بودجه بندی درس به درس و تحلیل سوالات کنکور ارشد مشاوره 99
بودجه بندی درس به درس و تحلیل سوالات کنکور ارشد مشاوره 99

 

 

 

بودجه بندی و تحلیل سوالات کنکور ارشد مشاوره 99

بودجه بندی و تحلیل سوالات کنکور ارشد مشاوره  99 و سال های قبل از آن ، به داوطلبان کنکور 1400 کمک می کند ضمن اینکه برای دقیق ترین تخمین رتبه ارشد مشاوره به آن ها کمک می کند همچنین با رصد میزان و نوع تغییرات  سوالات سال های اخیر کنکور ارشد مشاوره، بتوانند برنامه ریزی و مطالعه بهتری برای رسیدن به موفقیت در کنکور ارشد داشته باشند. به همین دلیل مطلب بودجه بندی درس به درس و تحلیل سوالات کنکور ارشد مشاوره 99 را آماده کرده ایم که داوطلبان بتوانند دید بهتری نسبت به کنکور ارشد این رشته داشته باشند. همچنین می توانید روش خواندن دروس نظریه های روان درمانی و شخصیت را در سایت 3گام مطالعه کنید.

در یک نگاه کلی و قبل از ورود به بحث بودجه بندی و تحلیل های درس به درس باید ببینیم که کنکور ارشد مشاوره 99 چه شمای کلی ای داشته است.
 از دید داوطلبان کنکور ارشد مشاوره 99، امسال هم مانند هر سال، سطح سوالات کنکور ارشد مشاوره سخت تر شده بود و همچنین سوالات مفهومی تر طراحی شده بود. اما تحلیل مشاوران دپارتمان کنکور ارشد مشاوره 3گام از سوالات کنکور ارشد مشاوره 99تا حدودی متفاوت است؛ چون با توجه به شرایط امسال و تعویق چند باره کنکور بسیاری از داوطلبان بنا به عدم مرور نهایی و خستگی مفرط فرصت یک ماه نهایی کنکور را جدی نگرفتند و خیلی از سوالات را به خوبی پاسخ نداده اند.

البته نمی توان این نکته را هم نادیده گرفت که سوالات امسال مفهومی و شامل مطالب جدیدی بود اما سخت ترین درس برای بسیاری از داوطلبان درس آزمون های روانی بوده است. به طور قطع می توان گفت که دیگر فقط با حفظ کردن جزوات و یا با مطالعه بی کیفیت و نامناسب و یا صرف یک زمان اندک، نمی توان نتیجه مطلوبی در کنکور ارشد مشاوره گرفت. شما می توانید برای انتخاب بهترین کتاب ها برای موفقیت طبق سطح علمی و زمان خود می توانید  مطلب بهترین منابع کنکور ارشد مشاوره  را مطالعه کنید. 

بنابراین داوطلبانی که قصد گرفتن نتیجه مناسب در کنکور ارشد مشاوره 99 را دارند، توجه داشته باشند که باید از زمان مناسبی برای شروع برنامه ریزی کنند و همچنین با تحلیل مناسب از موقعیت خود، تحلیل آزمون ارشد مشاوره 99 و سال های گذشته و بررسی روند تغییرات آن، برنامه ای مناسب با شرایط خود داشته باشند. 

 

همین حالا می توانید با هر میزان از زمان و آمادگی علمی ای که دارید از جلسه مشاوره تخصصی، برای دریافت بهترین برنامه ریزی با توجه به شرایط خود اقدام کنید.

 

 

بودجه بندی و تحلیل درس به درس سوالات کنکور ارشد مشاوره 99 

در این قسمت  تحلیل درس به درس سوالات آزمون کارشناسی ارشد مشاوره 99 را به همراه بودجه بندی و سرفصل هایی که از آن ها در کنکور ارشد مشاوره 99 سوال طرح شده است مشاهده می کنید. توجه داشته باشید که با توجه به تغییرات و مداوم در سوالات کنکور ارشد مشاوره و به نوعی تحول کلی در روند طرح سوالات، شما صرفا با بررسی و تحلیل بودجه بندی یک سال نمی توانید دید درستی نسبت به کنکور ارشد این رشته پیدا کنید و حتما تحلیل و بررسی سوالات کنکور ارشد مشاوره سال های اخیر را هم مطالعه کنید. همچنین می توانید با ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام ضمن امکان استفاده از امکانات رایگان پنل، یک جلسه مشاوره تخصصیرزرو کنید. در این جلسه شما می توانید تمامی سوالات خود در زمینه کنکور ارشد مشاوره را از مشاوران تخصصی رشته خود بپرسید. برای ثبت نام می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید. 

