اعلام نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی 97

زمان اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی 98-97

نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی 97 روز شنبه مورخ 18 خرداد 98 منتشر شد. آزمون دستیاری پزشکی 97 روز پنجشنبه ۲ اسفند ۹۷ به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد. ۱۳ هزار و ۶۴۲ نفر در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد ۷ هزار و ۵۰۷ نفر معادل ۵۵ درصد داوطلبان زن و ۶ هزار و ۱۳۵ نفر معادل ۴۵ درصد داوطلبان مرد بودند. از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۳۲ نفر در آزمون شرکت کردند. ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 97، در چهل و ششمین دوره بیش از 3 هزار نفر اعلام شده بود. داوطلبان امکان انتخاب حداکثر 100 کد رشته در 10 رشته تخصصی مجاز بر اساس جداول مربوطه را داشتند. 

تعداد پذیرفته شدگان آزمون دستیاری پزشکی 97

تعداد پذیرفته شدگان آزمون دستیاری پزشکی 97، 3 هزار و 353 نفر می باشند و آن ها از 5 مرداد تا 20 مرداد 98 فرصت دارند در دانشگاه های علوم پزشکی محل پذیرش ثبت نام کنند. پذیرفته شدگان قبل از مراجعه به دانشگاه بهتر است جهت اطلاع از برنامه ثبت نام به وبگاه اینترنتی دانشگاه مراجعه نمایید.

زمان شروع چهل و ششمین دوره دستیاری پزشکی 

شروع به دوره پذیرفته شدگان دارای پایان خدمات لایحه طرح نیروی انسانی و یا معاف از انجام خدمات مذکور در تاریخ ۲ شهریور ۹۸، شروع به دوره پذیرفته شدگان در حال تحصیل در مقطع پزشکی عمومی و شروع به دوره پذیرفته شدگان در حین انجام خدمات قانونی (مشمولین لایحه طرح نیروی انسانی، پیام آوران بهداشت، و سربازان در حال خدمت) اول مهر ۹۸ می باشد. 

شروع به دوره پذیرفته شدگان فاقد سند تعهد محضری قانونی نیست و عدم تکمیل مراحل ثبت نام در زمان های تعیین شده و یا عدم شروع به دوره در تاریخ های اعلام شده به منزله انصراف قطعی دستیار می باشد.

کلیه پذیرفته شدگان در هنگام ثبت نام، ملزم به ارائه اصل مستندات ثبت نامی منطبق با سهمیه پذیرش به دانشگاه علوم پزشکی محل پذیرش می باشند.

سپردن اسناد تعهدات خدمات قانونی منطبق با نمونه اسناد موجود در دانشگاه‌ های علوم پزشکی و متناسب با سهمیه پذیرش در موعد ثبت نام دستیاران الزامی است.

 

مطابق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی، انصراف دهندگان از ثبت نام به هر دلیل، از شرکت و پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال آینده محروم هستند و در مراحل تکمیل ظرفیت دوره چهل و ششم (در صورت وجود) نیز وارد نخواهند شد.