شورای عالی آموزش و پرورش
حدود ۲۳۰۰ رشته محل دانشگاه آزاد تایید شد

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ روز گذشته در جلسه کمیسیون آموزش مجلس با دانشگاه آزاد حدود ۲۳۰۰ رشته محل دانشگاه آزاد از ۲۹۰۰ کد رشته محل مناقشه از سوی وزارت علوم تأیید گردید.

مجتبی شریعتی‌ نیاسر، بعدازظهر روز گذشته (یکشنبه ۱۱ تیرماه) پس از پایان جلسه کمیسیون آموزش پیرامون چالش دانشگاه آزاد با وزات علوم درخصوص حذف ۲۹۰۰ رشته محل دانشگاهی بیان نمود: با رعایت ۳ شرط قرار شد برخی کد رشته‌ های حذف شده تایید شوند که البته امیدواریم این موارد به تصویب شورای گسترش آموزش عالی نیز برسد.

مجتبی شریعتی‌ نیاسر با اشاره به شروط و بیان نمود: 1) کد رشته محل‌ های مقطع کارشناسی‌ ارشدی که پیش از این فارغ التحصیل داشته است، استمرار می یابد، 2) صدور مجوز تایید کد رشته محل‌ هایی که مجوز تحصیل در مقطع دکتری دارند و 3) به کد رشته محل‌ هایی که حداقل سه استادیار داشته باشند کمک خواهد شد تا فعالیت خود را ادامه دهند.

وی بیان نمود: با دانشگاه آزاد توافقاتی حاصل گردید و این توافق برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ می باشد،  بنابراین امیدواریم در این سال بتوانیم با دانشگاه آزاد اسلامی به جمع بندی‌های مطلوبتری برای ادامه راه برسیم، با توجه به توافقات اولیه‌ای که در این جلسه حاصل شد، فکر می‌کنم در یکی دو روز آینده بتوانیم جمع‌بندی نهایی را اعلام نماییم.

مجتبی شریعتی‌ نیاسر گفت: در این جلسه فعلا مجوز حدود ۲۳۰۰ کدرشته از سوی وزارت علوم تایید شد، امیدواریم در آینده با دانشگاه آزاد به جمع‌بندی‌های مطلوب‌ تری دست یابیم.

همین الان می توانید ثبت نام کنید