به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل ایسنا؛ مجتبی علوی‌فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی کشور 13مهر در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی رشد قابل توجه دانشگاه در زمینه توسعه تحصیلات تکمیلی دارد.

طبق آمارها از سال 92 تا سال 94 دانشگاه آزاد همدان رشد قابل‌ توجهی در تحصیلات تکمیلی کارشناسی‌ارشد و دکترا را داشته همچنین حرکت خوبی در زمینهٔ توسعه تحصیلات تکمیلی آغاز نموده.

بعلت تمایل تحصیل دانشجویان در داخل استان بومی‌گزینی در استان همدان با توسعه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه عینیت بیشتری می‌یابد.

تعداد رشته‌های دانشگاه آزاد واحد همدان از 57 رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد به 120 رشته  افزایش یافت و  در مقطع دکتری این دانشگاه نیز 3 رشته در سال 92 به 29 رشته افزایش پیدا کرد و در صورت مهیا بودن شرایط پذیرش دانشجو از بهمن‌ماه امسال آغاز می‌گردد.

علوی‌فاضل افزود: رشته‌های تحصیلات تکمیلی باید بر اساس نیاز و امکانات هر شهر و استان افزایش پیدا کند و وظیفه راهبردی استان را هیأت‌امنا عهده دار است.

 واحدهای دانشگاهی موظف به اجرای طرح های هیئت امنا می باشند که قبل از تصویب در کمیسیون دائمی کارشناسی گشته، استان همدان در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

همچنین افزود: با همکاری مسئولان دانشگاه آزاد واحد همدان و مسئولان استان امیدواریم درصد تحقق مصوبات هیأت‌امنای استان همدان هم بالا رود و هم‌روند به رشد استان را تسریع نماید.