نمونه برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد عمران 

در معرفی ارشد مهندسی عمران باید گفت که جزء مقاطع تقریبا پر طرفدار است لذا برای پذیرفته شدن در آن یک برنامه منسجم لازم است. با توجه به آمار گرفته شده از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد، نزدیک به 97 درصد آن ها بدون داشتن برنامه دقیق در حال مطالعه هستند و این مسیر را با کنکور و خطا طی می کنند. لذا مشاوران دپارتمان ارشد عمران 3گام برای آشنایی شما داوطلبان عزیز با یک نمونه برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد عمران، در این مطلب یک نمونه از برنامه ریزی های پنل مشاوره و برنامه ریزی موسسه را به طور کامل شرح داده اند.

موسسه مشاوره و برنامه ریزی 3گام، با داشتن یک تیم حرفه ای اعم از تحلیل گر، طراح، برنامه نویس، مشاوران متخصص، مجرب و ایده پرداز در رشته های مختلف، موفق به ایجاد یک سیستم برنامه ریزی بسیار دقیق و منسجم شده است. این سیستم برنامه ریزی در کنار مشاوران با تجربه و حرفه ای که توانایی بالایی در برقراری ارتباط موثر با داوطلبان با توجه به خصوصیات شخصیتی و شرایط هر داوطلب دارند، قادر خواهد بود، یک اهرم حرفه ای برای پیش برد مسیری درست برای موفقیت در کنکور ارشد عمران، ایجاد نماید. این نحوه برنامه ریزی برای داوطلبان مضطرب اطمینان خاطر ایجاد می کند، چرا که به طور واضح زمان هر درس و مباحثی که باید مطالعه شود، مشخص است.

داوطلبان کنکور ارشد عمران 99، برای برنامه ریزی زیر نظر مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی عمران موسسه 3گام و رتبه برتر این رشته و بهره مندی از یک جلسه مشاوره تلفنی یا حضوری رایگان بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

 

در زیر به توضیح این سیستم پویا می پردازیم:

 

گام اول نمونه برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد عمران: انتخاب منابع درست

در این بخش انواع مختلف منابع کنکور ارشد عمران و انتشارات آن ها، گنجانده شده است . مشاور مربوطه با توجه به اطلاعات یکتا و مختص هر داوطلب (اطلاعاتی که خود داوطلب به مشاور داده است)، شروع به انتخاب منابع می نماید. در این مرحله از برنامه ریزی، مشاور تخصصی، با توجه به وقت باقی مانده تا کنکور، سختی و آسانی آن درس به خصوص در کنکور، بودجه بندی و الویت ها و پیش نیاز های مورد نیاز، اقدام  به حذف یا افزودن مباحث و فصول هر درس در برنامه می کند.

موردی که در این انتخاب بسیار مهم هست، پیش بینی سطح سوالات کنکور ارشد عمران پیش رو می باشد. مشاور این پیش بینی را با توجه به تحلیل کنکورهای ارشد عمران سال های گذشته، جزوه اساتید دانشگاه های تهران و بررسی کنکور دکترای سال های قبل، انجام می دهد. این یک کار کاملا حرفه ای می باشد و مشاوران دپارتمان ارشد عمران 3گام، قبل از شروع دوره اصلی داوطلبان به تحلیل این مسئله می پردازند.

 

انتخاب آزمون و منابع

 

 

انتخاب منابع

 

 

گام دوم نمونه برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد عمران  : انتخاب نوع برنامه ریزی

برنامه ریزی ارشد عمران با توجه به شرایط زمانی داوطلب، به دو صورت روزانه یا هفتگی انجام می پذیرد.

 

زمان بندی

 

 

برنامه ریزی روزانه برای کنکور ارشد عمران

برنامه ریزی روزانه، مختص داوطلبانی است که زمان بسیار زیادی برای کنکور در هفته دارند و برنامه و مشغله زندگی روزهای هفته فرد، کاملا مشخص است. برنامه ریزی هفتگی، برای داوطلبانی است که وضعیت کاری و زندگی مشخصی ندارند و هر وقت زمان آزاد داشته باشند، شروع به مطالعه می کنند.

این گروه در طول هفته، نیاز به داشتن ساعت مطالعه کلی در هر درس دارند.

در برنامه ریزی روزانه، دروس و زمان هر درس برای داوطلب مشخص می شود.

 

برنامه ریزی روزانه

 

 

برنامه ریزی هفتگی برای کنکور ارشد عمران

اما در برنامه ریزی هفتگی برای کنکور ارشد عمران، برنامه به صورت روزانه مشخص نمی شود و فقط ساعت مطالعه کلی هر درس، در کل هفته مشخص می شود.

 

برنامه هفتگی

 

 

نمونه جدول برنامه ریزی کنکور ارشد عمران

در آخر خروجی این فرآیند، جدول برنامه ریزی زیر بوده که داوطلب آن را می بیند و به راحتی برنامه خود را به اجرا در می آورد. در زیر بخشی از مباحث دور اول صرفا مطالعه می شود و بخشی که باید وارد تست یا مرور شود نیز نماد خود را دارد و یکی از بزرگترین دغدغه های داوطلبان که سردرگمی در مورد مرور و تست زنی می باشد را برطرف می کند.

 

جدول برنامه ریزی

 

 

گام سوم نمونه برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد عمران: نیم نگاهی به آینده

این بخش آنالیز برنامه ریزی می باشد و داوطلب می تواند زمان اتمام دوره اول مطالعات، زمان شروع و پایان دوره تسلط را ببیند. این بخش یک اطمینان خاطر برای تمام دانشجویان است، زیرا روند و مسیر پیش روی خود را به وضوح می بینند. همچنین پیش بینی مطالعات داخل هفته جاری داوطلب قرار می گیرد.

 

آنالیز برنامه ریزی

 

 

گزارش هفتگی

 

 

گام چهارم نمونه برنامه ریزی درسی برای کنکور ارشد عمران : گزارش هفتگی

از دید مشاوران ارشد عمران موسسه 3گام، این بخش تعیین کننده ترین بخش کل برنامه ریزی می باشد. زیرا مشاور از این طریق عملکرد دقیق داوطلب خودش را می بیند و برنامه هفته آتی را نیز تنظیم می کند. این برنامه باید کاملا انعطاف پذیر باشد. تنظیم سرعت دروس، اهمیت دروس و ... نیز کاملا به نوع گزارش داده شده مرتبط است.

 

ثبت گزارش هفتگی