مصاحبه با مهدی مهرآبادی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی هوا و فضا 1400
مصاحبه با مهدی مهرآبادی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی هوا و فضا 1400

 

 

مصاحبه با مهدی مهرآبادی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی هوا و فضا 1400 – سوال اول

ضمن تبریک بابت موفقیت در آزمون لطفا خودتان را معرفی کنید.(نام، گرایش، رتبه، درصد ها، محل قبولی، شهر، معدل)

با سلام مهدی مهرآبادی هستم رتبه‌ی 46 کنکور سراسری ارشد 1400 هوا و فضا درصدهای بنده در ابتدا باکس زبان 32 درصد، سیالات 9درصد، مکانیک پرواز 28 درصد و طراحی اجسام پرنده 50 درصد بودش و باکس ریاضیات و سازه‌های هوایی رو هم خالی گذاشتم. من با این رتبه تونستم دانشگاه صنعتی شریف روزانه گرایش ایرودینامیک رو قبول بشم با سهمیه آزاد و معدل موثر من هم 15/22 بودش.

مصاحبه با مهدی مهرآبادی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی هوا و فضا 1400 – سوال دوم

تجربیاتی که در روند مطالعه داشته اید و می تواند برای داوطلبان سال آینده مفید باشد

این امکان وجود داره که داوطلب در حین مطالعه‌ی برنامه‌ای که بهش داده شده، به هر دلیلی چند روز یا حتی تا چند هفته از برنامه‌ ریزیش عقب بیفته. پیش میاد که ممکنه با خودش این فکر بکنه که خب من برنامه‌ای که تا الان عقب افتادم و نیمه تموم بذارم و از مشاورم بخوام یا برم سراغ کتابهای جدیدی که حالا قرار شده اون‌ها رو شروع بکنم و از اون‌ها مطالعم رو مجدد شروع بکنم و یا اینکه به این فکر کنم که خب حالا مثلا سریع بیام با عجله درسای عقب افتاده رو تموم بکنم تا بتونم هرچه سریع‌تر برنامه‌ی خودم رو برسونم تا دوباره بتونم قدم به قدم با برنامه‌ای که بهم داده شده پیش برم.

 نکته‌ای که اینجا داوطلب باید بهش توجه کنه و برای خود من هم تجربه شد این هستش که برای اینکه این آشفتگی به وجود نیاد، شما صرفا باید فقط به کیفیت مطالعه‌ اون برنامه‌ریزی که بهتون داده شده تعهد داشته باشید. یعنی اگر حتی یک یا چند روز عقب افتادید به هر دلیلی نتونستید مطالعتون رو انجام بدید، به این فکر نکنید که خب من الان درسای جدید رو نمی‌رسم شروع کنم  و زودتر برسونم خودم رو و از کیفیت درس خوندنم بزنم تا بتونم سریعتر برسم به برنامه، نه چیزی که بیشترین کمک رو میکنه به داوطلب برای اینکه برسه به برنامه‌ریزی این هستش که برنامه‌ای که بهش داده شده حالا هرچقدر بینش وقفه افتاده ، همون رو از همون جایی که توقف کرده با همون کیفیت قبلی و با بیشترین تمرکز شروع کنه به مطالعه کردن و از این بابت اطمینان داشته باشه که با کمک مشاورش هیچ وقت از درسش عقب نمیفته و زمان‌بندی کاملا دست مشاور هست و این موضوع رو می‌تونه با خیال راحت براش حل بکنه.

 

 

مصاحبه با مهدی مهرآبادی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی هوا و فضا 1400 – سوال سوم

تاثیر برنامه ریزی و مشاوره در زمان مطالعه برای شما چگونه بود.

همونطور که خدمتتون عرض کردم به خاطر تفاوتی که رشته‌ی من با خود رشته‌ی هوافضا داشت و دروسی که من پاس نکرده بودم، خب همیشه این استرس برای من وجود داشت و این تردید رو داشتم که چطور می‌تونم خودم  رو برسونم و آیا اصلا از پس من بر میاد همچین کاری بکنم یا نه؟ در حدی که اصلا قبولی تو این رشته و این دانشگاه برای من بیشتر شبیه رویا بود. خیلی شبیه به آرزو بود تا صرفا یه هدف یا یه برنامه‌ریزی معمولی. ولی خب یه جورایی بیماری کرونا و این تعطیلی‌ها باعث شد که من یه  فرصت خوبی رو داشته باشم که بتونم تمرکز کنم روی کارهام و تمام وقتم رو درست بتونم تقسیم کنم از این بابت خوش‌شانسی آوردم.

