برای ورود به نرم افزار انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 3گام از لینک زیر استفاده کنید.

https://final.3gaam.com/

 

توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

آزمون کارشناسی ارشد گروه های علوم پزشکی توسط سازمان سنجش آموزش پزشکی برگزار می شود. پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، ابتدا نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در سایت مرکز سنجش پزشکی کشور قرار داده می شود. داوطلبان با داشتن کد رهگیری می توانند کارنامه ی خود را دریافت کنند.

کارنامه نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت شامل دو بخش اصلی می باشد.

  1. بخش ابتدایی
  2. بخش وضعیت علمی

 

بخش اطلاعات ثبت نامی کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

بخش اطلاعات ثبت نامی کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شامل مشخصات فردی اعم از نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، معدل و نوع سهمیه می باشد. تمامی اطلاعات بخش ابتدایی توسط خود داوطلب در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به ثبت رسیده است. مهم ترین قسمت در بخش ابتدایی معدل است؛ با توجه به تاثیر ۲۰ درصدی معدل در نمره نهایی‌ (تراز)، معدل خود را به دقت وارد کنید و در صورت مغایرت نسبت به اصلاح آن اقدام کنید. در این بخش نتیجه تایید یا عدم تایید سهمیه رزمندگان و ایثارگران در انتهای کارنامه متقاضیان این سهمیه درج می شود.

 

در صورتی که معدل وارد شده هنگام ثبت نام با معدل اصلی کارنامه یکسان نباشد، قبولی داوطلب لغو خواهد شد.

 

بخش اطلاعات ثبت نامی کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400
بخش اطلاعات ثبت نامی کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

 

بخش وضعیت علمی کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

در بخش دوم کارنامه به بررسی وضعیت علمی داوطلب در رشته امتحانی که شرکت کرده است می پردازد. بخش وضعیت علمی کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 بخش اصلی و اساسی در انتخاب رشته کارشناسی ارشد بهداشت 1402 را دارد.

این قسمت از کارنامه شامل بخش های زیر می باشد.

  1. نام رشته
  2. نمره کل (تراز)
  3. رتبه در سهمیه
  4. رتبه در کل
  5. وضعیت مجاز بودن داوطلب

 

بخش وضعیت علمی کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400
بخش وضعیت علمی کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

 

۱- رشته: هر داوطلبی که در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 ثبت نام می کند، در زمان ثبت نام مجاز به انتخاب رشته امتحانی مرتبط به مدرک تحصیلی خود می باشد. داوطلبان با توجه به جدول مدارک مورد پذیرش رشته های امتحانی ارشد پزشکی که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت آورده شده است می توانند حداکثر دو رشته یا دو مجموعه یا یک رشته و یک مجموعه از دو گروه متفاوت را انتخاب کنند.

در شکل بالا نام رشته های امتحانی که داوطلب در آن شرکت کرده است، آورده شده که در اینجا داوطلب در رشته مهندسی بهداشت حرفه ای شرکت کرده است.

۲- نمره کل (تراز): نمره کل بر اساس تاثیر ۸۰ درصدی نمره کتبی و تاثیر ۲۰ درصدی معدل به دست می آید. نمره کتبی هر فرد شامل درصد و ضریب هر درس می باشد. رتبه و تراز رابطه ی مستقیم با یکدیگر دارند به این صورت که هر چه تراز داوطلب بالاتر باشد رتبه بهتری کسب خواهد کر و احتمال قبولی بیشتری خواهد شد.

۳- رتبه در سهمیه: مهم ترین و تاثیر گذارترین رتبه بر روی انتخاب رشته کارشناسی ارشد پزشکی رتبه در سهمیه می باشد.  سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت عبارت اند از: سهمیه رزمندگان، ایثارگران ۵ درصدی، ایثارگران ۲۵ درصدی و سهمیه آزاد.

محاسبه رتبه در سهمیه: ابتدا داوطلبانی که دارای سهمیه یکسانی هستند با یکدیگر مقایسه می شوند و هر فردی که تراز بالاتری داشته باشد، رتبه ۱ را به خود اختصاص می دهد و بقیه رتبه بقیه افراد نیز به این صورت مشخص می شود. می توان گفت هر چه تراز داوطلب از تراز سایر داوطلبان دارای سهمیه مشابه بالاتر باشد رتبه بهتری را نیز کسب خواهد کرد.

۴- رتبه در کل: در این قسمت تراز هر داوطلب نسبت به تراز کلیه داوطلبان در همان رشته امتحانی مقایسه می شود. رتبه در کل بدون در نظر گرفتن سهمیه ثبت نامی در کارنامه درج می شود.

۵- وضعیت مجاز بودن داوطلب: اصلی ترین دلیل انتشار کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برای اعلام وضعیت مجاز بودن داوطلبان برای انتخاب رشته می باشد. داوطلبانی که بتوانند حد نصاب تعیین شده رشته خود را کسب کنند مجاز به انتخاب رشته خواهند شد. هر داوطلبی که نمره کل (تراز) پایین تر از حد نصاب تعیین شده رشته ی خود داشته باشد، مجاز به انتخاب رشته محل های کارشناسی ارشد علوم پزشکی نمی باشد.

 

نکته: به دلیل اینکه تعداد داوطلبان کارشناسی ارشد وزارت بهداشت زیاد است ممکن است داوطلبی با وجود کسب حد نصاب لازم مجاز به انتخاب رشته نشود یا بالعکس به دلیل عدم کسب حد نصاب لازم، تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته کمتر از ظرفیت پذیرش می باشد.

 

بخش درصد دروس امتحانی کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

در بخش درصد دروس امتحانی می توانید نمرات دروس امتحانی خود را به صورت تفکیک شده مشاهده کنید. درصد های دروس امتحانی کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 پس از تاثیر ۳ امتیاز مثبت به هر پاسخ صحیح و ۱ امتیاز منفی به هر پاسخ غلط محاسبه می شود. لینک پاسخنامه داوطلبان در انتخاب کارنامه اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت قرار می گیرد؛ بهتر است متقاضیان پاسخنامه خود را بررسی کرده و نمرات خود را محاسبه و از صحت نمرات وارد شده در کارنامه اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اطمینان حاصل کنند.

 

بخش درصد دروس امتحانی کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400
بخش درصد دروس امتحانی کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

 

 

لزوم بررسی کارنامه اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

 داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت می کنند در ابتدا کارنامه اولیه یا نتایج اولیه خود را دریافت می کنند که با توجه به گفته های بالا باید تمام بخش های کارنامه را بررسی کرده و در صورت مجاز بودن خود را برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 آماده کرد.

برای آنکه بتوانید رشته محل مورد نظر خود را قبول شوید باید به رتبه و تراز مندرج در کارنامه دقت کنید چرا که چینش درست انتخاب ها داوطلب را به کسب رتبه قبولی در رشته دلخواه نزدیک تر می کند. علاوه بر دقت بر روی رتبه و تراز مندرج در کارنامه باید به عواملی مانند علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت دانشگاه در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 توجه کنید.