به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ ثبت نام آزمون آیلتس دانشگاه آزاد اسلامی ۲۶ سپتامبر مطابق با ۷ مهرماه و ۸ اکتبر مطابق با ۱۵ مهرماه از ۱۲ مرداد آغاز  و از طریق سامانه  English.iau.ac.ir/ielts ثبت نام انجا می شود.

پروفایل متقاضیان بر روی سامانه قبلی پس از دریافت رمز عبور مجدد از طریق همین سامانه قابل استفاده می باشد.

شرکت کنندگان شهرهای همدان و اصفهان منبعد آزمون بخش شنیداری (Listening) با هدفون برگزار خواهد شد. 
به منظور رفاه حال شرکت کنندگان شهرستانی- ساکن در استانهای غیر همجوار تهران- در روز آزمون کتبی تا ساعت ۸:۰۰ شب دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به برگزاری آزمون شفاهی نموده. لذا داوطلبان در صورت عدم تمایل درخواست خود را حداکثر تا ۳ روز پس از مهلت ثبت نام اعلام شده را از طریق ایمیل ielts@iauset.com اعلام نمایند.
در صورت عدم دریافت تقاضای داوطلبان شهرستانی یا تکمیل ظرفیت، آزمون شفاهی آنان در روز چهارشنبه قبل از آزمون کتبی به عنوان نزدیکترین روز به تاریخ آزمون کتبی برگزار خواهد شد.
انصراف و انتقال زمان آزمون ها و تغییر ماژول از آکادمیک به جنرال و یا بالعکس بعد از ثبت نام قطعی، تنها پیش از بازه زمانی ۳۵ روز مانده به تاریخ امتحان کتبی امکان پذیر می باشد و هزینه انصراف و انتقال یک میلیون و ۹۰۰ هزار ریال می باشد. 
پایان مهلت ثبت نام آزمون ها ، ساعت ۱۰ صبح تاریخ های اعلام شده در Timetable می باشد و به متقاضیان توصیه می شود در اسرع وقت پس از رزرو آزمون اقدام به ثبت نام قطعی نمایند و در صورت اینکه داوطلبان در موعد مقرر (مهلت پرداخت ۲۴ ساعته)، ثبت نام قطعی ننمایند از لیست رزرو آزمون حذف می گردند.
بازه زمانی آزمون مصاحبه برای هر آزمون به طور مجزا در جدول زمانبندی مشخص گردیده و جزئیات آن ۱۰ روز پیش از آزمون کتبی از طریق ایمیل و پیامک اطلاع رسانی می شود.
ارائه پاسپورت برای کلیه داوطلبان الزامی می باشد و کارت ملی صرفا از داوطلبین مشمول خدمت سربازی و با ارائه گواهی معتبر (از حوزه نظام وظیفه یا دانشگاه محل تحصیل) قابل پذیرش است.
آزمون های دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۲۰۱۵ بر روی وب سایت ielts.org قابل دسترسی می باشد.