مصاحبه با حوریه زاهدی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی صنایع 1400
مصاحبه با حوریه زاهدی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی صنایع 1400

 

 

مصاحبه با حوریه زاهدی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی صنایع 1400 – سوال اول

ضمن تبریک بابت موفقیت در آزمون لطفا خودتان را معرفی کنید.(نام، گرایش، رتبه، درصد ها، محل قبولی، شهر، معدل)

حوریه زاهدی هستم. کنکور ارشد صنایع سال 1400 شرکت کردم. رتبه هایی که آوردم توی گرایش کد یک 169، کد دو 59، کد سه 237 و کد چهار 80 بود. درصدهایی که داشتم؛ زبان 22 درصد، تحقیق در عملیات 1 و 2، 36 درصد، تئوری احتمال 28 درصد، دروس تخصصی سفید، ریاضی عمومی سفید، اقتصاد عمومی سفید و علوم مدیریت و سازمان 11 درصد بود. محل قبولیم هم دانشگاه علم و صنعت تهران گرایش مدیریت مهندسی قبول شدم و مدرک کارشناسیم رو از دانشگاه صنعتی شاهرود با معدل 16/2 گرفته بودم.

مصاحبه با حوریه زاهدی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی صنایع 1400 – سوال دوم

تجربیاتی که در روند مطالعه داشته اید و می تواند برای داوطلبان سال آینده مفید باشد

من از شهریورماه 1399 بود که تصمیم گرفتم برای کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنم و مطالعم رو از همون موقع آغاز کردم ولی خوب به علت اینکه از منابع، درست آگاه نبودم،برنامه خیلی درستی نداشتم ونمیدونستم باید از چه جایی شروع کنم و یک سری مشکلاتی بغیر از درس برام پیش اومد، مطالعمو متوقف کردم تا 15 آبان ماه که طرح طلایی مشاوره رو با 3گام استارت زدم و زیرنظر مشاور با سه تا درس تئوری احتمال، زبان و درس طرح ریزی واحدهای صنعتی، روند مطالعاتیم رو از سر گرفتم. من در ابتدا 3 ساعت در روز مطالعه میکردم اما خوب این روند رو کم کم افزایش دادیم، سرعت مطالعه رو بالا بردیم طبق نظر مشاور و میتونم بگم توی دی و بهمن بود که من دیگه روزی 5، 6 ساعت مطالعه رو داشتم. این روند مطالعاتیم ادامه داشت تا اینکه دو هفته ابتدایی فروردین 1400 تموم شد و خوب درس های من تا اون موقع تموم شده بود، درس های تئوری احتمال،آمارمهندسی، تحقیق درعملیات1، تحقیق درعملیات2، دروس تخصصی مثل طرح ریزی واحدهای صنعتی، مثل کنترل کیفیت آماری، مثل کنترل موجودی رو تموم کرده بودم و حالا می‌خواستیم دوره رو شروع کنیم، دوره رو استارت بزنیم،من از هفته سوم فروردین بود که ساعت مطالعم یه چیزی بین 7 الی 9 ساعت بود یعنی میخوام بگم میانگین 8 ساعت در روز طی این مدت مطالعه مفید داشتم و این روند ادامه داشت تا هفته آخر اردیبهشت. هفته آخر اردیبهشت به ما اطلاع دادن که کنکور عقب افتاده و من یک افت پیدا کردم، ساعت مطالعاتیم به صفر رسید، دو سه هفته ای از درس دور بودم اما خوب باز دوباره برگشتم به روند مطالعه و روند درس خوندن و از سه چهار ساعت در روز درس خوندنم رو شروع کردم. خوب کتابها تموم شده بود و انگیزه من برای درس خوندن پایین اومده بود اما طی یک ماه، یک ماه و نیم آخری که مونده بود به کنکور، یک ماه آخر، ساعت مطالعاتیم رو برگردوندم به 6 الی 8 ساعت و دوباره اون روند دوره درس ها رو شروع کردم.

