اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1401

بعد از گذشت مدت زمانی از انتخاب رشته کنکور سراسری، نتایج اولیه  اعلام می شوند. داوطلبانی که از نتایج کنکور خود راضی نیستند و نسبت به قبولی خود اعتراض دارند و همچنین داوطلبانی که اصلا قبول نشده اند می توانند در مهلت مقرر از طریق سایت سازمان سنجش، اعتراض خود را ثبت نمایند. اعتراض به نتایج می تواند به دو دسته تقسیم شود اولی اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری و دومی اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری می باشد که هر کدام از آن ها دارای شرایط و ویژگی های خاص خود هستند. این اعتراض ها می توانند مربوط به اشتباه در درج اطلاعات ثبت نامی، اشتباه در محاسبه کردن درصد دروس، اشتباه در اعمال سوابق تحصیلی، اشتباه در اعمال نوع سهمیه ها و ... باشد و لذا سازمان سنجش امکانی را مهیا می سازد تا داوطلبان بتوانند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اقدام به اعتراض کنند.

 

اشتباه در اطلاعات ثبت نامی

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری از سوی سازمان سنجش ممکن است داوطلبان نسبت به بخشی از اطلاعات درج شده در فرم ثبت نامی اعتراض داشته باشند. اشتباه در اطلاعات ثبت نامی می تواند در درج مواردی نظیر نام و نام خانوادگی، جنس، شماره شناسنامه، سال تولد، نام رشته تحصیلی و ... رخ داده باشد.

محاسبه اشتباه درصد دروس

حداکثر پس از گذشت یک هفته از برگزاری کنکور سراسری ، کلید نهایی سوالات از سوی سایت سازمان سنجش منتشر می شود لذا داوطلبان با مطابقت دادن کلید سوالات با پاسخ های خود، می توانند درصد اکتسابی در هر درس را به دست آورند. چنانچه داوطلبان بعد از مشاهده نمودن کارنامه متوجه درصدهای اشتباه برای یک یا چند درس شدند می توانند درخواست بررسی مجدد پاسخ نامه خود را داشته باشند.

اشتباه در اعمال سهمیه ها

در اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری بخشی از کارنامه به اعمال سهمیه های ایثارگران، رزمندگان و خانواده شهدا اختصاص دارد لذا داوطلبانی که مشمول اعمال این سهمیه هستند می بایست به هنگام دریافت کارنامه اولیه در قسمت سهمیه ثبت نامی یکی از این سهمیه ها را مشاهده کنند در غیر این صورت، هیچ کدام از سهمیه های فوق برای وی اعمال نشده و سهمیه عادی در نظر گرفته شده است.

 

لذا این داوطلبان می توانند در طریق سایت سازمان سنجش نسبت به فعال کردن سهمیه ایثارگری خود اقدام نمایند در غیر این صورت، در زمان انتخاب رشته با سهمیه عادی گزینش می گردند.

راهنمای تصویری اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری

در اینجا راهنمای تصویری ثبت اعتراض از طریق سایت سازمان سنجش را برای داوطلبان قرار داده ایم تا به راحتی بتوانند در خواست اعتراض خود را درج کنند.

در مرحله اول داوطلبان باید وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوند و در ادامه گزینه «ارسال درخواست ها» را انتخاب نمایند.

 

اعتراض به نتایج کنکور سراسری در سایت سنجش مرحله 1
اعتراض به نتایج کنکور سراسری در سایت سنجش مرحله 1

 

 

در مرحله دوم با فرض اینکه عضو سامانه سنجش هستید بر روی گزینه «ورود به سیستم» کلیک کنید. در غیر این صورت داوطلبان می بایست ابتدا

ثبت نام کنند و سپس درخواست خود را مطرح نمایند.

 

اعتراض به نتایج کنکور سراسری در سایت سنجش مرحله 2
اعتراض به نتایج کنکور سراسری در سایت سنجش مرحله 2

 

 

در مرحله سوم، گذر واژه و رمز عبور را وارد کنید و سپس گزینه ورود را وارد نمایید.

 

اعتراض به نتایج کنکور سراسری در سایت سنجش مرحله 3
اعتراض به نتایج کنکور سراسری در سایت سنجش مرحله 3


در مرحله چهارم، گزینه درخواست جدید را انتخاب کنید.

 

اعتراض به نتایج کنکور سراسری در سایت سنجش مرحله 4
اعتراض به نتایج کنکور سراسری در سایت سنجش مرحله 4

 

در ادامه نام آزمونی را که داوطلبان می خواهند به آن اعتراض کنند باید انتخاب کرده و بعد سال مورد نظر خود را تعیین نمایند و بر روی جستجو کلیک کنید.

 

اعتراض به نتایج کنکور سراسری در سایت سنجش مرحله 5
اعتراض به نتایج کنکور سراسری در سایت سنجش مرحله 5

 

 درمرحله پنجم صفحه ای از عناوین نوع درخواست ها نمایش داده می شود که داوطلبان باید گزینه «اعتراض به کلید سوالات آزمون» را انتخاب کنند.

 

اعتراض به نتایج کنکور سراسری در سایت سنجش مرحله 6
اعتراض به نتایج کنکور سراسری در سایت سنجش مرحله 6

 

در این بخش در صورت درست بودن اطلاعات فردی، شماره پرونده و داوطلبی آزمون خود را وارد و بر روی جست و جو کلیک کنید.

 

اعتراض به نتایج کنکور سراسری در سایت سنجش مرحله 7
اعتراض به نتایج کنکور سراسری در سایت سنجش مرحله 7