1. اصطلاحات «متولد» و «سهمیه» هر کشور چه معنایی دارند؟

متولد به طور معمول به شخصی اطلاق می‌شود که در یک کشور خاص به دنیا آمده است، بدون توجه به کشور محل سکونت فعلی یا ملیت فرد.

متولد همچنین می‌تواند به کسی اطلاق شود که طبق مفاد بخش۲۰۲ (ب) قانون مهاجرت و تابعیت امریکا، حق تعلق به کشوری غیر از کشوری که در آن به دنیا آمده را دارد.

از آنجا که محدودیت عددی برای مهاجرانی که از یک کشور یا منطقه جغرافیایی وارد می‌شوند وجود دارد، هر فرد به یک کشور تعلق می‌گیرد.

سهمیه شما به کشوری اشاره دارد که محدودیت به آن تعلق دارد. تنها سه راه برای انتخاب کشور سهمیهوجود دارد:

  1. کشور سهمیه شما معمولاً همان کشور محل تولد شما خواهد بود
  2. با این حال، می توانید کشور تولد همسر خود، یا
  3. اگر در کشوری متولد شده باشید که هیچ یک از والدینتان در آن متولد نشده اند و در زمان تولدتان والدین شما در آن ساکن نبودند؛ می توانید کشور محل تولد هر یک از والدین خود را به عنوان کشور سهمیه خود وارد کنید.

2. اگر در یک کشور واجد شرایط به دنیا نیامده‌ام، آیا بازهم می‌توانم درخواست ثبت نام لاتاری بدهم؟

دو مورد وجود دارد که ممکن است شما هنوز واجد شرایط درخواست ویزای لاتاری باشید.

اول، اگر همسر وابسته شما در یک کشور واجد شرایط به دنیا آمده باشد، می‌توانید به آن کشور تعلق بگیرید. از آنجا که سهمیه شما بر اساس همسرتان است، فقط در صورتی ویزای مهاجرتی به شما اعطا می‌شود که همسر شما نیز واجد شرایط ویزا باشد. هر دو باید به طور همزمان به ایالات متحده وارد شوید و از ویزای لاتاری خود استفاده کنید.

به همین ترتیب، فرزند وابسته کوچک شما نیز می‌تواند به کشور تولد والدینش «تعلق» بگیرد.

دوم، می‌توانید به کشور تولد یکی از والدین خود «تعلق» بگیرید، به شرطی که هیچ یک از والدین شما در کشور محل تولد شما به دنیا نیامده باشد و در زمان تولد شما ساکن آن نباشند.

افراد معمولاً به عنوان ساکن یک کشور در نظر گرفته نمی‌شوند مگر اینکه در آنجا به دنیا آمده یا به طور قانونی تابعیت گرفته باشند. به عنوان مثال، افرادی که فقط در حال بازدید، تحصیل یا کار موقت در یک کشور هستند معمولاً به عنوان ساکن در نظر گرفته نمی‌شوند.

اگر از طریق هر یک از موارد فوق، ادعای سهمیه جایگزین می‌کنید، باید توضیحاتی در فرم ورودی ویزای لاتاری در سوال شماره۶ ارائه دهید.

فهرست کردن یک کشور نادرست برای سهمیه یا تعلق (یعنی کشوری که نمی‌توانید ادعای معتبری برای آن ارائه دهید) شما را از دریافت ویزای لاتاری ساقط می‌کند.

3. چرا متولدین کشورهای خاص واجد شرایط برنامه ویزای لاتاری نیستند؟

ویزای لاتاری امریکا به منظور فراهم کردن فرصت مهاجرت برای افرادی است که از کشورهای «پذیرش بالا» نیستند، طراحی شده‌اند.

قانون ایالات متحده کشورهای «پذیرش بالا» را به عنوان کشورهایی تعریف می‌کند که از آن‌ها مجموعاً۵۰،۰۰۰ نفر در دسته‌های ویزای خانوادگی و ویزای مبتنی بر استخدام در پنج سال گذشته به ایالات متحده مهاجرت کرده‌اند.

