به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ رییس دانشگاه پیام نور سمیرم تاکی بهمن ماه امسال رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور سمیرم راه اندازی خواهد شد. همچنین انتظار داریم در آینده بتوانیم کارشناسی ارشد رشته شیمی را نیز در دانشگاه پیام نور سمیرم راه اندازی کنیم که البته این مهم نیارمند همکاری مسوولان و فراهم بودن برخی شرایط است .

رییس دانشگاه پیام نور سمیرم با بیان اینکه اکنون بیش از یک هزار و 700 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، افزود: 60 درصد دانشجویان این دانشگاه بومی هستند .
اکی با بیان اینکه تعداد دانشجویان این دانشگاه به نسبت سال گذشته 400 نفر کاهش یافته است، ادامه داد: اشباع شدن برخی رشته‌ها در شهرستان و دایر بودن مراکز پیام نور در شهرستان‌های اطراف از جمله مهم‌ترین دلایل کاهش دانشجو در این دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور سمیرم از 19 رشته در مقطع کارشناسی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها شش رشته در این دانشگاه فعال است و مابقی رشته‌ها یا غیر فعال و یا اینکه از تعداد دانشجویان اندکی برخوردار است .
رشته‌های مهندسی کشاورزی، حسابداری، حقوق، روانشناسی و مشاوره از جمله رشته‌های پرطرفدار در دانشگاه پیام نور سمیرم است .
تاکی تصریح کرد: یکی از راهکاری اصلی برای افزایش تعداد دانشجویان در دانشگاه پیام نور سمیرم حمایت از دانشجویان بومی و ایجاد رشته‌های متناسب با نیاز و موقیعت شهرستان سمیرم است .