم است ولیکن به هیچ عنوان ضامن قبولی صددرصدی نخواهد بود. پس صرفا به خاطر داشتن زمان زیاد و یا کم، تصمیمات هیجانی و احساسی نگیرید.

عامل سوم در تعیین بهترین منابع دکتری تغذیه

عامل سوم که یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار ولی در عین حال پنهان در تعیین بهترین منابع دکتری تغذیه، درصدهای مورد نیاز در دروس مختلف می باشدفرض کنید داوطلبی که پایه بسیار بدی در درس تغذیه یا بیوشیمی و یا هر درس دیگری دارد، برای اینکه بتواند خود را به درصدهای بسیار عالی برساند علاوه بر صرف زمان بسیار زیاد نیاز داشته باشد تا منابع بسیار بیشتری را مطالعه کند، در معرفی بهترین منابع به این داوطلب باید درصدهای مورد نیاز برای دروس مختلف تعیین شود و پس از بالانس کردن درصدها در دروس خیلی قوی و خیلی ضعیف آن داوطلب، به معرفی منابع اقدام شود. ممکن است داوطلبی بسیار ضعیف در درس بیوشیمی به گونه ای منابع برایش انتخاب شود که فقط دو تا سه فصل بیوشیمی را خوب مطالعه کند و تست بزند و نیاز نباشد که بیهوده منابع زیادی را برای تقویت داوطلب در آن درس سرمایه گذاری کرد. به جای این کارها، سعی بر این خواهد شد که بیشتر بر روی دروس نقاط قوت او منابع معرفی شود و منابعی تعیین شود که همه سوالات آزمون دکتری تغذیه را پوشش دهد.

عامل چهارم در تعیین بهترین منابع دکتری تغذیه

عامل چهارم در تعیین بهترین منابع ،روش درس خواندن و شخصیت مطالعاتی داوطلب دکتری است. داوطلبان بی حوصله و یا اصطلاحا تنبل در درس خواندن باید در انتخاب منابع خود زمان کافی داشته باشند. منبعی که فهم آن سخت بوده و حجم بسیار زیادی داشته باشد، باعث می شود تا داوطلب خیلی زود عطای درس خواندن برای دکتری را به لقای آن ببخشد. یکی از مواردی که مشاور بسیار خبره باید در معرفی بهترین منابع در نظر داشته باشد همین مورد است.

دسته بندی داوطلبان برای معرفی بهترین منابع دروس آزمون دکتری تغذیه

برای اینکه تا حدی با بهترین منابع آزمون دکتری تغذیه آشنا شوید در ادامه به معرفی بهترین منابع می پردازیم. در معرفی بهترین منابع دکتری تغذیه سعی شده از عامل زمان که تقریبا، تنها عاملی است که نیاز نیست داوطلب به صورت کاملا شخصی و خصوصی مشاوره داده شود تا منابعش مشخص شود، در نظر گرفته شود. پس سعی کرده ایم در سه نوع دسته بندی با عناوین زیر، بهترین منابع دکتری تغذیه را معرفی کنیم.

عنوان پک

منابع دکتری تغذیه

رتبه برتر

فارغ التحصیل، دانشجو با واحدهای کم، افراد با پشتکار و بدون درگیری های خاص

حرفه ای

دانشجو با واحدهای نسبتاً زیاد، افراد شاغل پاره وقت، افراد تنبل در درس خواندن، افراد با پایه علمی متوسط

ضربتی

دانشجو با واحدهای بسیار زیاد، افراد شاغل تمام وقت، افراد بسیار تنبل در درس خواندن، افرادی با درگیری های زیاد و زمان بسیار کم

 

 

 

 

در معرفی این منابع، بیشتر عامل زمان در نظر گرفته شده است و حالت عمومی دارد تا بتواند تعداد زیادی از داوطلبان را راهنمایی کند ولی توصیه اکید می شود که در انتخاب منابع، نقاط قوت و ضعف، میزان پشتکار و روحیه و حتی روشهای درس خواندن خودتان را نیز در نظر بگیرید. مثلا ممکن است برای شخص شما، گلچینی از منابع دکتری موجود منابع حدکتری تغذیه ایده آل باشد.

 

دسته بندی مجموعه پک رتبه برتر منابع دکتری تغذیه

بهترین منابع دکتری تغذیه پک رتبه برتر به افرادی با شرایط زیر بیشتر توصیه می شود:

فارغ التحصیل، دانشجو با واحدهای کم، افراد با پشتکار زیاد و بدون درگیری های خاص

همانطور که مشخص است منابع موجود در این بسته مناسب افرادی است که به شدت دنبال رتبه تک رقمی هستند و یک زمان یک ساله آزاد و یا حتی دو ساله را برای کنکور تدارک دیده اند و فقط رتبه های تک رقمی، آنها را راضی می کند. البته در نظر داشته باشید که این امر به این معنا نیست که بهترین منابع دکتری معرفی شده در پک های حرفه ای و ضربتی، برای رتبه های تک رقمی طراحی نشده باشد ولی با توجه به شرایط زمانی موجود در این دسته از دواطلبان، امکان مطالعه بیشتر و البته برنامه های منسجم تر با مروها و تست زنی های خیلی زیاد وجود داشته باشد و ریسک کسب رتبه تک رقمی به کمترین میزان موجود برسد.