به یک استراتژی رسیده بودم چون طی این مدت حالا آزمونهای کنکور سالهای قبل رو توی خود سایت 3گام میدادم و یک آزمون هم خارج از سایت 3گام شرکت میکردم، متوجه شده بودم که درس های تخصصی که میزنم درصد خوبی ازشون نمی گیرم و خوب این طوری بود که به این نتیجه رسیدم طی یک ماه آخراستراتژیم رو کمی تغییر دادم، درس های تخصصی رو حذف کردم و تئوری سازمان رو جایگزینش کردم. تئوری سازمان رو هم قبلش مطالعه کرده بودم ولی سعی کردم اون ساعت مطالعه رو بیشتر شروع کنم. این روند ادامه داشت تا روز کنکور که خوب خداروشکر نتیجه اون یک ماه تلاش آخر که خوب خیلی تلاش مضاعفی بود و یک جمع بندی خیلی خوبی رو داشتم رو توی کنکور دیدم و کنکور بهترین نتیجه من توی آزمونها و حالا تجربه هایی بود که داشتم و بهترین نمایشم رو تو روز کنکور بجا گذاشته بودم.

از توصیه هایی که دارم یکی اینه که حتما با کسی که داره کنکور میده درارتباط باشین، چه از رشته خودتون چه از رشته دیگه ای میتونه باشه. من با یکی از دوستام که تو رشته عمران درس میخوند و کاملا غیرمرتبط با من بود در ارتباط بودم، ساعت مطالعه به هم میدادیم و درمورد روند درس خوندن، روند آزمون دادن، رتبه ها با هم صحبت میکردیم و این باعث میشد انگیزه من خیلی زیاد بشه. هرجایی که احساس خستگی میکردم اون میومد به کمک من و من رو دوباره شارژ میکرد و هرجایی که اون احساس خستگی میکرد، من ه کمکش می رفتم.

 اگر جایی احساس نیاز کردین به یک کمک تخصصی، با مشاورتون صحبت کنید. مشاورتون هم یکی از بهترین راهها برای راهنمایی گرفتن ازشه توی روش مطالعه و همین طور توی انگیزه دادن. اینکه مشاورتون کنارتون باشه طی این مدت و باهاش صحبت کنید، اون دغدغه های شما رو میفهمه و راهنمایی های لازم رو میده و از استرس تون کم میکنه.

یکی دیگه از توصیه هایی هم که دارم که بنظر من خیلی برای من کمک کننده بود، این بود که روند پیوسته درس خوندن رو ادامه دادم مثلا توی ماه هایی که امتحانای ترم دانشگاه برگزار میشد یا ددلاین تحویل پروژه ها بود، من درس خوندن رو تحت هیچ شرایطی متوقف نکردم یعنی حتی شده بود روزی یکی دو ساعت درحد لغات زبان بخونم، گرامر زبان بخونم، این کار رو میکردم تا پیوستگی مطالعه از دست خارج نشه. بعد از اینکه حالا کنکور هم عقب افتاد  ومن گفتم یه چند روز درحد 4، 5 روز استراحت کنم و برگردم به مطالعه، متوجه شدم که چقدراین برگشتن مطالعه بعد از چند روز دور بودن از مطالعه سخته. توصیه میکنم هر اتفاقی که افتاد، اگر خدای نکرده ناخوشی جسمی یا روحی داشتین بازهم این روند مطالعه پیوسته رو داشته باشید.

توصیه ای ندارم، امیدوارم همگی توی این روند موفق باشید و نتیجه‌ای که میخواین رو به دست بیارین.

مصاحبه با حوریه زاهدی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی صنایع 1400 – سوال سوم

تاثیر برنامه ریزی و مشاوره در زمان مطالعه برای شما چگونه بود.

