سرنوشت کنکور سراسری 98 و 99- تاثیر مثبت معدل در کنکور 98

تاثیر معدل در کنکور 98

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه فوق العاده شورای سنجش و پذیرش دانشجو با دو دستور کار برای تصمیم گیری درباره کنکور سراسری 98 در 14 آبان با حضور اعضای شورا برگزار و مصوب شد که سوابق تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از طریق کنکور سراسری 98 با حداکثر 30 درصد تاثیر مثبت در نظر گرفته شود.

در این جلسه که با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار شد، موارد ذیل به تصویب رسید:

۱- در پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی از سال ۹۸ به بعد حداقل ۸۵ درصد ظرفیت کل آموزش عالی صرفا از طریق سوابق تحصیلی و خارج از فرایند کنکور سراسری انجام می‌ شود.

آیین‌ نامه اجرایی این مصوبه حداکثر تا یک ماه آینده در سازمان سنجش آموزش کشور تهیه و جهت تصویب به شورای سنجش و پذیرش ارائه می گردد و تا قبل از ثبت نام کنکور سراسری باید اطلاع رسانی شود.

۲- در پذیرش دانشجو برای دانشگاه‌ ها و مراکز آموزش عالی کشور به روش پذیرش با کنکور سال 98، سوابق تحصیلی با حداکثر ۳۰ درصد تاثیر مثبت ملاک قرار می‌ گیرد.

۳- به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه ‌ها و مراکز آموزش عالی برای سال ۹۹ به بعد در رشته محل ‌های با آزمون، میزان و نحوه سوابق تحصیلی، حداکثر ظرف یک ماه توسط کارگروه تهیه و برای تصویب و اعلام به شورای سنجش و پذیرش ارائه شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شده است که با جدیت دنبال نتیجه مطلوب و تعیین تکلیف تاثیر معدل در کنکور 98 می باشد و به زودی تصمیم نهایی را اطلاع رسانی خواهد کرد. پیش از رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرده بود که با توجه به برگزاری جلسه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و جمع بندی نظرات نمایندگان و بررسی موضوع سوابق تحصیلی در کنکور 98، جلسه فوق العاده شورای سنجش و پذیرش در 14 آبان با حضور اعضای شورا برگزار می شود که در آن دو دستور کار مطرح می شود که یکی از آن ها تاثیر سوابق تحصیلی و معدل داوطلبان در کنکور 98 است.