زمان برگزاری کنکور سراسری 98

زمان برگزاری، اعلام نتایح اولیه و انتخاب رشته کنکور سراسری 98

با توجه به اعلام رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور مبنی بر عدم تاخیر در زمان برگزاری آزمون سراسری 98 در 5 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، هنر، زبان و انسانی، این آزمون در زمان مقرر 13 و 14 تیرماه برگزار خواهد شد. داوطلبانی که در سایت سنجش ثبت نام کرده اند می توانند با دریافت کارت ورود به جلسه در این آزمون حضور یابند. زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 98 از دوشنبه 98/4/10 تا 98/04/12 می باشد.

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 98

پس از برگزاری کنکور سراسری 98، نتایج اولیه داوطلبان در دهه دوم مرداد ماه 98 اعلام می شود و داوطلبان می توانند با دریافت کارنامه و اطلاع از رتبه خود برای انتخاب رشته اقدام نمایند. برای این منظور داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و مراجعه به سمت راست و کلیک بر روی گزینه سراسری و گزینه مشاهده کارنامه اولیه کنکور، کارنامه خود را مشاهده نمایند. 

داوطلبان می توانند از طریق سه روش زیر این کار را انجام دهند:

  1. شماره داوطلبی + شماره شناسنامه + سال تولد
  2. شماره پرونده + کد رهگیری + شماره شناسنامه
  3. شماره پرونده + شماره سریال + شماره شناسنامه

چنانچه داوطلبی شماره پرونده، شماره داوطلبی یا شماره سریال ثبت نام خود را فراموش کرده باشد می تواند با مراجعه به سیستم پاسخگویی سایت سنجش درخواست خود را مبنی بر دریافت اطلاعات فوق ثبت نماید.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 98

پس از اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته کنکور سراسری 98 اغاز می شود 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98 برای 5 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی، پس از اعلام نتایج اولیه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود. لازم است داوطلبان قبل از شروع به انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98 را مطالعه کنند. دفترچه انتخاب رشته شامل کلیه رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان می باشد و رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد در دفترچه ای جداگانه و از طریق سیستم اطلاع رسانی دانشگاه آزاد به نشانی  azmoon.org منتشر می شود. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند حداکثر 150 رشته از  دانشگاه های روزانه، نویت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان را انتخاب و در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند.  

انتخاب رشته کنکور سراسری 98 و دانشگاه آزاد 98 به صورت جداگانه می باشد. زمان انتخاب رشته کنکور سراسری دانشکاه آزاد 98، لیست رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد در دفترچه ای جداگانه تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org منتشر می شود و همه ی داوطلبان می توانند برای انتخاب رشته این دانشگاه، به سایت ذکر شده مراجعه کنند و پس دریافت دفترچه، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

زمان بندی  کنکور سراسری 98 

زمان بندی کنکور سراسری 98، مطابق جدول زیر می باشد: 

ردیف

مرحله

زمان انجام

1

ثبت نام

از 97/11/24 تا 97/12/2

2

مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت نامی 

 از 97/11/24 تا 97/12/2

3

دریافت کارت ورود به جلسه

از دوشنبه 98/4/10 تا 98/04/12

4

برگزاری آزمون سراسری 

روزهای پنج شنبه 98/4/13 و جمعه 98/4/14

5

نتایج اولیه آزمون 

دهه دوم مرداد ماه 98

6

انتخاب رشته

دهه دوم مرداد ماه 98

7

اعلام نتایج نهایی و استقرار کارنامه نتایج

نیمه دوم شهریور ماه 98