 

با کلیک روی هر کدام  از لینک های زیر می توانید به بخش بودجه بندی و تحلیل مربوط به همان درس بروید.

بودجه بندی و تحلیل درس آمار و روش تحقیق کنکور ارشد مشاوره 99 

بودجه بندی و تحلیل درس مبانی راهنمایی و مشاوره کنکور ارشد مشاوره 99 

بودجه بندی و تحلیل درس فنون راهنمایی ومشاوره کنکور ارشد مشاوره 99 

بودجه بندی و تحلیل درس ​نظریه های مشاوره و روان درمانی کنکور ارشد مشاوره 99 

بودجه بندی و تحلیل درس ​نظریه های شخصیت کنکور ارشد مشاوره 99 

بودجه بندی و تحلیل درس آزمون های روانی کنکور ارشد مشاوره 99 

 

 

 

بودجه بندی و تحلیل درس آمار و روش تحقیق کنکور ارشد مشاوره 99 

 تعداد سوالات درس آمار و روش تحقیق طبق هر سال شامل 20 سوال است همچنین ضریب این درس در کنکور 2 است . در تحلیل درس آمار و روش تحقیق کنکور ارشد مشاوره می توان گفت نوع سوالات درس آمار و روش تحقیق همانند سال های قبل حفظی و مفهومی و عملیاتی بود و از لحاظ سختی یا آسانی در حد متوسط رو به بالا بود. در سال های قبل معمولا درس روش تحقیق به نسبت درس آمار تعداد سوالات بیش تری را به خود اختصاص می داد اما اخیرا تعداد سوال های آمار و روش تحقیق یکسان شده است یعنی از 20 سوال، 10 سوال مربوط به درس روش تحقیق و 10 سوال مربوط به درس آمار است و با سوالات درس آمار هم شروع می شود. سطح سوالات درس آمار و روش تحقیق نسبت به سال های قبل کمی مفهومی تر و محاسباتی تر ارائه شده بود.

 

جدول بودجه بندی سوالات درس آمار کنکور ارشد مشاوره 99

سرفصل درس آمار

تعداد سوال

آمار توصیفی

1

شاخص های مرکزی

1

شاخص های پراکندگی

1

آزمون فرضیه

3

هم بستگی و رگرسیون

2

احتمال

1

تجزیه و تحلیل واریانس یک طرفه

1

مجموع

10

 

 

جدول بودجه بندی سوالات درس روش تحقیق کنکور ارشد مشاوره 99

سرفصل درس روش تحقیق

تعداد سوال

کلیات

1

مساله و فرضیه پژوهش

1

نمونه گیری

1

روش تحقیق کمی و کیفی

1

روش تحقیق آزمایشی

3

روش تحقیق پیمایشی

2

تحلیل محتوا

1

مجموع 10

 

 

 

 

بودجه بندی و تحلیل درس مبانی راهنمایی و مشاوره کنکور ارشد مشاوره 99 

تعداد سوالات درس مبانی راهنمایی و مشاوره طبق هر سال شامل 20 سوال است همچنین ضریب این درس در کنکور2 است. نوع سوالات درس مبانی تقریبا همانند سال های قبل حفظی و مفهومی بود و از لحاظ سختی یا آسانی در حد متوسط رو به سخت بود.

 

جدول بودجه بندی سوالات درس مبانی راهنمایی و مشاوره کنکور ارشد مشاوره 99

سرفصل درس مبانی راهنمایی و مشاوره

تعداد سوال

کلیات

2

مهارت های مشاوره

4

مشاوره گروهی

3

مشاوره مدرسه

2

مشاوره خانواده

1

مشاوره شغلی

2

کار با جمعیت ویژه و کودکان

رابطه مشاوره ای

5

1

مجموع

20

 

 

 

بودجه بندی و تحلیل درس فنون راهنمایی ومشاوره کنکور ارشد مشاوره 99 

 تعداد سوالات درس فنون راهنمایی و مشاوره طبق هر سال شامل 20 سوال است. نوع سوالات درس فنون تقریبا همانند سال های قبل مفهومی بود و از لحاظ سختی یا آسانی در حد متوسط رو به سخت بود. سوالات فنون برای بیش تر داوطلب ها قابل درک است و معمولا داوطلب ها اگر روی این درس خوب سرمایه گذاری کنند با توجه به ضریب 3 این درس در کنکور ارشد مشاوره، می توانند عملکرد قوی تر داشته باشند و در نهایت تاثیر ویژه و مثبتی در رتبه آنها بگذارد.