 و خب نگرانی اصلی من هم بابت نحوه‌ی برنامه‌ریزی و منابع بود من مثلا برای دروسی مثل ترمودینامیک و سیالات یا مکانیک پرواز، منابع زیادی رو می‌شناختم اما اینکه چه منبعی به درد کنکور می‌خوره و به اصطلاح خودمون کنکوری آدم رو میبره جلو همیشه یه سوال بود واسم به همین خاطر هم بود که مراجعه کردم و در مرکز 3گام ثبت نام کردم.

 نکته‌ی دیگه‌ای هم که وجود داشت که خیلی به من کمک کرد این بود که برنامه‌ریزی باعث می‌شد که من دیگه از این نگرانی که مثلا خدایا فلان درسم مونده، این ماه تا اینقدر رفتم جلو پس کی برسم مثلا سیالات رو بخونم کی برسم طراحی اجسام رو بخونم، این نگرانی دیگه وجود نداشت و همون اعتمادی که آدم به برنامه‌ی کاملی که بهش داده می‌شه می‌کنه خب واقعا بار استرس رو از روی آدم برمی‌داره و تنها چیزی که باقی می‌مونه عمل کردن به اون برنامه است و اطمینان داشتن به اینکه به اون موفقیتی که می‌خواد میرسه. من حتی خودم از درصدهایی که زدم خیلی راضی نیستم، برای مثال ریاضیات رو خیلی خیلی بهتر می‌تونستم بزنم و همچنین زبان رو، مثلا موقع کنکور من اصلا ریاضیات رو حدودا پنج تا سوال رو کامل حل کردم ولی خب شک کردم و فکر کردم که شاید ریسک باشه، برای همین نزدم، به همین خاطر یه مقدار از اون ایده آلی که داشتم فاصله گرفتم اما خب نتیجه اش همون چیزی که میخواستم شد خب  دلیلش هم به خاطر همون مشکلاتی بود که برام به وجود اومده بود و خستگی‌هایی بود که داشتم .

ولی در کل بخوام جمع‌بندی کنم مطالب رو کلی بگم، مهم‌ترین تاثیری که موسسه 3گام برام داشت این بود که برنامه ریزی دقیقی به شما داده میشه و به راحتی می‌تونید اعتماد کنید. من خاطرم هست که بارها به مشاورم باهاشون تماس می‌گرفتم و می‌گفتم که خب من خیلی وقته عقب موندم این درسم رو نرسیدم، مجبورم برای مثال نصف سیالات رو حذف کنم، ایرودینامیک2 رو حذف کنم، چیکار باید بکنم، یا مثلا یکی از دروسی که حذف کردم مقاومت مصالح بود که اصلا وقت نشد بخونمش و همیشه بابتش نگران بودم و می‌گفتم خدایا  اگر یه باکس خالی داشته باشم خیلی بد میشه حتما تو رتبم ولی خب این اتفاق نیفتاد و ایشون به من مدام این اطمینان خاطر رو می‌دادن که نه شما با همین برنامه برید جلو به چیزی که می‌خواین خواهید رسید و واقعا هم همین اتفاق افتاد برای من.

مصاحبه با مهدی مهرآبادی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی هوا و فضا 1400 – سوال چهارم

استفاده از مشاوره  و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

برنامه‌ریزی 3گام رو در درجه‌ی اول من به کسانی توصیه می‌کنم که از نظر زمان‌بندی توانایی این رو ندارن که وقت خیلی زیادی واسه درس خوندن قرار بدن. این افراد حالا دانشجوهای سال آخر یا افراد شاغل رو بیشتر در بر می‌گیره و به جز اون دسته‌ای از افراد که نمی‌تونن اولویت‌بندی کنن و منابع  رو نمی‌شناسن نمیدونن برای کنکور مورد نظرشون باید از چه کتابایی شروع کنن، آیا جزوه‌های دوره‌ی کارشناسی خودشون کافی هستش یا هر کتابی که تهیه بکنن با اسم مثلا کنکور ارشد آیا به دردشون میخوره و اینکه اصلا چه کتابایی رو باید تو اولویت بذارن و با چه نظمی کتاب‌ها رو شروع بکنن.

 به نظر من برنامه‌ریزی 3گام بهترین جواب برای این مدل از افراد هستش که با خیال راحت به یک تیم باتجربه برنامه‌ ریزیشون رو بسپارند و خیالشون از این بابت راحت باشه که قراره بهترین نتیجه رو بگیرن.

 همچنین افرادی هم هستن که مثلا از وسط سال تصمیم می‌گیرن کنکور ارشد شرکت کنن و وقت خیلی کمی برای مطالعه دارن. این افراد هم می‌تونن با توجه به شرایطشون و سوالاتی که مشاورشون ازشون می‌کنه و شناختی که از شرایطشون پیدا می‌کنه، بهترین برنامه‌ ریزی و بهترین نتیجه رو از زمانشون بگیرن و کنکورشون رو در حد ایده‌آل به نتیجه برسونن.