به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت:کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر سال ۹۴ از فردا سه شنبه اول اردیبهشت ماه تا روز پنجشنبه سوم اردیبهشت ماه از طریق سایت سازمان توزیع می گردد.

   تعداد ۸۰ هزار و ۵۰۹ داوطلب در آزمون دوره فراگیر کارشناسی ارشد سال ۹۴ ثبت نام کردند، از این تعداد ۳۸ هزارو ۶۷۱ نفر داوطلب خانم و ۴۱ هزارو ۸۳۸ نفر را داوطلب آقا می باشند
 از تعداد ۸۰ هزارو ۵۰۹ نفر داوطلب  ، تعداد ۶۵ هزار و ۹۶۱ نفر در گروه علوم انسانی، ۳ هزار و ۷۳ نفر در گروه علوم پایه، ۷ هزار و ۸۲۵ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۹۳۸ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی و ۲ هزارو ۷۱۲ نفر در گروه هنر ثبت نام نمودند.
داوطلبان ثبت نام کننده می توانند در این مهلت به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگه راهنما مربوط اقدام نمایند .

براساس برنامه پیش بینی شده، این آزمون صبح روز جمعه ۴ اردیبهشت ماه ۹۴ به صورت تستی ۴ گزینه در ۱۰۱ شهرستان مختلف و حوزه های امتحانی مربوط برگزار می گردد .
برگزاری فرایند آزمون از ۸.۳۰ صبح آغاز و در های ورود به جلسه آزمون نیم ساعت قبل از برگزاری فرایند آزمون بسته می شود، داوطلبان باید قبل از بسته شدن درهای آزمون در محل برگزاری آزمون حضور یابند .
ظرفیت پذیرش برای ۷۳۹ رشته محل، ۱۶ هزار و ۷۸۰ می باشد، همچنین از تعداد ۷۳۹ رشته محل ۶۲۵ رشته محل به شیوه آموزشی پژوهشی با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر و ۱۱۴ رشته محل به شیوه الکترونیکی با ظرفیت ۴ هزارو  ۲۸۰ نفر می باشد.