مصاحبه با رضا پازن رتبه برتر ارشد رشته مهندسی کامپیوتر 1400
مصاحبه با رضا پازن رتبه برتر ارشد رشته مهندسی کامپیوتر 1400

 

مصاحبه با رضا پازن رتبه برتر ارشد رشته مهندسی کامپیوتر 1400 – سوال اول

ضمن تبریک بابت موفقیت در آزمون لطفا خودتان را معرفی کنید.(نام، گرایش، رتبه، درصد ها، محل قبولی، شهر، معدل)

بنده رضا پازن هستم، داوطلب کنکور کارشناسی ارشد، دانشگاه علم و صنعت قبول شدم. سال 1400 کنکور دادم. دانشگاه کارشناسی دانشگاه اصفهان بودم در رشته مهندسی کامپیوتر الان ارشد هم رشته مهندسی کامپیوتر گرایش شبکه‌های کامپیوتری قبول شدم. معدل کارشناسی من 17/12 بود. رتبه من در ضریب یک که درواقع گرایش شبکه‌های کامپیوتری بود 296 شد، در باقی ضریبها؛ ضریب دو 250، ضریب سه 293 و ضریب چهار رشته کامپیوتر 270.

درصدهایی هم که در کنکور کارشناسی ارشد داشتم، تمام گروه های درسی 25 درصد بودند بجز گروه ریاضی و آمار احتمال که 6 درصد اونها رو ثبت کردم.

مصاحبه با رضا پازن رتبه برتر ارشد رشته مهندسی کامپیوتر 1400 – سوال دوم

تجربیاتی که در روند مطالعه داشته اید و می تواند برای داوطلبان سال آینده مفید باشد

زمانی که من برای شروع مطالعه انتخاب کردم، درواقع دانشجوی کارشناسی بودم. من از ترم 7 کارشناسی تصمیم گرفتم که مطالعمو برای کنکور ارشد شروع کنم. درواقع من ترم 7 که شروع کردم، سال بعدش یعنی من ترم هفتم سال 99 بود و سال بعد گفتن کنکور، خرداد قراره برگزار بشه من برنامه ریزی کردم تو این فاصله که بتونم درس ها رو حالا جمعشون بکنم. درسایی که برای مطالعه انتخاب کردم خوب هدف من گرایش شبکه بود از اول، تمرکز خیلی زیادی روی سیستم عامل، شبکه های کامپیوتر و پایگاه داده داشتم. بعد خوب از اونجایی که پرسیده بودم و خوب طبق مشاوراتی که از مشاورهای خوب موسسه 3گام دریافت کردم، درواقع درس مدار منطقی و درس ساختمان داده و طراحی هوش مصنوعی رو هم برای مطالعه انتخاب کردم. از درس های ریاضی هم درس گسسته و آمار احتمال رو مطالعه کردم و الکترونیک دیجیتال و درس های سخت افزاری رو یه مقدار کنار گذاشتم به دلیل اینکه حالا ضریب زیادی هم برای گرایش شبکه نداشتن.

من روزهای اولی که شروع به مطالعه کردم، خیلی مطالعه برام سخت بود و خوب ساعت مطالعه روزانم ممکن بود به سختی به 4 یا 3 ساعت حتی برسه ولی خوب من سعی کردم که روزانه خودم درواقع برنامم رو طوری تنظیم بکنم که بتونم به این مقدار اضافه بکنم. حالا چون من دانشجو هم بودم همزمان و هم یه جاهایی مشغول به کار بودم و خوب خیلی برنامه فشرده بود واقعا تونستم روزهای آخر ساعت مطالعه خودم رو به روزی 8 ساعت افزایش بدم و خوب حدودا ترم 8 کارشناسی که درواقع ترم آخر بود، می تونستم روزی بطور متوسط 6 تا 8 ساعت مطالعه داشته باشم. درواقع یک سری از درس ها رو من بشخصه باهاشون کنار نمیومدم مثلا درسی مثل معماری، درسی مثل نظریه زبان ها و ماشین ها که خوب خیلی با چیزی که توی دانشگاه ما تجربه کردیم، تفاوت داشت بحث کنکورش چون سوالاتش خیلی سوالات نکته دار و حالا اینجوری بود که گزینه هاش هرکدوم باید جداگانه تست می شد و خوب این خیلی زمان بر بود، من این درس ها رو یه مقدار کنار گذاشتم و با تمرکز خیلی زیادی روی سیستم عامل شبکه و پایگاه داده پیش رفتم که ضریب اونها برای رشته کامپیوتر 4 بود. درواقع درس هایی که ضریبشون کم هست میتونن یه ذره نادیده گرفته بشن و خوب من اگه این کارو انجام میدادم میتونستم شاید نتیجه بهتری بگیرم با اینکه تمرکزم رو بزارم روی درس های با ضریب بالاتر.