هر سال، وزارت امنیت داخلی (DHS) تعداد پذیرش‌های مهاجرتی خانوادگی و استخدامی و اعداد تغییر وضعیت را برای پنج سال گذشته شمارش می‌کند تا کشورهایی را که به عنوان «پذیرش بالا» در نظر گرفته می‌شوند، شناسایی کند و متولدین آند کشورها به همین دلیل واجد شرایط برنامه ویزای لاتاری سالانه نخواهند بود.

از آنجا که DHS این محاسبه را سالانه انجام می‌دهد، فهرست کشورهای واجد شرایط یا غیر واجد شرایط ممکن است از یک سال به سال دیگر تغییر کند.

4. چند ویزایDV-2026 به متولدین هر منطقه و کشور واجد شرایط تعلق خواهد گرفت؟

وزارت امنیت داخلی (DHS) محدودیت‌های ویزای لاتاری منطقه‌ای را برای هر سال طبق فرمول مشخص‌شده در بخش 203 (ج) قانون مهاجرت و تابعیت (INA) تعیین می‌کند.

تعداد ویزاهایی که وزارت امور خارجه در نهایت به متولدین هر کشور صادر می‌کند، به محدودیت‌های منطقه‌ای که تعیین شده است، تعداد شرکت‌کنندگان از هر کشور و تعداد شرکت‌کنندگان انتخاب شده‌ای که واجد شرایط برای ویزا تشخیص داده می‌شوند، بستگی دارد.

سهمیه هیچ کشور نبایست بیش از هفت درصد از کل ویزاهای موجود آن سال بشود.

5. آیا تضمینی برای انتخاب شدن وجود داره؟

پاسخ: نه، این یک فرصت شانسی هست. ولی ما می‌تونیم اطمینان بدیم که درخواستت به درستی ارسال شده و شانس بیشتری داشته باشی.

6. کی می‌توانم درخواست خود را ارسال کنم؟

11 مهر ماه تا 15 ابان ماه 1403

7. من در امریکا هستم. آیا می‌توانم در برنامه ویزای لاتاری شرکت کنم؟

بله، یک متقاضی می‌تواند در حالی که در امریکا یا کشور دیگری است، درخواست خود را ارائه دهد.

یک متقاضی می‌تواند از هر مکانی درخواست خود را ارسال کند.

8. آیا می‌توانم فقط یک بار در هر دوره ثبت‌نام لاتاری شرکت کنم؟

بله، قانون تنها اجازه می دهد یک درخواست را برای هر شخص در هر دوره ثبت‌نام مجاز می‌داند.

وزارت امور خارجه از فناوری‌های پیشرفته برای تشخیص درخواست‌های چندگانه استفاده می‌کند.

افرادی که بیش از یک درخواست ارسال کنند، برای دریافت ویزای لاتاری واجد شرایط نخواهند بود.

9. آیا من و همسرم می‌توانیم هر کدام یک درخواست جداگانه ارسال کنیم؟

بله، هر یک از زوجین اگر شرایط سهمیه را داشته باشند، می‌تواند هر یک درخواست جداگانه ای ارسال کند و همسر خود را به عنوان فرد همراه در فرم قید نماید.

10. کدام اعضای خانواده را باید در درخواست ویزای لاتاری خود لحاظ کنم؟

همسر: اگر به طور قانونی متاهل هستید، باید همسرتان را لیست کنید، چه با شما زندگی کند و چه قصد مهاجرت به کشور امریکا را نداشته باشد.

اگر شما به طور قانونی از همسرتان جدا نشده‌اید، باید اطلاعات همسرتان را در فرم ثبت نام خود وارد کنید حتی اگر قصد دارید قبل از درخواست ویزای لاتاری طلاق بگیرید یا همسرتان قصد مهاجرت نداشته باشد.

عدم ذکر همسر واجد شرایط یا درج شخصی که همسر شما نیست، شما را برای دریافت ویزای لاتاری رد خواهد کرد.