یکی از تاثیراتی که برنامه ریزی 3گام داشت روی من، روی روند مطالعاتی من توی این دوره، خوب این بود که من رو از سردرگمی نجات داد، اینکه یک برنامه مشخص داشتیم، با چه درسی شروع میکنیم، با چه درسی تموم میکنیم، جمعع بندی به چه صورته، و مهمتر از همه اینکه برای هرروزمون برنامه داشتیم، اینکه چه تعداد صفحه ای چه مبحث هایی رو مطالعه کنیم، منابع رو با مشاور صحبت کرده بودیم و بهترین منابع رو انتخاب کرده بودیم. من یکی از مشکلاتی که داشتم، سردرگمی بین منابع مختلف بود، از این شاخه به اون شاخه می پریدم و نمی دونستم باید کدوم منبع رو انتخاب کنم که خوب خداروشکر با کمک مشاور خوبم این مشکل هم برطرف شد. اما بیشترین تاثیر رو میتونم بگم اون پلتفرم خود 3گام که هرروز برای هرروزمون برنامه ریزی داشت و عملکردمون رو آخر هفته وارد اون میکردیم خیلی خوب ود، می تونست منو راهنمایی کنه که هرروز چه میزان درس بخونم، چه درس هایی رو بخونم و یک برنامه کاملا واضح و روشن بود ومهمتر از همه بهمون نشون میداد با این سرعت مطالعه ای که داریم و طبق درسایی که تااینجا مطالعه کردیم، چقدر دیگه مونده که منابعمون تمو بشه، کتابها رو کی تموم میکنیم و این راهنمایی خیلی خوبی بود.

یکی دیگه از مسائلی که خیلی تاثیرگذار بود این بود که من طرح طلایی 3گام رو انتخاب کرده بودم و از پشتیبانی مشاورم داخل تلگرام هم بهره می بردم که خوب اونم خیلی خوب بود، تماس های تلفنی که هر دو هفته یکبار مشاور با من داشت باعث میشد که اگر انگیزم کم شده، اگر ایرادی دارم، اگر ناآگاهم نسبت به چیزی یا پرسشی دارم رو مطرح کنم و اون تماس های تلفنی هم  هم یه جورایی خیلی راهنمایی های خوبی به من میدادن مشاورم، چه حالا در مورد درس خوندن، چه در مورد تست زدن و اینکه چطور مطالعه کنم و یکی هم اینکه ازلحاظ انگیزشی من رو هر دو هفته یکبار، دوباره شارژ میکردن و دوباره میفرستادن سراغ درس ها و من خیلی راضی بودم از پلتفرم و پشتیبانی مشاور بصورت همزمان. 

مصاحبه با حوریه زاهدی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی صنایع 1400 – سوال چهارم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

من دوتا مسئله ای که باهاش مواجه بودم ابتدای درس خوندن و ابتدای شروع برای کنکور کارشناسی ارشد، یکی این بود که من دانشجوی ترم 7 کارشناسی بودم، درس ها بشدت سنگین شده بود، پروژه و کارآموزی داشتم و نیاز داشتم که یک نفر باشه که تو این مسیر منوراهنمایی کنه تا ساعت مطالعه درست و بودجه بندی درست برای درس هام داشته باشم که خدای نکرده از روند مطالعه کنکور جا نمونم و خوب موسسه 3گام و مشاورخوبشون آقای سبحان این امکان رو برای من فراهم کردن.

یه مشکل دیگه ای که داشتم، ضعف برنامه ریزی و عدم آگاهی بود. من به درستی نمی تونستم برای درس هام برنامه ریزی کنم برای درس های کنکورم نمی دونستم باید چجوری شروع کنم، از کجا شروع کنم، آگاهی کافی نداشتم، با منابع آشنا نبودم، کسی رو هم نداشتم که تو این مسیر راهنماییم کنه. وقتی که با موسسه 3گام آشنا شدم و متوجه شدم که چه راهنمایی خوبی میتونن برسونن، از طرح طلایی استفاده کردم و خداروشکر نتیجش رو هم درنهایت دیدم.

به همه کسایی که محصلن یا کار دیگه ای دارن، مثلا شاغلن یا فرزند دارن و نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارن، پیشنهاد میکنم که با موسسه 3گام آشنا بشن با طرح ها و با برنامه هایی که داره آشنا بشن و درنهایت اون چیزی رو که مناسب تره براشون استفاده کنن.