ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور با سوابق تحصیلی 99
ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور با سوابق تحصیلی 99

 

کارشناسی ارشد بدون کنکور با سوابق تحصیلی 99

با اعلام سازمان سنجش، امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور و صرفا با سوابق تحصیلی ورودی 99 امکان پذیر شد. این امکان در رشته ‌محل‌ هایی که ظرفیت آنها در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در دانشگاه ‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی تکمیل نشده و فاقد انتخاب رشته کننده مردود هستند وجود دارد و پذیرش در این رشته ها  بر اساس سوابق تحصیلی (معدل تراز شده کارشناسی) به صورت متمرکز صورت گیرد. متقاضیان برای درخواست و ثبت نام برای کارشناسی ارشد بدون کنکور باید در بازه زمانی سه شنبه 25 آذر ماه تا یک شنبه 30 آذر ماه 99 به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  مراجعه کنند. داوطلبان برای انتخاب رشته مجاز به انتخاب 40 کد رشته - محل هستند و اولویت بندی انتخاب آن ها مانند دیگر انتخاب رشته ها باید بر اساس علاقه باشد. 

لینک دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد 99 به محض انتشار در این قسمت قرار می گیرد . 

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور با سوابق تحصیلی 99

 

متن کامل اطلاعیه سنجش برای ثبت نام ارشد بدون کنکور 99

متن کامل اطلاعیه درج شده در سازمان سنجش در رابطه با شرایط ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی را در ادامه مشاهده می کنید. 

پیرو اطلاعیه مورخ 99/09/16 بدین وسیله به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی می‌رساند با توجه به نکات ذیل و همچنین در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، می‌توانند در پذیرش دوره مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته نمایند.

منظور از سوابق تحصیلی، معدل تراز شده مقطع کارشناسی و برای متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته براساس تراز میانگین معدل مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می باشد.

شرایط ثبت ‌نام‌ ارشد بدون کنکور 99 

ثبت ‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 از روز سه‌شنبه مورخ 99/09/25 آغاز و تا روز یکشنبه مورخ 99/09/30 ادامه خواهد داشت. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام می‌شود.

متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (براساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته)، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، می‌توانند در یک رشته امتحانی متقاضی ثبت‌نام شوند و حداکثر تا 40 (چهل) کد رشته محل (طبق ضوابط از رشته‌‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته) را به ترتیب علاقه مندی در فرم انتخاب رشته درج نمایند. دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته ، همزمان با شروع ثبت‌نام، در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود.

مدارک ثبت نام ارشد بدون کنکور 99

1- مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی فوق برای خرید کارت اعتباری ثبت ‌نام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت ‌نام و انتخاب رشته. 

2- تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت ‌نام و انتخاب رشته.

3- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌ نام.

4- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌ نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، متقاضیان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان و پرداخت مبلغ 610/000 (ششصد و ده هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌ نام در این مرحله نسبت به ثبت ‌نام اقدام نمایند.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی ثبت نام ارشد بدون کنکور 99 

به متقاضیان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته ، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه ‌نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد نمایند. ضمناً متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام بخصوص معدل (مقطع کارشناسی و یا کاردانی و کارشناسی برای دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته) دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته‌شدن در این مرحله، قبولی وی لغو و از ادامه تحصیل متقاضی جلوگیری خواهد شد.

یادآوری مهم: متقاضیانی که در این مرحله پذیرفته شوند، در صورتی که پذیرفته شده نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 99 باشند، قبولی قبلی آنان لغو خواهد شد. لازم به توضیح است که این دسته از متقاضیان حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبولی قبلی خود را ندارند.

توصیه‌های‌ مهم‌ برای ثبت نام ارشد بدون کنکور 99 

1- رشته‌های مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی نیز به همراه رشته‌های سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته درج شده است. لذا متقاضیان رشته‌های این دانشگاه می‌بایست کدرشته محلهای مربوط به این دانشگاه را به همراه سایر کدرشته محلها در فرم ثبت‌نام و انتخاب رشته خود درج نمایند و لازم نیست اقدام جداگانه‌ای در این خصوص انجام دهند.

2- متقاضیان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه ایثارگران و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته ‌مراجعه نمایند.

3- متقاضیان لازم است در انتخاب کدرشته امتحانی و همچنین کدرشته محل های انتخابی خود، دقت نمایند؛ لذا پس از دریافت کد پی گیری 16 رقمی، در این خصوص به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

4- توصیه‌ می‌شود که حتماَ متقاضیان، پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کد پی‌گیری، یک نسخه پرینت از تقاضانامه خود را تهیه، و مندرجات آن را کنترل و نزد خود نگهداری نمایند.

5- با توجه به اینکه داشتن مغایرت معدل برای پذیرفته شدگان موجب لغو قبولی خواهد شد، لذا به متقاضیان توصیه می‌شود در درج معدل خود دقت لازم را بعمل آورند و حتی اگر ثبت‌نام آنها توسط خودشان انجام نمی‌پذیرد با مشاهده پرینت تقاضانامه نسبت به کنترل دقیق موارد درج شده در آن اقدام نموده و قبل از پایان مهلت ثبت نام که امکان ویرایش اطلاعات برای آنها وجود دارد نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایند.

6- اگر فردی در آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 ثبت نام نموده و در این مرحله نیز متقاضی ثبت‌نام برای رشته‌های پذیرش با سوابق تحصیلی شود و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرد در صورتی که تمایل به انصراف از شرکت در آزمون سال 1400 داشته باشد به شرط ارائه درخواست حداکثر تا تاریخ 99/10/30 هزینه ثبت‌نام به وی عودت داده می‌شود. بدیهی است این افراد از فرآیند آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 حذف خواهند شد.

7- هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ درگاه اطلاع رسانی این سازمان ‌اعلام ‌خواهد شد.

نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس  http://rahgiri.sanjesh.orgوارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند. 

ضمناً متقاضیان درصورت لزوم میتوانند سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 نیز در میان بگذارند.