اعلام اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت در دانشگاه های خاص و دارای بورسیه
اعلام اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت در دانشگاه های خاص و دارای بورسیه

 

اطلاعیه سازمان سنجش درباره اعلام اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت در دانشگاه های خاص و دارای بورسیه

اطلاعیه سازمان سنجش درباره اعلام اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت در دانشگاه های دارای شرایط خاص و بورسیه در تاریخ 25 شهریور 99 منتشر شد و سوالات بسیاری برای داوطلبان کنکور ارشد سراسری به وجود آورد.

 

 

 

امکان قبولی انتخابهای قبل از رشته و دانشگاه دارای شرایط خاص و بورسیه (درصورت دعوت به مصاحبه) است؟

بنا به اطلاعیه سازمان سنجش، داوطلبان کنکور ارشد که به عنوان معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های دارای شرایط خاص و بورسیه هستند باید بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش درباره هر یک از دانشگاه های دارای شرایط خاص و بورسیه برای ادامه مراحل بعد(مصاحبه حضوری) اقدام کنند.

 برای مثال اگر برای رشته ای در دانشگاه صدا و سیما دعوت به مصاحبه شده اید، برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه صدا و سیما مراجعه کنید یا اگر برای دانشگاه علوم انتظامی امین دعوت به مصاحبه شده اید، به درگاه اینترنتی معاونت تربیت و آموزش دانشگاه علوم انتظامی امین مراجعه نمایید.

یکی از سوالات داوطلبان درباره دعوت شدن به مصاحبه در دانشگاه های دارای شرایط خاص اینست که اگر دعوت به مصاحبه برای دانشگاه دارای شرایط خاص و بورسیه شده ام، آیا شانس قبولی در انتخاب های قبل از رشته دارای شرایط خاص را دارم؟

پاسخ اینست که؛

 اگر شانس قبولی داوطلب در تعدادی  از انتخاب های قبل از انتخاب مربوط به دانشگاه و رشته دارای شرایط خاص بالا باشد، داوطلب برای مصاحبه دانشگاه دارای شرایط خاص دعوت نمی شود. و برعکس؛ اگر احتمال قبولی داوطلب در تعداد کمی (یکی دوتا) از انتخاب های قبل از انتخاب مربوط به دانشگاه و رشته دارای شرایط خاص بالا باشد، داوطلب برای مصاحبه دانشگاه های دارای شرایط خاص دعوت می شود. در چنین شرایطی اگر داوطلب در مصاحبه رد شود، سازمان سنجش انتخاب های قبلی را که شانس قبولی داشت، بررسی می کند.

برای درک بهتر این موضوع مثالی می زنیم؛ مریم در فرم انتخاب رشته کنکور ارشد خود، انتخاب دهم خود را دانشگاه a (دارای شرایط خاص و بورسیه است) انتخاب کرده است. حالا او برای مصاحبه چند برابر ظرفیت دانشگاه a دعوت به مصاحبه شده است. حالا برای مریم این سوال پیش آمده است که آیا من با رتبه در سهمیه 70 نتوانستم در انتخاب های قبل از دانشگاه a قبول شوم؟ درحالی که امکان قبولی در بعضی از انتخاب های یک تا نهم را داشتم.

 

ردیف

فرم انتخاب رشته مریم

توضیحات

1

دانشگاه a

مریم در این دانشگاه قبول نمی شود.

2

دانشگاه  b

مریم در این دانشگاه قبول نمی شود.

3

دانشگاه c

مریم در این دانشگاه قبول نمی شود.

4

دانشگاه d

مریم در این دانشگاه قبول نمی شود.

5

دانشگاه e

90 درصد احتمال قبولی مریم وجود دارد.

6

دانشگاه f

مریم در این دانشگاه قبول نمی شود.

7

دانشگاه g

مریم در این دانشگاه قبول نمی شود.

8

دانشگاه h

مریم در این دانشگاه قبول نمی شود.

9

دانشگاه j

95 درصد احتمال قبولی مریم وجود دارد.

10

دانشگاه k

این دانشگاه دارای شرایط خاص است و مریم برای مصاحبه دعوت شده است.

11

دانشگاه l

مریم در این دانشگاه قبول می شود

 

همانطور که می بینید مریم شانس قبولی در دو دانشگاه قبل از انتخاب دهم (دانشگاه دارای شرایط خاص) را دارد؛ با وجود این به مصاحبه دعوت می شود و امکان دارد که در صورت عدم قبولی در رشته دارای شرایط خاص و رد شدن در مصاحبه، دو انتخاب قبل آن بررسی می شود.

 

 

متن اطلاعیه سازمان سنجش درباره اعلام اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت در دانشگاه های خاص و دارای بورسیه

«آن درسته از متقاضیانی که با توجه به اولویت کد رشته محل های انتخابی شانس قبولی در رشته های انتخابی قبل از کد رشته های شرایط خاص و بورسیه (کد رشته های موضوع این اطلاعیه) و همچنین دانشگاه شاهد را داشته اند، در فهرست معرفی شدگان چند برابر ظرفیت قرار نگرفته اند. بدیهی است این متقاضیان در صورت هرگونه سوال پس از اعلام نتایج نهایی و با توجه به کارنامه کد رشته محل های انتخابی می توانند با این سازمان (سازمان سنجش) مکاتبه داشته باشند.»