ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 99
ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 99

 

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 99

با اعلام رییس دانشگاه پیام نور، بعد از کش و قوس های فراوان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور برای سال 99 انجام خواهد شد. بر این اساس ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور از روز چهارشنبه تاریخ پنجم آذر ماه شروع خواهد شد و به مدت یک هفته تا روز چهارشنبه  تاریخ دوازدهم آذر 99 ادامه خواهد داشت. داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور به منظور ثبت نام در این آزمون باید به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند. 

همچنین رییس دانشگاه پیام نور زمان برگزاری آزمون این دوره را ۱۷ بهمن ماه اعلام و تاکید کرد: طبیعتاً با توجه به محدودیت های ناشی از کرونا و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، این تاریخ ممکن است تغییر کند. داوطلبان پذیرفته شده در دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور، از ترم دوم وارد دانشگاه می شوند و دروس دوره دانش پذیری آنها که در آزمون فراگیر مورد سنجش قرار می گیرد، به عنوان ترم اول محسوب می شود.

آقای زمانی با عنوان اینکه این دانشجویان از کلیه تسهیلات و مزایای دانشگاه مانند دیگر دانشجویان برخوردار خواهند بود، تصریح کرد: مدرک دوره های فراگیر کارشناسی ارشد، طول دوره تحصیل، تعداد واحدها و همچنین میزان برخورداری دانشجویان از تسهیلات وام، کالا کارت و دیگر خدمات دانشگاه هیچ تفاوتی با دیگر دانشجویان نخواهد داشت و به صورت یکسان است.

اطلاعیه سنجش برای ثبت نام ارشد فراگیر

متن اطلاعیه سنجش برای ثبت نام ارشد فراگیر را می توانید در ادامه مطالعه کنید:

به اطلاع همه متقاضیان ثبت‌ نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال 1399 (نوبت بیست و یکم) می‌رساند که ثبت‌نام برای شرکت در آزمون مذکور از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان از روز چهارشنبه 99/09/05 آغاز و در روز چهارشنبه 99/09/12 پایان می‌ پذیرد. لذا متقاضیان ثبت‌ نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح ذیل هستند، می ‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌ نام و شرکت نمایند.


شرایط ثبت ‌نام:
هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت ‌نام و شرکت در آزمون می ‌تواند در یک کدرشته‌ امتحانی ثبت‌ نام‌ و در آزمون مربوط شرکت‌ نماید.
متقاضیان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت ‌نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن شخصاً به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت ‌نام در آزمون به شرح ذیل، اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند. دفترچه راهنمای ثبت نام همزمان با شروع ثبت نام در روز چهارشنبه 99/05/09 در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود.
مراحلی که متقاضی باید برای ثبت نام اقدام کند:
1- مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان برای تهیه کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام.
2- تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.
3- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام.
4- ثبت نام از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در زمان مقرر (99/09/05 لغایت 99/09/12).
5- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌‌شود، متقاضیان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی مذکور و پرداخت مبلغ 950/000 (نهصد و پنجاه هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون اقدام نمایند. لازم به توضیح است هزینه ثبت‌نام به حساب مشخص شده در دانشگاه پیام‌نور واریز خواهد شد.


یادآوری های مهم:
1- مندرجات فرم تقاضانامه باید دقیق و صادقانه تکمیل شود.
2- مسؤولیت‌ صحت‌ تمامی مندرجات‌ تکمیل‌ شده‌ (مندرجات‌ فرم‌ تقاضانامه) به‌ عهده‌ متقاضی خواهد بود.
3- پس از پایان مهلت مرحله ویرایش اطلاعات تقاضانامه، اعمال هیچ‌گونه تغییری در مندرجات فرم‌ تقاضانامه‌ ثبت‌نام امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین،‌ متقاضی‌ باید در زمان تکمیل اطلاعات تقاضانامه نهایت دقت را به کار گیرد.
4- هر موقع‌ مشخص‌ شود که‌ متقاضی،‌ حقایق‌ را کتمان‌ نموده‌ یا واجد یکی‌ از شرایط و ضوابط مندرج‌ در دفترچه‌ راهنما نیست، در هر مرحله‌ای‌ از آزمون‌ (ثبت‌نام‌، شرکت‌ در آزمون‌، پذیرفته‌شدن‌، حین‌ تحصیل‌ در دانشگاه ‌و ...) محروم‌ خواهد شد.


دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:
به متقاضیان توصیه می شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش نویس با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. ضمناً متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد.

زمان توزیع کارت اینترنتی، برگزاری و محل آزمون:
براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون کارشناسی‌ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال 1399 (نوبت بیست و یکم) در روز جمعه مورخ 99/11/17 برگزار خواهد شد. متقاضیان لازم است که از روز سه‌شنبه مورخ 99/11/14 لغایت روز پنجشنبه مورخ 99/11/16 با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون متقاضیان بر اساس استان و شهرستان انتخابی مندرج در بند 28 تقاضانامه تعیین می‌گردد. لذا مقتضی است متقاضیان با مراجعه به جدول شماره 6 دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.


نـکات و توصیه‌ های‌ مـهم‌:
1) با توجه به تأثیر 20 درصدی معدل دوره‌ کارشناسی، اکیداً توصیه می‌گردد که متقاضیان، معدل دوره کارشناسی خود را با توجه به توضیحات مندرج در دفترچه با دقت درج نمایند. شایان ذکر است که معدل کارشناسی تراز شده و میانگین وزنی آنها تأثیر بیست درصدی در نمره کل متقاضیان خواهد داشت.
2) در انتخاب کدرشته‌ امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت نمایید؛ پس از دریافت کد پیگیری 16 رقمی در این خصوص، به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.
3) با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان (این موضوع برای متقاضیانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است) تاکید می‌گردد علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری بجای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهدشد.
4) توصیه‌ می‌شود که متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده 6 رقمی و کدپیگیری 16 رقمی، یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و مندرجات آن را کنترل نموده و نزد خود نگهداری نمایند.
5) هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های جمعی ‌اعلام ‌خواهد شد.


نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور
باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
ضمناً متقاضیان درصورت لزوم میتوانند سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 نیز در میان بگذارند.