مصاحبه با رضا شرفی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 1400
مصاحبه با رضا شرفی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 1400

 

مصاحبه با رضا شرفی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 1400 – سوال اول

ضمن تبریک بابت موفقیت در آزمون لطفا خودتان را معرفی کنید.(نام، گرایش، رتبه، درصد ها، محل قبولی، شهر، معدل)

سلام من رضا شرفی هستم رتبه 160 گرایش مکاترونیک تو کنکور مکانیک و 50 هوافضا تو کنکور هوافضا. ساکن تهرانم دانشگاه خواجه نصیر بودم کارشناسی و هوافضا می خوندم، چون کنکور هوافضا و مکانیک به هم نزدیک بود من ارشد رو مکانیک خوندم. معدل کارشناسیم هم حدودا 14 و درصدهامم که به این ترتیبه که ریاضیات 3 درصد، حرارت سیالات 30 درصد، جامدات 22 درصد، ارتعاشات و کنترل 23 درصد. که من کنکور مکانیک دانشگاه امیرکبیرروزانه هم گرایش مکاترونیک قبول شدم.

مصاحبه با رضا شرفی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 1400 – سوال دوم

تجربیاتی که در روند مطالعه داشته اید و می تواند برای داوطلبان سال آینده مفید باشد

من اولین توصیه ای که دارم عمیق شدن در درس ها و مفهومی مطالعه کردنشه چون سوالهای کنکور ارشد یه جوریه که فلسفش اینه که سوالهایی که ماشین حساب نخوای و فهم عمق دانشجو رو بخواد به چالش بکشه، بخاطر همین حتما توصیه میکنم که درسایی که میخونن توش عمیق بشن، حالا یکی از راههای عمیق شدن اینه که از تکنیک یادگیری فاینمن استفاده کنن که اگه سرچ کنین تو اینترنت هست و حتما مرور کردن رو فراموش نکنن، تستهایی که نتونستن جواب بدن البته چند روز بهش دوباره رجوع کنن و سعی کنن دوباره حلش کنن تا عمق درس خوندن حاصل بشه.

توصیه بعدیم کنارگذاشتن کمال گراییه که شما بخوای یه حجم زیادی از دروس رو و سرفصل ها رو بخونی به این امید که  تو کنکور بتونی جواب بدی خوب این یه کار اشتباهیه که وقتی سر جلسه کنکور میری، می بینی که زمان نداری وحشت میکنی، بهتره که از همین اول درس هایی که ضعیف هستید رو حذف کنی و کلا سراغش نری. البته که من توصیه نمی کنم هیچ وقت استاتیک و مصالح و انتقال حرارت رو حذف کنین چون اینا درسای خیلی خوبین برای زدن درصد بالا.

توصیه آخرمم مطالعه براساس ضرایب دروسه یعنی اینکه شما متناسب با گرایشی که تو ارشد میخواین انتخاب کنین ، متناسب با ضرایب اون گرایش در کنکور ساعت مطالعه بچینید و درس بخونید.

 

مصاحبه با رضا شرفی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 1400 – سوال سوم

تاثیر برنامه ریزی و مشاوره در زمان مطالعه برای شما چگونه بود.

من خودم شخصیتم این شکلیه که حتما باید برای مطالعه و برنامه ریزی، استراتژیم رو بدونم یعنی نمی تونم همین جوری یه کتابی بردارم و همینجوری بخونم که حالا برم جلو. حتما باید بدونم برنامه ریزیم چیه، درسی که دارم میخونم چه قسمتی از یه پازل کلیه و خوب چون درسای ارشد خیلی زیاده، دستی روی کاغذ برنامه ریزی کردن خیل سخت میشه چون حجم درس ها خیل زیاده بعد این برنامه ریزی و نرم افزار 3گام خیلی خوب انجام میداد برای من و یکی از ویژگیهای خوبش انعطاف پذیری این نرم افزار بود که کاملا می تونست متناسب با شرایط دانشجو و زمانی که میتونه بزاره، و سطح علمی دانشجو کاملا منعطف بود و قابل شخصی سازی بود و یکی از ویژگی های خوبی که برای من خیلی کاربردی بود این بود که شما اگه مثلا یه درسی رو نرسیدی بخونی، میتونه کاملا خودش رو آپدیت کنه و کاملا برنامه ریزیش رو به روز میکنه و اینجوری نیست که مثلا اگه یه جای درس رو نتونستی بخونی دیگه کاملا برنامه ریزیت بهم بخوره و از اول شروع بشه و اینکه درکل خیلی به من کمک کرد تو موفقیت کنکورم.

 

مصاحبه با رضا شرفی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 1400 – سوال چهارم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

من این رو بیشتر به کسانی توصیه میکنم، البته که به همه توصیه میکنم ولی بیشتر به کسانی توصیه میکنم که میخوان یه استراتژی مشخصی تو برنامه ریزی و درس خوندن داشته باشن و اینکه در روند و طول دوره درس خوندن شما کاملا میدونی که تو چه قسمت از کاری، چقدر از مسیر رو رفتی و چقدرمونده و چقدر دیگه به اون هدفت فاصله داری و این برای کسایی که میخوان جزء به جزء مراحل مطالعشون رو بدونن و یک برنامه ریزی حساب شده و دقیق داشته باشن، این خیلی مفیده.