اگر در زمان ثبت‌نام متاهل نیستید اما قصد دارید در آینده ازدواج کنید، نام همسر را در فرم درخواست خود ذکر نکنید، زیرا این موجب می‌شود شما برای دریافت ویزای لاتاری واجد شرایط نباشید.

اگر شما و همسرتان به طور قانونی طلاق گرفته‌اید یا همسرتان درگذشته، نیازی به ذکر همسر سابق خود ندارید.

تنها استثنا در این مورد این است که اگر همسر شما قبلاً شهروند کشور امریکا یا مقیم دائم قانونی ایالات متحده باشد. اگر همسر شما شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی ایالات متحده باشد، او را در درخواست خود ذکر نکنید.

همسری که قبلاً شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی است، به ویزای لاتاری نیاز نخواهد داشت و به او ویزا داده نخواهد شد. بنابراین، اگر در درخواست خود "متاهل و همسرم شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی ایالات متحده است" را انتخاب کنید، نمی‌توانید اطلاعات بیشتری درباره همسرتان درج کنید.

کودکان: شما باید تمام فرزندان خود که مجرد و زیر 21 سال سن دارند را در زمان درخواست اولیه ویزای لاتاری خود ذکر کنید، چه فرزندان بیولوژیکی شما باشند، چه فرزندان ناتنی (حتی اگر اکنون از والدین آن کودک طلاق گرفته‌اید)، فرزندان همسرتان یا فرزندانی که طبق قوانین مربوطه به طور رسمی فرزندخوانده کرده‌اید. تمام فرزندان زیر 21 سال را در زمان درخواست الکترونیکی خود ذکر کنید، حتی اگر دیگر با شما زندگی نمی‌کنند یا قصد ندارید آنها تحت برنامه ویزای لاتاری مهاجرت کنند.

نیازی به ذکر فرزندانی که قبلاً شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی هستند نیست، هرچند اگر آنها را ذکر کنید، مشکلی نخواهد داشت.

والدین و خواهر و برادران متقاضی واجد شرایط دریافت ویزای لاتاری به عنوان وابسته نیستند و شما نباید آنها را در درخواست خود وارد کنید.

اگر شما اعضای خانواده را در درخواست خود ذکر کنید، نیازی به درخواست ویزا یا مهاجرت یا سفر با شما ندارند.

با این حال، اگر در درخواست اولیه خود یک وابسته واجد شرایط را فراموش کنید یا کسی را که وابسته شما نیست ذکر کنید، برای دریافت ویزای لاتاری واجد شرایط نخواهید بود، که در این صورت همسر و فرزندان شما نیز واجد شرایط دریافت ویزای لاتاری جانبی نخواهند بود.

این فقط شامل کسانی می‌شود که در زمان ارسال درخواست اعضای خانواده بوده‌اند، نه کسانی که در تاریخ بعدی به خانواده اضافه شده‌اند.

همسر شما، در صورتی که واجد شرایط ورود باشد، می تواند یک درخواست جداگانه ارسال کند حتی اگر در درخواست شما ذکر شده باشد و هر دو درخواست باید شامل جزئیات در مورد تمام وابستگان خانواده شما باشد.

11. آیا باید ثبت نام خودم ارسال کنم یا شخص دیگری می‌تواند به نمایندگی از من این کار را انجام دهد؟

ما شما را تشویق می‌کنیم که درخواست خود را تهیه و ارسال کنید، اما ممکن است شخصی درخواست شما را ارسال کند. صرف‌نظر از اینکه شما درخواست خود را ارسال کنید یا وکیل، دوست، خویشاوند یا شخص دیگری به نمایندگی از شما آن را ارسال کند، تنها یک درخواست می‌تواند به نام شما ارسال شود.

شما به عنوان متقاضی مسئول اطمینان از صحت و کامل بودن اطلاعات درخواست هستید؛ درخواست‌هایی که صحیح یا کامل نباشند، رد می شوند.

متقاضیان باید شماره تأیید خود را حفظ کنند تا بتوانند وضعیت درخواست خود را به طور مستقل بررسی کنند، با استفاده از چک وضعیت متقاضی درdvprogram.state.gov. متقاضیان باید دسترسی به حساب ایمیلی که در ارسال ویزای لاتاری استفاده شده است را ثبت کنند.

