نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 98 اعلام شد

تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 98
نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 98 اعلام شد

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 98 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده است. داوطلبان می توانند با مراجعه به این سایت و وارد کردن شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام و یا شماره پرونده، کد ملی و سال تولد، نتیجه انتخاب رشته خود را مشاهده نمایند. 

هر گونه تغییر رشته، تغییر گرایش و نقل و انتقال پذیرفته‌ شدگان در حیطه وظایف این سازمان نبوده و به اینگونه درخواست‌ها ترتیب اثر داده نمی‌ شود.

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 98 دانشگاه آزاد 

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد آزاد 98، روز یکشنبه مورخ 17 شهریور 98 در پایگاه مرکز سنجش و پذیرش به نشانی https://sanjesh.iau.ir، منتشر خواهد شد. کلیه داوطلبانی که از رشته‌ های دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کرده و به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام شده اند، لازم است برای اطلاع از زمان و چگونگی ثبت‌ نام در واحدهای دانشگاهی محل پذیرش و همچنین مشاهده کارنامه نتایج نهایی به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش مراجعه کنند.

امکان ثبت نام تنها در یک دانشگاه

داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌ شدگان یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته  اند باید توجه داشته باشند که فقط می توانند در یکی از کد رشته محل های قبولی ثبت نام نمایند، در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

زمان اعلام نتایج رشته های دارای شرایط خاص آزمون کارشناسی ارشد 98

اسامی قبول شدگان نهایی ۱۱ کدرشته امتحانی شامل کد ۱۱۴۷، ۱۱۴۹، ۱۱۵۰، ۱۱۵۳، ۱۱۵۴، ۱۱۵۵، ۱۱۵۶، ۱۱۵۷، ۱۱۵۸، ۱۱۵۹ و ۱۲۲۰ که به علت داشتن شرایط خاص، ثبت‌نام و برگزاری آزمون آنها توسط موسسات آموزشی ذیربط با هماهنگی سازمان سنجش انجام شده است به طریق مقتضی، با هماهنگی ارگانهای مربوط متعاقباً استخراج و اعلام خواهد شد.

تعداد پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد 98

بنا به اعلام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، حدود ۱۵۱ هزار نفر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی و حدود ۹۴ هزار نفر در دانشگاه آزاد پذیرفته شدند.

تعداد شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد 98

۶۱۵ هزار و ۴۵۲ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد 98 ثبت نام کردند که از این تعداد، ۵۲۲ هزار و ۸۷۳ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند. از تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تعداد ۲۵۳ هزار و ۷۳ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند. در واقع ۵۵.۴۰ درصد داوطلبان مجاز توانستند فرم خود را ارسال کنند.

ظرفیت پذیرش دوره های کارشناسی ارشد 98 

ظرفیت پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد 98 بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر بود. 

تاریخ ثبت‌ نام از پذیرفته شدگان نهایی‌ آزمون کارشناسی ارشد 98

از کلیه‌ پذیرفته‌ شدگان آزمون کارشناسی ارشد 98 دعوت‌ می شود ضمن توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده ذیل و قبل از مراجعه حضوری به دانشگاه محل قبولی، برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم، ابتدا برای ثبت‌ نام به پایگاه اطلاع‌ رسانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه کنند.

در صورتی که دانشگاه ها و موسسات محل قبولی داوطلبان، تاریخ مشخصی را برای ثبت‌ نام ارائه نکرده باشند، باید در یکی از روزهای یکشنبه و یا دوشنبه ۲۴ و ۲۵ شهریورماه ۹۸ برای ثبت‌ نام به موسسه محل قبولی مراجعه کنند. کلیه پذیرفته شدگان باید در زمان مقرر برای ثبت‌ نام به موسسه محل قبولی خود مراجعه کنند.

 

عدم مراجعه به موقع پذیرفته‌ شدگان آزمون کارشناسی ارشد 98 برای ثبت‌ نام، به منزله انصراف از ادامه تحصیل آنان تلقی خواهد شد.

 

مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌ نام پذیرفته شدگان نهایی آزمون کارشناسی ارشد 98

۱- اصل‌ و یک برگ‌ تصویر مدرک‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) مورد تایید وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و یا شورای ‌عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) قید شده‌ باشد. تبصره های این بند در سایت سازمان سنجش درج شده است.

استثناء: آن دسته از داوطلبانی که دانشجوی سال آخر بوده و به عنوان رتبه اول در این آزمون شرکت کرده‌اند، معدل فارغ التحصیلی اعلام شده آنان از سوی موسسه آموزش ‌عالی محل فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی آنان، لحاظ شده و لازم است مطابق بند یک و یا تبصره آن عمل کننند.

۲ - اصل‌ شناسنامه‌ و کارت ملی و دو سری‌ فتوکپی‌ از تمام‌ صفحات‌ آنها

۳ - شش‌ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ ۴×۳ تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌. تبصره- ۱۲ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ ۴×۳ تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌ منحصراً برای‌ برادرانی‌ که‌ با توجه‌ به‌ ضوابط پس‌ از ثبت‌نام‌ در موسسه‌ آموزش‌ عالی‌، برای‌ آنان‌ معافیت‌ تحصیلی‌ صادر می‌شود.

۴ - مدرکی‌ که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه‌ را با توجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظیفه‌ عمومی»‌ مندرج‌ در صفحه ۳ دفترچه‌ راهنمای‌ شماره‌ یک‌ آزمون‌ ورودی‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال ۱۳۹۸ کند (برای‌ برادران‌).

۵- حکم‌ مرخصی‌ سالانه‌ یا موافقت‌ کتبی‌ و بدون‌ قید و شرط سازمان‌ متبوع‌ برای‌ کارمندان‌ دولت

۶- داوطلبانی که با استفاده از سهمیه‌ ایثارگران و یا رزمندگان پذیرفته ‌شده‌اند در زمان ثبت‌نام نیازی به ارائه تائیدیه سهمیه ثبت‌نامی از سوی ارگان ذیربط ندارند و ملاک تائید سهمیه آنان همان عنوان سهمیه درج شده در فایل قبولی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی است.

۷- اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) برای‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ با توجه‌ به‌ مفاد آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان به شماره ۲۱/۷۷۸۹۷ مورخ ۵ مرداد ۹۳ شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ با امتیاز رتبه‌ اول‌ پذیرفته‌ شده‌اند.