جلسه کنکور
14 اسفند برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری 95

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور دکتر حسین توکلی بیان نمود: ۱۵۸ هزار و ۹۴ داوطلب در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۵ ثبت نام نمودند که از میان ۱۵۸ هزار و ۹۴ داوطلب آزمون دکتری، تعداد ۶۷ هزار و ۳۸۲ نفر معادل ۴۶.۶۲ درصد داوطلبان زن و تعداد ۹۰ هزار و ۷۱۲ نفر معادل ۵۷.۳۸ داوطلبان مرد می باشند.

از سه شنبه ۱۱ اسفند تا پنجشبه ۱۳ اسفند  کارت شرکت در آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش منتشر و داوطلبان با ورود به سایت می توانند پرینت کارت خود را تهیه نمایند. این آزمون صبح روز جعه ۱۴ اسفند در ۵۴ شهر برگزار خواهد شد.

ضریب دروس زبان خارجی عمومی و ضریب استعداد تحصیلی در این آزمون یک می باشد  و ضریب دروس اختصاصی چهار می باشد.

این آزمون از ۸ صبح آغاز  و درهای ورود به جلسه ساعت ۷:۳۰ دقیقه بسته می شود، برای حضور در جلسه آزمون پرینت کارت آزمون به همراه کارت ملی و شناسنامه عکس دار الزامی می باشد.

دکتر توکلی گفت: یک فرم نظر خواهی در ابتدای آزمون به داوطلبان داده می شود که لازم می باشد داوطلبان فرم نظرخوانی را در مدت ۱۰ دقیقه تکمیل نمودند. این فرم تاثیری در نتیجه آزمون ندارد.

دو بسته به داوطلبان آزمون دکتری داده می شود که بسته اول حاوی دروس اختصاصی است که همراه با پاسخنامه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. بسته دوم شامل سئوالات استعداد تحصیلی و زبان عمومی می باشد. داوطلبان باید به هر دو دفترچه سئوالات در ۲۱۰ دقیقه پاسخ دهند.

تعداد سئوالات اختصاصی نسبت به هر رشته متفاوت است اما تمامی داوطلبان باید در مدت ۱۲۰ دقیقه به سئوالات این دفترچه پاسخ دهند. همچنین تعداد ۳۰ سئوال برای استعداد تحصیلی و تعداد ۳۰ سئوال نیز برای آزمون زبان عمومی طراحی شده است که داوطلبان باید در مدت ۹۰ دقیقه به سئوالات این دفترچه پاسخ دهند.

دکتر توکلی گفت: کلیه دفترچه ها شخصی سازی گردیده و نام و نام خوانوادگی داوطلب و شماره داوطلب بر روی آن درج گردیده و دفترچه ها متنوع می باشند و در عناوین A.B.C.D.E.F تقسیم گردیدند.

دکتر توکلی افزود: نتایج اولیه آزمون بصورت کارنامه شامل سنجش علمی و تراز نمره درهفته اول اردیبهشت ماه سال ۹۵ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور  انتشار می گردد.