 

جدول بودجه بندی سوالات درس فنون راهنمایی و مشاوره کنکور ارشد مشاوره 99

سرفصل درس فنون راهنمایی و مشاوره

تعداد سوال

کلیات

1

مسائل کاربردی در مشاوره

4

فنون مشاوره

13

نکات تکمیلی و موارد خاص

2

مجموع

20

 

 

 

بودجه بندی و تحلیل درس ​نظریه های مشاوره و روان درمانی کنکور ارشد مشاوره 99 

تعداد سوالات درس نظریه های مشاوره و روان درمانی طبق هر سال شامل 20 سوال است همچنین ضریب این درس در کنکور3 است. با تحلیل نوع سوالات درس نظریه های مشاوره و روان درمانی و مقایس ه آن با سال های گذشته می توان گفت سوالا امسال تقریبا همانند سال های قبل حفظی و مفهومی بود و از لحاظ سختی یا آسانی در حد متوسط رو به سخت بود. درس نظریه های روان درمانی درسی است که بسیاری از داوطلبان حتما باید مفهوم نظریه را درک کنند تا بتوانند سوالات این درس را به راحتی پاسخ دهند و خواندن یک کتاب به تنهایی اصلا کفایت نمی کند.

 

جدول بودجه بندی سوالات درس نظریه های مشاوره و روان درمانی کنکور ارشد مشاوره 99

سرفصل درس نظریه های مشاوره و روان درمانی تعداد سوال
کلیات 2
شناخت درمانی 3
فرد نگر 2
فرد مدار 1
گشتالت 3
وجودی 1
واقعیت درمانی 1
ترکیبی و جدید 7
مجموع 20

 

 

بودجه بندی و تحلیل درس ​نظریه های شخصیت کنکور ارشد مشاوره 99 

در تحلیل این درس میتوان گفت تعداد سوالات درس نظریه های شخصیت طبق هر سال شامل 20 سوال است همچنین ضریب این درس در کنکور2 است. نوع سوالات درس نظریه های شخصیت تقریبا همانند سال های قبل حفظی و مفهومی بود اما امسال سوالات حفظی بیش تر بود و نظریه های جدیدی در سوالات گنجانده شده بود که هیچ سالی مورد سوال واقع نشده بود و از لحاظ سختی یا آسانی در حد متوسط رو به بالا بود. درس نظریه های شخصیت درسی است که بسیاری از داوطلبان همانند درس نظریه های روان درمانی حتما باید مفهوم نظریه را درک کنند تا بتوانند سوالات این درس را به راحتی پاسخ دهند و اما در مجموع این درس بسیار با درس نظریه های مشاوره و روان درمانی هم پوشی دارد و به نوعی تکمیل کننده یکدیگر هستند.

سرفصل درس نظریه های شخصیت تعداد سوال
راتر و میشل 2
جورج کلی 2
انسان گرایی 1
فرد مدار 1
آلپورت 1
اریک فروم 2
اریکسون 1
هورنای 1
اتوکرنبرگ 1
تکاملی شخصیت 1
تحلیلی 2
شناختی و اجتماعی 1
رفتارگرایی 1
جدید 3
مجموع 20

 

 

 

بودجه بندی و تحلیل درس آزمون های روانی کنکور ارشد مشاوره 99 

در تحلیل این درس می توان گفت تعداد سوالات درس آزمون های روانی طبق هر سال شامل 20 سوال است همچنین ضریب این درس در کنکور2 است. نوع سوالات درس آزمون های روانی همانند سال های قبل حفظی بود و از لحاظ سختی یا آسانی امسال این درس برای داوطلبان در سطح دشوار قرار داشت. درس کاربرد آزمون های روانی درسی است که بسیاری از داوطلبان به ویژه افراد تغییر رشته ای برایشان دشوار است و نیاز به تکرار بسیار بالایی دارد.

 

جدول سرفصل و تعداد سوالات درس کاربرد ازمون های روانی در مشاوره

سرفصل درس کاربرد آزمون های روانی در مشاوره

تعداد سوال

کلیات

1

سنجش و اندازه گیری شخصیت 11

سنجش و اندازه گیری هوش

3

روایی

3

سنجش، رغبت ها، نگرش ها و ارزش ها 2

مجموع

20