آزمون
رفع مشکل رشته علوم آزمایشگاهی کنکور پزشکی تا شنبه

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ حسین پور کاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی بیان نمود: بررسی اعتراض متقاضیان کنکور ارشد پزشکی در رشته علوم آزمایشگاهی و اصلاح مشکل سئوالات این آزمون در حال رفع می باشد.

۵۴ رشته در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی وجود دارد که یکی از این گروههای آموزشی را گروه علوم آزمایشگاهی تشکیل می دهد. مشکلی که ایجاد شده تنها مربوط به این گروه آزمایشی می باشد.

دکتر پور کاظمی بیان کرد: در آزمون کنکور ارشد برای حفظ امنیت، دفترچه سئوالات متفاوتی ارائه می شود، ادامه داد: در آزمون این رشته تنها یکی از دفترچه ها که مربوط به گروه علوم آزمایشگاهی می باشد.

همچنین افزود: مثلا اگر فرض کنید که در این رشته هزار نفر شرکت نمودند، البته عدد دقیق را نمی دانم، یک چهارم ایراد داشت که هم اکنون در حال برطرف کردن ایراد به وجود آمده می باشیم.

 اگر فرض کنیم که ۷۰ هزار نفر شرکت کننده در آزمون داشتیم، ایراد به وجود آمده مربوط به شرکت کنندگان یک رشته که حدود هزار نفر بوده اند می شود و از این تعداد نیز از میان ۴ نوع دفترچه توزیع شده بین داوطلبان، یک نوع از دفترچه ها مشکل داشته است.

وی افزود: این موضوع در حال بررسی می باشد و تا روز شنبه نتیجه این بررسی و اصلاح آن را اعلام می کنیم، بدون شک این مشکل در نتیجه رتبه ها نیز تأثیر داشته و مشکلاتی را ایجاد نموده است.

دکتر پور کاظمی تاکید کرد: رتبه سایر شرکت کنندگان آزمون صحیح می باشد و این نقص، تنها در رتبه بندی نهایی متقاضیان کارشناسی ارشد علوم آزمایشگاهی تاثیر گذار بود.

همچنین افزود: تا روز شنبه این مشکل و ایرادات به وجود آمده اصلاح شده و نتیجه آن را از طریق سایت مرکز سنجش اطلاع رسانی می نماییم.

همین الان می توانید ثبت نام کنید