جلسه کنکور
مهلت انتخاب رشته در کنکور کارشناسی ارشد ۹۵ تا پایان روز شنبه 5 تیرماه

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نمود: مهلت انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ خبر داد و گفت: این مهلت تا ساعت ۲۴ شنبه پنجم تیرماه ۹۵ تمدید گردید.

این مهلت به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون نسبت به انتخاب رشته و ثبت کدرشته محل های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته الکترونیکی اقدام ننمودند، ایجاد گردید.

همچنین با توجه به اینکه برخی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پس از انتشار دفترچه راهنمای شهری، اقدام به اعلام رشته جدید و یا حذف رشته موجود و یا اصلاح برخی شرایط زده اند، اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته امروز اعلام می گردد.

وی افزود: تغییرات اعلام شده از سوی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از طرف شورای گسترش آموزش عالی به سازمان سنجش اعلام گردید و این تغییرات به صورت اصلاحیه دفترچه از بعد از ظهر امروز دوم تیرماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر و به اطلاع داوطلبان می رسد.

داوطلبان باید در این فرصت نسبت به انتخاب رشته کدرشته محل‌های مورد علاقه خود از دفترچه راهنما اقدام کنند و پس از انتشار اطلاعیه اصلاحات دفترچه می‌توانند، نسبت به ویرایش کدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

دکتر توکلی گفت: داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته هستند تا ساعت ۲۴ شنبه پنجم تیرماه فرصت دارند ضمن مطالعه دفترچه راهنما و انتخاب حداکثر ۱۰۰ کدرشته نسبت به ثبت کد رشته های انتخابی خود اقدام نمایند.

همچنین وی افزود: ۴۴۴ هزار و ۵۳۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته در کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۵ می باشند.