یک مشکلی که برای من سر جلسه کنکور ارشد ایجاد شد این بود که درس هایی مثل ساختمان داده و طراحی الگوریتم رو نتونستم سوالی ازشون حل کنم. کلا کنکور سال 1400 یک کنکور خیلی نکته دار تر و سخت تر بود ولی خوب همونجور که انتظار داشتم، دروس مدار منطقی، سیستم عامل و پایگاه داده رو تونستم خیلی براحتی پاسخ بدم.

حالا توصیه ای که من دارم اینه که درس هایی مثل مدار منطقی، سیستم عامل و پایگاه داده درس هایی هستن که میشه خیلی راحت از اونا  درواقع سوال جواب داد و درصد خوبی از اونها بدست آورد. حتی درسی مثل هوش مصنوعی حالا چون برای گرایش شبکه هم ضریب 3 داشت و برای عزیزانی که میخوان به گرایش هوش مصنوعی برن ضریب 4 داره، درس هوش مصنوعی هم میتونه یه درس خیلی درصدآور باشه برای داوطلبان کنکور.

بطور کلی توصیه من این هست که دروسی که ضریب بالاتری دارن رو در اولویت قرار بدین. حالا دروس ریاضی رو میتونید کلا کنار بگذارید، چون ضریب بالایی ندارن عموما ضریب 1 یا2 هستن، زبان رو هم به همین صورت، حالا میتونید آخر جلسه کنکور اگر وقت داشتید برید سراغ زبان مثلا یه سری سوال حل کنید. ولی تمرکزتون دروس ضریب 4 باشه بعد دروس ضریب 3 و همین طور الی آخر و با دروسی که مشکل دارید شخصا یا باهاشون کنار نمیاید، می تونید اونها رو درواقع آخر تایم مطالعتون مثلا دو ماه مونده به کنکور یک نگاهی بهشون داشته باشین.

مصاحبه با رضا پازن رتبه برتر ارشد رشته مهندسی کامپیوتر 1400 – سوال سوم

تاثیر برنامه ریزی و مشاوره در زمان مطالعه برای شما چگونه بود.

درمورد برنامه ریزی و مشاوره ای که از 3گام دریافت کردم خوب من زمانی که تصمیم گرفتم برای کنکور کارشناسی ارشد مطالعه داشته باشم، دانشجوی کارشناسی بودم و شاغل بودم و خوب خیلی وقت فشرده ای داشتم و برنامه ریزی بشخصه برام خیلی مشکل بود ولی خوب وقتی تصمیم گرفتم با مشاوران موسسه 3گام در ارتباط باشم، با برنامه ای که به من دادن و تقسیم دروسی که برای من انجام دادن و حالا اولویت بندی که انجام شد و دروسی که برای مطالعه انتخاب شد، خیلی به ذهن من جهت داد و به من کمک کرد که طبق برنامه پیش برم و حالا با هدفی که داشتم بتونم برای اون درواقع ساعت مطالعه هدفم به اون درس هایی که می خواستم، برسم.

 

مصاحبه با رضا پازن رتبه برتر ارشد رشته مهندسی کامپیوتر 1400 – سوال چهارم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

بطور کلی استفاده از مشاوره و برنامه ریزی موسسه 3گام به همه افراد کنکوری این رو توصیه میکنم چون که همیشه داشتن یک راهنمای کاربلد و باتجربه توی هر مسیری می تونه به ذهن ما جهت بده ولی خوب در بحث درسی و برنامه ریزی کاری روزانه خوب ممکنه شما شاغل باشین ، ممکنه دانشجو باشید درگیر درسای کارشناسی تون باشین مثل من، من خودم شاغل بودم و دانشجوی کارشناسی بودم یه مقدار برنامه ریزی برام سخت بود ولی خوب استفاده از راهنمایی های مشاور و برنامه ریزی هایی که ارائه میداد خیلی به من کمک کرد و خوب تونستم به هدفی که میخوام برسم.