12. من در حال حاضر برای ویزای مهاجرتی در دسته دیگری ثبت‌نام کرده‌ام. آیا هنوز هم می‌توانم برای برنامه ویزای لاتاری اقدام کنم؟

بله.

13. آیا می‌توانم فرم ورودی ویزای لاتاری را دانلود و در یک برنامه پردازش کلمه ذخیره کنم و بعداً تکمیلش کنم؟

خیر، شما نمی‌توانید فرم را در برنامه دیگری ذخیره کنید تا بعداً تکمیل و ارسال کنید.

فرم ورودی ویزای لاتاری فقط به صورت وب‌فرم است. شما باید اطلاعات را وارد کرده و همان موقع به صورت آنلاین ارسال کنید.

14. آیا می‌توانم فرم را به صورت آنلاین ذخیره کرده و بعداً تکمیل کنم؟

خیر. فرم ورودی ویزای لاتاری طوری طراحی شده که باید به صورت یکجا تکمیل و ارسال شود.

شما 60 دقیقه زمان دارید از زمانی که فرم را بازمی‌کنید تا آن را تکمیل و ارسال کنید. اگر از محدودیت زمانی 60 دقیقه بیشتر شود و فرم کامل را ارسال نکنید، سیستم اطلاعات وارد شده را حذف می‌کند.

سیستم هر ورودی ناقص را حذف می‌کند تا به طور تصادفی به عنوان نسخه‌های تکراری از ورودی کامل بعدی شناسایی نشود.

دستورالعمل‌های ویزای لاتاری را کاملاً بخوانید قبل از اینکه شروع به تکمیل فرم آنلاین کنید تا بدانید چه اطلاعاتی لازم است.

15. من اسکنر ندارم. آیا می‌توانم عکس‌ها را برای کسی ارسال کنم تا آن‌ها را اسکن کرده، ذخیره کرده و برای من ایمیل کند تا بتوانم در ورودی خود از آن‌ها استفاده کنم؟

بله، به شرطی که عکس مطابق با الزامات دستورالعمل‌ها باشد و به صورت الکترونیکی همراه با و در زمان ارسال ورودی ویزای لاتاری ارسال شود.

شما باید فایل عکس اسکن شده را هنگام ارسال ورودی آنلاین داشته باشید؛ نمی‌توان آن را جدا از درخواست آنلاین ارسال کرد.

16. اگر سیستم ویزای لاتاری ورودی من را رد کند، آیا می‌توانم ورودی خود را دوباره ارسال کنم؟

بله، شما می‌توانید ثبت نام خود را دوباره ارسال کنید به شرطی که ارسال شما تا ساعت 12:00 ظهر به وقت استاندارد شرقی(EST) (GMT-5) در روز سه‌شنبه، 5 نوامبر 2024 تکمیل شده باشد.

اگر سیستم ویزای لاتاری ورودی اولیه شما را رد کند. با توجه به طبیعت غیرقابل پیش‌بینی اینترنت، ممکن است بلافاصله اخطار رد شدن را دریافت نکنید.

شما می‌توانید به تعداد دفعات لازم تلاش کنید تا یک درخواست کامل ارسال شده تا پیام تأیید دریافت شود. پس از دریافت اخطار تأیید، ورودی شما کامل شده و نباید ورودی‌های اضافی ارسال کنید.

17. چقدر زود پس از ارسال ثبت نام خود پیام تأیید را دریافت می‌کنم؟

شما باید بلافاصله پیام تأیید را دریافت کنید که شامل یک شماره تأیید است که باید آن را ثبت و نگه دارید. با این حال، طبیعت غیرقابل پیش‌بینی اینترنت می‌تواند منجر به تأخیر شود.

شما می‌توانید دکمه "ارسال" را به تعداد دفعات لازم فشار دهید تا یک درخواست کامل ارسال شده و پیام تأیید دریافت شود.

