اعتراض به نتایج نهایی آزمون دکتری

نتایج آزمون دکتری در 3 مرحله نتایج اولیه، دعوت به مصاحبه و نتایج نهایی منتشر می‌شود. نتایج نهایی آزمون دکتری آخرین مرحله از آزمون است که پذیرش داوطلبان در دانشگاه مورد نظر خود مشخص می‌شود و یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های داوطلبان چگونگی ثبت درخواست اعتراض به نتایج نهایی آزمون دکتری است. داوطلبان برای ثبت درخواست اعتراض خود به نتایج نهایی آزمون دکتری می‌بایست در زمان مقرر از سوی سازمان سنجش به سایت سنجش مراجعه نموده و نسبت به ثبت درخواست خود به آزمون دکتری اقدام نمایند. در این مقاله به بررسی کامل مراحل ثبت درخواست اعتراض به نتایج نهایی آزمون دکتری به صورت تصویری می‌پردازیم.

نکته قابل توجه آن است که حدود نیمی از احتمال پذیرش داوطلبان به نمره کسب شده آنان در مصاحبه مربوط می‌شود و داوطلبان باید اطلاعات جامع و کافی در مورد آن کسب نمایند و سپس به بررسی نتایج و کارنامه خود بپردازند. شما می‌توانید در مقاله ... به طور کامل با چگونگی محاسبه امتیازات مصاحبه آزمون دکتری آشنا شوید.

اگر در هر یک از مراحل ثبت اعتراض به نتایج نهایی آزمون دکتری دچار مشکل شدید، می توانید با کارشناسان موسسه 3گام ارتباط برقرار کنید و با مطرح کردن مشکل خود، به کمک کارشناسان موسسه 3گام، آن را برطرف کنید.

راهنمای تصویری ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری

نتایج نهایی آزمون دکتری بستگی زیادی به نمره کسب شده در مصاحبه دانشگاه‌های مختلف دارد و داوطلبان می‌بایست از چگونگی احتساب نمرات مصاحبه و تأثیر آن‌ها مطلع باشند، چراکه 50 درصد از نتیجه نهایی داوطلبان به نمره مصاحبه بستگی دارد. در مقاله ... به طور جامع به موضوع مصاحبه آزمون دکتری، بخش‌های مختلف و امتیازات آن‌ها پرداخته شده است که ضروری است داوطلبان آزمون دکتری به مطالعه آن اقدام نمایند.

ثبت درخواست اعتراض به نتایج نهایی آزمون دکتری همواره یکی از مسائل مورد توجه داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری است. چراکه ممکن است مشکلات مختلفی در نتایج نهایی داوطلبان دیده شود و حتی به پذیرش خود بر اساس اولویت‌های انتخاب رشته اعتراض داشته باشند. شما داوطلبان می‌توانید برای بررسی دقیق‌تر مشکل و یا اعتراض خود در نتایج نهایی آزمون دکتری با مشاوران باتجربه 3گام آن را مطرح نمایید و بهترین راه حل را دریافت کنید. در این مقاله و در ادامه به بررسی تصویری مراحل ثبت درخواست اعتراض به نتایج نهایی آزمون دکتری می‌پردازیم.

مراجعه به سایت سنجش جهت ثبت اعتراض نتایج نهایی آزمون دکتری

در اولین گام می‌بایست به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید.

 

اعتراض به نتایج اولیه دکتری - ورود به سایت سنجش
اعتراض به نتایج نهایی دکتری - ورود به سایت سنجش

 

ورود به سیستم پاسخگویی

در ادامه سپس بر روی گزینه «ورود به سیستم پاسخگویی» در سمت چپ سایت کلیک نمایید.

 

اعتراض به نتایج اولیه دکتری - ورود به سیستم پاسخگویی
اعتراض به نتایج نهایی دکتری - ورود به سیستم پاسخگویی

 

عضویت در سیستم پاسخگویی

اگر در سایت سنجش عضو نیستید، ابتدا باید فرم عضویت را پر کنید. برای این کار بر روی گزینه «عضویت در سامانه» در کادر مشخص شده کلیک نمایید.

 

 

اعتراض به نتایج اولیه دکتری - عضویت در سامانه
اعتراض به نتایج نهایی دکتری - عضویت در سامانه

 

در صفحه باز شده، می‌بایست کادرهای خالی را با اطلاعات مورد نیاز تکمیل نمایید و سپس با فعال کردن تیک تأیید مشخصات، بر روی گزینه «تأیید» کلیک نمایید. در این مرحله باید توجه نمایید که پس از عضویت امکان تغییر مشخصات فردی وجود ندارد. همچنین ملاک پیگیری و پاسخگویی به اعتراض و درخواست شما مشخصاتی است که در این مرحله ثبت می‌نمایید؛ بنابراین در این مرحله بیشترین دقت را اعمال نمایید؛ چراکه پروفایل‌های تکراری و حاوی اطلاعات غلط و یا مغایر با سایر سامانه‌ها غیرفعال می‌شوند.

در ادامه برای شما رمز عبور از سمت سازمان سنجش ارسال خواهد شد.

