زمان انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت 97

 

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت 97 از شنبه 27 مرداد آغاز می شود. داوطلبان مجاز تا 30 مرداد فرصت دارند با توجه به دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

 

 

آمار شرکت کنندگان کنکور ارشد وزارت بهداشت 97

آمار شرکت کنندگان کنکور ارشد وزارت بهداشت 97، حدود 56 هزار داوطلب می باشد. از این تعداد 32 هزار نفر مجاز شده اند که می توانند در روزهای 27 تا 30 مرداد در این آزمون انتخاب رشته کنند.

کارنامه نتایج کنکور ارشد وزارت بهداشت 97

کارنامه نتایج کنکور ارشد وزارت بهداشت 97، شامل مشخصات فردی، سهمیه، معدل، نمره خام دروس امتحانی و نمره کل تراز به درصد، رتبه در سهمیه و رتبه کل داوطلب در بین کلیه داوطلبان همان رشته با سهمیه آزاد می باشد.

محاسبه نمره کل تراز داوطلب در کارنامه کنکور ارشد وزارت بهداشت 97

در کارنامه نتایج کنکور ارشد وزارت بهداشت 97، نمره کل تراز داوطلب بر اساس معدل به میزان 20 درصد و نمره کتبی به میزان 80 درصد محاسبه شده است.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که هر گونه مغایرت در معدل سبب لغو قبولی داوطلب می شود.

داوطلبانی که معدلشان با معدل درج شده در کارنامه مغایرت دارد لازم است قبل از شروع انتخاب رشته محل نسبت به ویرایش معدل خود اقدام نمایند.

 

 

سهمیه رزمندگان و ایثارگران کنکور ارشد وزارت بهداشت 97

داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگران (5 درصد و 25 درصد) باید جهت انتخاب رشته به تایید یا عدم تایید سهمیه در کارنامه خود دقت نمایند و آن را مد نظر قرار دهند.

سهمیه استعداد درخشان ارشد وزارت بهداشت 97

در کارنامه متقاضیان سهمیه استعداد درخشان ارشد وزارت بهداشت 97، گزینه استعداد درخشان درج شده است. این گزینه بر اساس اعلام داوطلب می باشد و درصورت تایید نهایی دانشگاه، سهمیه مربوطه هم برای داوطلبان گزینش با کنکور و بدون کنکور اعمال خواهد شد. نتیجه تایید یا عدم تایید متقاضیان استعداد درخشان با کنکور و بدون کنکور، حداکثر تا هفته اول شهریور ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.com با وارد کردن کد رهگیری اعلام خواهد شد.

دریافت کد رهگیری برای متقاضیان بدون کنکور ارشد وزارت بهداشت 97

دریافت کد رهگیری برای متقاضیان بدون کنکور ارشد پزشکی 97، از 27 مرداد ماه با ورود متقاضیان به سامانه از طریق کدملی و درخواست دریافت کد رهگیری، انجام خواهد شد.

با این کد رهگیری داوطلب می تواند انتخاب رشته خود را انجام دهد. همچنین تایید یا عدم تایید سهمیه خود را نیز مشاهده نماید.

عدم اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان ارشد وزارت بهداشت

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به هیچ یک از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی اعطا نمی کند. شرایط پذیرش اتباع خارجی تابع آئین نامه های مربوطه است.

عدم امکان نقل و انتقال دانشجویان ارشد وزارت بهداشت

با توجه به اینکه داوطلبان به ترتیب اولویت ها فرم انتخاب رشته را تکمیل می کنند در صورت پذیرش نهایی در هر دانشگاهی اعم از دولتی عادی یا شهریه ای، متعاقباً تغییری در محل پذیرش انجام نخواهد شد. بعد از اعلام نتایج نهایی و تکمیل ظرفیت پذیرش هر دانشگاه، به دلیل عدم امکان جابجایی تغییر در محل پذیرش انجام پذیر نیست.