18. دکمه "ارسال" را فشار دادم ولی شماره تأیید دریافت نکردم. اگر ورودی دیگری ارسال کنم، آیا رد می‌شوم؟

اگر شماره تأیید دریافت نکردید، ورودی شما ثبت نشده است. شما باید ورودی دیگری ارسال کنید. این کار به عنوان تکرار ثبت نام حساب نمی‌شود. ولی پس از دریافت شماره تأیید، اطلاعات خود را دوباره ارسال نکنید.

19. چگونه بفهمیم که انتخاب شدیم؟

شما باید از شماره تأیید خود برای دسترسی به وضعیت ورودی در وب‌سایت ویزای لاتاری به آدرسdvprogram.state.gov استفاده کنید.

وضعیت ورودی تنها روش اطلاع‌رسانی وزارت خارجه به شما در صورت انتخاب شدن است.

20. سؤال: در مورد دوره سربازی می‌خواستم بدونم. شرایط چطوره؟

پاسخ: برای آقایان، داشتن یکی از مدارک معافیت تحصیلی، کارت پایان خدمت، یا برگه اشتغال به تحصیل بعد از قبولی الزامی است.

21. اگر کد تأیید خود را گم کنم چه می‌شود؟

شما باید کد تأیید خود را برای دسترسی به استعلام وضعیت ثبت نام داشته باشید. ابزاری اکنون در وضعیت ورودی در وب‌سایت ویزای لاتاری موجود است که به شما امکان می‌دهد شماره تأیید خود را از طریق آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید بازیابی کنید.

سفارت‌ها و کنسولگری‌های ایالات متحده و مرکز کنسولی کنتاکی قادر به بررسی وضعیت انتخاب شما یا ارائه شماره کد تأیید شما به صورت مستقیم نیستند (به جز از طریق ابزار بازیابی وضعیت ورودی). وزارت خارجه قادر به ارائه لیست افرادی که برای ادامه فرآیند ویزا انتخاب شده‌اند، نیست.

22. آیا اطلاعاتی از سوی وزارت امور خارجه امریکا از طریق ایمیل یا پست به من ارسال می‌شود؟

دولت ایالات متحده هرگز ایمیل‌هایی برای اطلاع‌رسانی به افراد انتخاب شده ارسال نکرده و هیچ برنامه‌ای برای استفاده از ایمیل برای این منظور در برنامه لاتاری امریکا2026 ندارد.

اگر شما انتخاب شوید، تنها پس از پاسخ دادن به دستورالعمل‌های اطلاع‌رسانی در سایت بررسی وضعیت متقاضی، در صورتی که مصاحبه ویزای مهاجرتی در دسترس باشد، ایمیل‌هایی درباره وقت ملاقات ویزا دریافت خواهید کرد.

این ایمیل‌ها حاوی اطلاعاتی درباره تاریخ و زمان واقعی وقت ملاقات نخواهند بود؛ بلکه فقط شما را به وبسایت بررسی وضعیت متقاضی هدایت می‌کنند تا جزئیات را مشاهده کنید.

23. چه تعداد افراد برای لاتاری امریکاDV-2026 انتخاب خواهند شد؟

هر سال، وزارت امور خارجه بیش از 55,000 نفر را انتخاب می‌کند تا حساب افراد انتخاب شده‌ای که واجد شرایط دریافت ویزا نیستند و کسانی که پرونده‌های خود را به اتمام نمی‌رسانند را در نظر بگیرد.

این بدان معناست که ویزاهای کافی برای همه افراد انتخاب شده وجود نخواهد داشت. وزارت این کار را انجام می‌دهد تا از حداکثر استفاده از حدود 55,000 ویزای لاتاری اطمینان حاصل کند.

می‌توانید وضعیت خود را در سایت بررسی وضعیت متقاضی ویزای لاتاری مشاهده کنید تا ببینید آیا برای پردازش بیشتر انتخاب شده‌اید یا نه و بعداً وضعیت پرونده خود را مشاهده کنید.