 

اعتراض به نتایج اولیه دکتری - رمز عبور
اعتراض به نتایج نهایی دکتری - رمز عبور

 

سپس به صفحه «ورود به سیستم پاسخگویی» بازگشته و بر روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک نمایید.

 

اعتراض به نتایج اولیه دکتری - ورود به سامانه
اعتراض به نتایج نهایی دکتری - ورود به سامانه

 

در کادرهای مشخص شده، پست الکترونیک، رمز عبور و کد ملی خود را وارد نمایید و بر روی گزینه «ورود» کلیک کنید.

 

اعتراض به نتایج اولیه دکتری - ورود به سامانه
اعتراض به نتایج نهایی دکتری - ورود به سامانه

 

ثبت درخواست جدید

در صفحه باز شده و در کادر سمت راست، بر روی گزینه «درخواست جدید» کلیک نمایید.

 

 

اعتراض به نتایج اولیه دکتری - درخواست اعتراض جدید
اعتراض به نتایج نهایی دکتری - درخواست اعتراض جدید

 

سپس نوع آزمون (دکتری) و سال را وارد نمایید و سپس بر روی گزینه جستجو کلیک نمایید.

در میان گزینه‌های نمایش داده شده، بر روی گزینه اعتراض به نتیجه قبولی (نتایج نهایی) کلیک نمایید.

 

 

اعتراض به نتایج نهایی دکتری - اعتراض به نتیجه قبولی
اعتراض به نتایج نهایی دکتری - اعتراض به نتیجه قبولی

 

با انتخاب نوع اعتراض خود، در صفحه باز شده می‌بایست درخواست خود را با دلایل منطقی و به طور کامل شرح دهید. همچنین اطلاعات تکمیلی نظیر شماره پرونده، شماره داوطلبی و ... که در کادرهای پایین سایت قرار داده شده‌اند را به طور دقیق و کامل پر کنید. سپس بر روی گزینه تأیید کلیک نمایید.

 

 

اعتراض به نتایج نهایی دکتری - دلایل درخواست
اعتراض به نتایج نهایی دکتری - دلایل درخواست

 

توجه کنید که می توانید با کمک کارشناسان موسسه 3گام در کمترین زمان ممکن اعتراض خود را نسبت به نتایج نهایی آزمون دکتری ثبت کنید.

فرایند پاسخگویی سنجش به اعتراض‌های داوطلب‌ها

با طی کردن مراحل بالا، اعتراض شما نسبت به نتایج نهایی آزمون دکتری ثبت می‌شود و نتیجه آن مدتی بعد (معمولاً پس از 24 الی 72 ساعت) در سایت سنجش مشخص می‌شود. داوطلبان می‌بایست برای مشاهده نتیجه درخواست خود، دوباره وارد سیستم پاسخگویی سازمان سنجش شده و در صفحه اول نتیجه درخواست خود را مشاهده نمایند.

 

اعتراض به نتایج نهایی دکتری - مشاهده نتیجه
اعتراض به نتایج نهایی دکتری - مشاهده نتیجه

 

نکته قابل توجه آن است که در سال‌های اخیر راه‌هایی نظیر مراجعه حضوری و یا ثبت درخواست به صورت تلفنی در سازمان سنجش میسر بود که این امر بعد از شرایط کرونا تغییر نمود و در حال حاضر پاسخگویی فقط از طریق ثبت درخواست به صورت الکترونیکی برای داوطلبان میسر است.

همچنین داوطلبان می‌بایست به اطلاعیه‌های سازمان سنجش مبنی بر راه‌های ثبت درخواست اعتراض خود نسبت به نتایج آزمون دکتری توجه نمایند.

 

اعتراض به نتایج نهایی آزمون دکتری

پس از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری و مشخص شدن قبولی‌های دانشگاه‌های مختلف، یکی از دغدغه‌های اصلی داوطلبان رخ دادن اشتباه در نتیجه قبولی است. بسیاری از داوطلبان به دلایل نتایج نهایی آزمون دکتری اعتراض دارند و به دنبال پیگیری آن هستند. در این مقاله به بررسی کامل و تصویری مراحل ثبت درخواست اعتراض به نتایج نهایی آزمون دکتری پرداخته شد. داوطلبان می‌توانند با انجام تمامی مراحل گفته شده در بالا، اعتراض خود را نسبت به نتایج نهایی دکتری ثبت کرده و پیگیری لازم را انجام دهند. به دلیل اتوماسیونی شدن پاسخگویی سازمان سنجش به درخواست‌های داوطلبان احتمال خطا در آن بسیار کاهش یافته و سرعت پاسخگویی نیز افزایش یافته است و به تمامی درخواست‌ها پاسخ داده می‌شود، اما ترتیب اثر دادن به نتایج اعتراضات معدود است. در این مورد داوطلبان بهتر است اگر اعتراضی به نتایج نهایی آزمون دکتری خود دارند به طور کامل و بر اساس مراحل گفته شده در سایت سازمان سنجش ثبت نمایند و امیدوار باشند که جزو اندک داوطلبانی قرار گیرند که اعتراضشان مورد تأیید قرار می‌گیرد..