درخواست بررسی اولویت بعدی انتخاب رشته ارشد
درخواست بررسی اولویت بعدی انتخاب رشته ارشد

 

درخواست بررسی اولویت بعدی انتخاب رشته ارشد 

سازمان سنجش امکان تقاضای بررسی اولویت بعدی انتخاب رشته ارشد را برای داوطلبانی که اشتباه درانتخاب رشته داشته اند فراهم کرده است. همچنین به داوطلبانی که به دلیل انتخاب رشته اشتباه و قبولی روزانه و عدم ثبت نام از شرکت در کنکور ارشد سال 1400 محروم می شوند هم امکان تقاضای بررسی مجدد داده شده است. این امکان برای داوطلبانی که به دنبال اصلاح رشته محل قبولی خود بودند می تواند فرصت بسیار مناسبی باشد.در ادامه متن کامل اطلاعیه سازمان سنجش در این مورد را مشاهده می کنید. 

درخواست بررسی اولویت بعدی انتخاب رشته ارشد - سنجش

متن کامل اطلاعیه سنجش در مورد نحوه ارسال «تقاضای اولویت بعدی رشته انتخابی و یا مجوز شرکت در آزمون سراسری سال 1400 به دلیل اشتباه در انتخاب رشته» را در ادامه مشاهده می کنید. 

"پذیرفته شدگانی که مدعی هستند در انتخاب رشته خود مرتکب اشتباه شده اند و به دلیل همین اشتباه  تقاضای بررسی کدرشته اولویت بعدی در فرم انتخاب رشته و یا مجوز شرکت در آزمون سال آینده (برای قبولین رشته های دوره روزانه) را دارند می بایست مطابق با دستورالعمل زیر از تاریخ 99/08/15 تا تاریخ 99/08/23 اقدام نمایند.

پس از ورود به سیستم پاسخگویی به نشانی https://request.sanjesh.org درخواست جدید را انتخاب و بعد از آن گزینه آزمون سراسری و سال 99 را انتخاب و تایید نماید سپس با انتخاب گزینه تقاضای بررسی اشتباه در انتخاب رشته نسبت به ثبت درخواست خود با ذکر دلیل اشتباه  تا تاریخ 99/08/23 اقدام نماید.

تذکر مهم 1: به درخواستهایی که به هر طریق بعد از اتمام مهلت تعیین شده ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

تذکر مهم 2: داوطلبانی که در سیستم پاسخگویی عضو نیستند لازم است پس از ورود به لینک نسبت به عضویت در آن با استفاده از اطلاعات ثبت نام ازمون سراسری اقدام نمایند.

تذکر مهم 3: امکان ثبت درخواست و بررسی در این مورد منحصرا پس از انتشار کارنامه نهایی در تاریخ 99/08/15 و مشاهده و بررسی وضعیت انتخاب رشته مندرج در کارنامه نهایی توسط داوطلبان امکانپذیر خواهد بود.

با توجه به اینکه نتیجه بررسی منحصرا از طریق پیامک ارسال می شود، بنابراین به مراجعات حضوری، تماسهای تلفنی و مکاتبات در این زمینه پاسخ داده نمی شود

زمان پاسخگویی حداکثر یک ماه پس از اخرین مهلت تعیین شده برای ثبت بررسی خواهد بود لذا داوطلبانی که در ازمون پذیرفته شده اند بهتر است تا زمان مشخص شدن نتیجه بررسی در دانشگاه محل قبولی ثبت نام نمایند در غیر اینصورت سازمان مسئولیتی در این خصوص، در صورت عدم موافقت با درخواست داوطلب را نخواهد داشت .لازم به ذکر است پس از بررسی های لازم و اتخاذ تصمیم، نتیجه به نحو مقتضی ( از طریق پیامک ) به داوطلب اطلاع داده خواهد شد."

درخواستها منحصرا باید به روش اعلام شده ارسال شود تا مورد بررسی قرار گیرد بنایراین اکیدا از اراسال درخواست بررسی در این مورد از سامانه darkhast.sanjesh.org خودداری فرمایید.