مصاحبه‌ها برای برنامه لاتاری 2026 از اکتبر 2025 برای افراد انتخاب شده که تمامی مدارک پیش مصاحبه و سایر اطلاعات درخواست شده را ارسال کرده‌اند آغاز خواهد شد.

انتخاب‌شدگانی که درخواست‌هایشان به طور کامل پردازش شده و وقت مصاحبه ویزا برایشان تعیین شده، چهار تا شش هفته قبل از مصاحبه‌های برنامه‌ریزی شده با افسران کنسولی ایالات متحده در کشورهای مجاور، اطلاعیه‌ای دریافت خواهند کرد تا جزئیات را از طریق سایت بررسی وضعیت متقاضی ویزای لاتاری مشاهده کنند.

24. اگر یک انتخاب شده ویزای لاتاری فوت کند، چه اتفاقی برای پرونده او می‌افتد؟

اگر یک انتخاب شده ویزای لاتاری در هر مرحله قبل از سفر به ایالات متحده یا تنظیم وضعیت فوت کند، پرونده ویزای لاتاری به طور خودکار بسته می‌شود و همسر و/یا فرزندان همراه متقاضی فوت شده دیگر حق درخواست ویزای لاتاری را نخواهند داشت. هر ویزایی که به آن‌ها صادر شده باشد لغو خواهد شد.

25. هزینه ثبت نام در ویزای لاتاری امریکا چقدر است؟

برای ارسال ورودی الکترونیکی هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

اما اگر انتخاب شوید و برای ویزای لاتاری اقدام کنید، باید تمام هزینه‌های درخواست ویزا را در زمان درخواست و مصاحبه ویزا به صورت مستقیم به صندوق‌دار کنسولی در سفارت یا کنسولگری آمریکا پرداخت کنید.

اگر در ایالات متحده حضور دارید و برای تغییر وضعیت بهUSCIS اقدام می‌کنید، هزینه‌ها را به صورت مستقیم بهUSCIS پرداخت خواهید کرد.

26. چگونه و کجا هزینه‌های ویزای لاتاری و ویزای مهاجرتی را پرداخت کنم اگر انتخاب شوم؟

اگر به صورت تصادفی انتخاب شوید، دستورالعمل‌های فرآیند درخواست ویزای لاتاری را از طریق بررسی وضعیت ورود درdvprogram.state.gov دریافت خواهید کرد.

تمام هزینه‌ها را فقط به صورت حضوری در سفارت یا کنسولگری آمریکا در زمان درخواست و مصاحبه ویزا پرداخت خواهید کرد.

27. اگر برای ویزای لاتاری درخواست دهم، اما واجد شرایط دریافت آن نباشم، آیا می‌توانم هزینه‌های ویزا را پس بگیرم؟

خیر. هزینه‌های درخواست ویزا قابل استرداد نیستند. شما باید تمام شرایط ویزا را که در این دستورالعمل‌ها توضیح داده شده‌اند، برآورده کنید.

اگر افسر کنسولی تعیین کند که شما شرایط لازم برای ویزا را ندارید، یا به دلایل دیگر واجد شرایط ویزای لاتاری تحت قوانین ایالات متحده نیستید، افسر نمی‌تواند ویزا صادر کند و شما تمام هزینه‌های پرداختی را از دست خواهید داد.

28. چند ویزا درDV-2026 صادر خواهد شد؟

طبق قانون، حداکثر 55,000 ویزا هر سال به افراد واجد شرایط صادر می‌شود.

29. اگر از طریق برنامه ویزای لاتاری ویزا دریافت کنم، آیا دولت آمریکا هزینه بلیط هواپیما، مسکن و اشتغال، و/یا مراقبت‌های بهداشتی یا هرگونه کمک هزینه تا زمانی که به طور کامل مستقر شوم را پرداخت می‌کند؟

خیر. دولت ایالات متحده هیچ یک از این خدمات را به شما ارائه نخواهد داد.

اگر برای دریافت ویزای لاتاری انتخاب شوید، قبل از صدور ویزا باید ثابت کنید که توان مالی زندگی در امریکا را دارید.