دروس کنکور کارشناسی ارشد

جدول مربوط به دروس کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران به تفکیک تعداد سؤالات و ضرایب هرکدام در جدول زیر توضیح داده شده اند. این اطلاعات برای تمامی گرایش های کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران یکسان می باشد.

 

 

اطلاعات دفترچه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری مهندسی عمران

 

نام درس

ضریب

تعداد تست

توضیحات

زبان

1

30

15 تست زبان عمومی

5 تست گرامر

10 تست زبان اختصاصی

ریاضیات

1

15

10 تست ریاضی1و2

5 تست معادلات

جامدات

1

20

10 تست مقاومت مصالح

10 تست تحلیل سازه

خاک و پی

1

20

12 تست مکانیک خاک

8 تست پی سازی

سیالات و هیدرولیک

1

20

12تست مکانیک سیالات

8 تست هیدرولیک

طراحی

1

30

8 تست سازه فولادی

8 تست سازه بتنی

6 تست راهسازی

6 تست روسازی

 

همان گونه که از جدول بالا برمی آید دروس مورد امتحان در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران یکی بوده و برای کلیه گرایش ها ثابت می باشد حال آنکه در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی دروس مورد مطالعه تا حدودی متفاوت است. جدول زیر ضرایب دروس مختلف در گرایش های موجود را مشخص کرده است.

 

کانال تلگرام رشته مهندسی عمران راه اندازی شده است که می توانید با عضویت در آن به منبع گرانبهایی از مفیدترین مطالب درباره معرفی کارشناسی ارشد مهندسی عمران دسترسی داشته باشید. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

 

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران

کنکور کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران معمولا در نوبت عصر برگزار می شود و یک دفترچه حاوی سوالات کنکور در اختیار دانشجویان قرار داده می شود که داوطلب باید طی مدت زمان 250 دقیقه به آنها پاسخ دهند.

 

بودجه بندی زمان در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران

بودجه بندی زمان کنکور یک امر 100% شخصی می باشد که مشاوران 3گام پس از آنالیز وضعیت تحصیلی شما و با توجه به پیش زمینه ای که طی جلسات مشاوره از شما به دست آورده اند مدت زمان وقت گذاشتن بر روی دروس مختلف را برای شما مشخص می کنند. همچنین ترتیب پاسخ دهی به دروس نیز از همین قاعده پیروی می نماید.

اما اگر بخواهیم یک زمان استاندارد را به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران معرفی نماییم می توان گفت بهتر است برای هر سوال زبان مدت 1 دقیقه، هر سوال ریاضی و معادلات مدت 2 دقیقه، هر سوال مقاومت مصالح و تحلیل سازه مدت زمان 3 دقیقه، هر سوال مکانیک خاک و مکانیک سیالات 2.5 دقیقه و پی سازی و هیدرولیک مدت زمان 2 دقیقه، هر سوال طراحی فولاد و طراحی بتن مدت زمان 1.5 دقیقه و برای هر سوال راهسازی و روسازی مدت زمان 1 دقیقه را در نظر بگیرید.

 

جدول بودجه بندی مدت زمان پاسخگویی به سوالات در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران

نام درس

مدت زمان هر سوال

مدت زمان کل درس

زبان تخصصی

1 دقیقه

15 دقیقه

زبان عمومی

1 دقیقه

15 دقیقه

ریاضیات

2 دقیقه

20 دقیقه

معادلات دیفرانسیل

2 دقیقه

10 دقیقه

مقاومت مصالح

3 دقیقه

30 دقیقه

تحلیل سازه

3 دقیقه

30 دقیقه

مکانیک خاک

2.5 دقیقه

30 دقیقه

پی سازی

2 دقیقه

16 دقیقه

مکانیک سیالات

2.5 دقیقه

30 دقیقه

هیدرولیک

2 دقیقه

16 دقیقه

طراحی فولاد

1.5 دقیقه

12 دقیقه

طراحی بتن

1.5 دقیقه

12 دقیقه

راهسازی

1 دقیقه

6 دقیقه

روسازی

1 دقیقه

6 دقیقه

 

کانال تلگرام رشته مهندسی عمران به تازگی راه اندازی شده است که می توانید با عضویت در آن به منبع گرانبهایی از مفیدترین مطالب دسترسی داشته باشید. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.