 

پک رتبه برتر: بهترین منابع دکتری تغذیه برای دروس اختصاصی

تغذیه: مجموعه کتب پنج جلدی تغذیه دکتر نیاز محمدزاده هنرور، جزوه DRS تغذیه، مجموعه کتب چهار جلدی کراس و مجموعه کتب دکتر محسن محمدی

فیزیولوژی : کتاب دو جلدی فیزیولوژی گایتون ترجمه سید علی حائری، کتاب ضروریات فیزیولوژی

پزشکی از دکتر اصغر قاسمی

بیوشیمی:  بیوشیمی هارپر، بیوشیمی هارپر دولین لنینجر از علیرضا نورانیان،جزوه بیوشیمی دکتر جعفر نژاد، درسنامه بیوشیمی سلمان عسگرخانی

برای اطلاع از فصول مهم پس از ثبت نام در پنل مشاور و برنامه ریزی تخصص دکتری حسابداری، اقدام به کسب اطلاعات لازم بنمایید.

پک رتبه برتر: بهترین منابع دکتری تغذیه برای دروس عمومی

استعداد تحصیلیاستعداد تحصیلی مسیح خواه + استعداد تحصیلی محسن طورانی، مروج انتشارات پارسه

 

 

 

دسته بندی مجموعه پک حرفه ای منابع دکتری تغذیه

بهترین منابع دکتری تغذیه پک حرفه ای به افرادی با شرایط زیر بیشتر توصیه می شود:

دانشجو با واحدهای نسبتاً زیاد، افراد شاغل پاره وقت، افراد تنبل در درس خواندن، افراد با پایه علمی متوسط

همانطور که مشخص است منابع موجود در این بسته به درد کسانی می خورد که به رتبه بسیار خوب فکر می کنند، پایه علمی نسبتاً خوبی دارند و زمان نسبتا متوسطی برای مطالعه در نظر گرفتند،دیر شروع به درس خواندن کرده اند و یا اگر زود شروع کرده اند زمانی بین 4 تا 5 ساعت می توانند بگذارند. البته در نظر داشته باشید که عامل زمان، باعث شده باشد تا این پک برای رتبه های تک رقمی طراحی نشده باشد و اتفاقا با توجه به شرایط زمانی موجود در این دسته از داوطلبان، نحوه انتخاب بهترین منابع و از همه مهم تر آموزش روش های مطالعه و طراحی برنامه ریزی ها به گونه ای است که، داوطلب دکتری تغذیه به راحتی به رتبه های تک رقمی نیز برسد.

پک حرفه ای: بهترین منابع دکتری تغذیه برای دروس اختصاصی

تغذیه جزوه تغذیه موسسه معین، بولتن تغذیه از دکتر نیاز محمدزاده هنرور

 فیزیولوژیچکیده فیزیولوژی گایتون، چکیده فیزیولوژی پزشکی از دکتر زهره مظاهری، مجموعه گام فیزیولوژی

بیوشیمی ضروریات بیوشیمی از رضا محمدی،بولتن بیوشیمی از ریحانه ابراهیمی، بیوشیمی تخصصی از فریبا مشایخی

 پک حرفه ای: بهترین منابع دکتری تغذیه برای دروس عمومی (استعداد تحصیلی)

استعداد تحصیلیاستعداد تحصیلی محسن طورانی، مروج

  

 

دسته بندی مجموعه پک ضربتی منابع دکتری تغذیه

بهترین منابع دکتری تغذیه پک ضربتی به افرادی با شرایط زیر بیشتر توصیه می شود:

دانشجو با واحدهای بسیار زیاد، افراد شاغل تمام وقت، افراد بسیار تنبل در درس خواندن، افرادی با درگیری های زیاد و زمان بسیار کم

همانطور که مشخص است منابع موجود در این بسته به درد کسانی می خورد که تاکنون موفق به مطالعه دروس نشده اند و به خاطر زمان محدود نیاز به منابع بسیار خلاصه ، مفید و جامع دارند. یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار برای به دست آوردن نتیجه و رتبه های خیلی خوب در داوطلبان مناسب برای پک ضربتی، روش درس خواندن، تکنیک های تست زنی و از همه مهم تر حذفیات سرفصلهای بی اهمیت و حتی گاهی سرفصلهای بسیار سخت زمانبر که اکثر داوطلبان دکتری موفق به زدن تست آنها نخواهند شد است. به نوعی حتی این افراد نیز می توانند رتبه های بسیار خوبی به دست بیاورند.

بهترین منابع دکتری تغذیه- پک ضربتی

پک ضربتی: بهترین منابع دکتری تغذیه  برای دروس اختصاصی

تغذیه : تغذیه اساسی برای کنکور (مرور سریع و جامع بر منابع)، انتشارات خسروی

تغذیه در دورانها و رژیم درمانی (مرور سریع و جامع بر منابع)، انتشارات خسروی

کتاب گنجینه نکات تغذیه ( نکات کراوس و مادرن) ، 7 بخش و 76 فصل ، تالیف علی پزشکی.

IQB تغذیه، انتشارات خلیلی ، الگوریتم تغذیه و رژیم درمانی از حدیث مظفری

فیزیولوژی: فیزیولوژی برای کنکور از دکتر قاسمی و IQB  انتشارات خلیلی

بیوشیمی: بیوشیمی برای کنکور از پاسالار و IQB انتشارات خلیلی

پک ضربتی: بهترین منابع دکتری تغذیه برای دروس عمومی

استعداد تحصیلیکتاب استعداد تحصیلی مسیح خواه

 

با ثبت نام در پنل اختصاصی مشاوره و برنامه ریزی دکتری تغذیه، از امکانات موجود در این پنل و مزایای آن بهره مند شوید.