با ثبت نام در پنل 3گام می توانید مصاحبه آقای مهدوی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک را به طور کامل گوش دهید. همچنین پیشنهاد می کنیم که داوطلبان مطالب زیر را هم در سایت 3گام مطالعه کنند:

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد مهندسی مکانیک

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

 

 

 

مصاحبه با امیرحسین مهدوی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 99 سوال اول

ضمن تبریک بابت نتیجه خوبی که در کنکور ارشد مکانیک کسب کردین لطفاً خودتان را معرفی کنید.

 امیر حسین مهدوی رتبه 46 کنکور ارشد رشته مکانیک گرایش تبدیل انرژی دانشگاه تهران قبول شدم. کارشناسیم را در دانشگاه علم و فرهنگ سپری کردم. 

 

مصاحبه با امیرحسین مهدوی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 99 سوال دوم

درصد هاتون در کنکور ارشد به چه شکلی بود.

باکس سیلات: 36

باکس جامدات: 55

ریاضیات: 8.7

دینامیک ارتعاشات: 20

زبان: نزدم

 

مصاحبه با امیرحسین مهدوی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 99 سوال سوم

روند مطالعه و برنامه ریزی شما برای کنکور ارشد رشته مهندسی مکانیک چه شکلی بوده است؟

من از تیرماه برای کنکور ارشد شروع کردم. از اول با 3گام شروع کردم و همه دروس رو با هم مطالعه کردم و اول مهرماه همه درس ها را یک دور خواندم. دور دوم را در بهمن تمام کردم. اما کنکور عقب افتاد و خیلی خسته شده بودم. مثلا ترمودینامیک و پنج بار خوانده بودم و دیگر نمی توانستم بخوانم. داوطلبانی که از اول تابستان شروع به مطالعه کردند به خاطر عقب افتادن کنکور فشار روحی زیادی را تحمل می کردند. از تیر ماه با روزی 8 ساعت شروع کرده بودم و بهمن ماه وارد برنامه جمع بندی شدم. واقعا این دوره سخت و فرسایشی بود و به سود کسانی بود که از آبان شروع کرده بودند و آنهایی که از تیر شروع کرده بودند برای رتبه برتر واقعا شرایط طاقت فرسا و فرسایشی رو گذروندن بنظرم.

 

 

مصاحبه با امیرحسین مهدوی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 99 سوال چهارم

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه برای شما چگونه بود؟

برنامه ریزی و مشاوره خیلی مهم هست. برای موفقیت در هر چیزی باید هزینه کرد تا به یک هدف خوب برسم. من کارشناسیم خیلی اشتباه کردم چون مسیرم، منابع و اینکه چه درس هایی را بخوانم خیلی اشتباه کردم. مشاوره و برنامه ریزی با توجه به تجربه ای که در کارشناسی داشتم برای من خیلی خوب بود و وجود مشاور را در برنامه ام احساس کردم.

 

مصاحبه با امیرحسین مهدوی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 99 سوال پنجم

اگر به زمان کنکور برگردین چه کار هایی را انجام می دهید و چه کار هایی را انجام نمی دهید؟

واقعیت این است که به چیزی که می خواستم رسیدم و الان کاری نیست که اگر برگردم عقب انجام بدهم. ولی اگر می دانستم که قرار هست کرونا بیاید از تیر شروع نمی کردم و از همان مهر ماه مطالعه ام را آغاز می کردم.

 

مصاحبه با امیرحسین مهدوی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 99 سوال ششم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان کنکور 1400 دارید؟

اولین توصیه من این هست مسیر و منابع را بشناسند. آگاهی داشته باشید که چه درس هایی لازم هست خوانده شود و کدام ها نه. یعنی باید اول خودتان و سپس کنکور را خوب بشناسید، زمان مناسب و منابع مناسب را بشناسید. تایم مرور را داشته باشید و برای همه اینها تلاش کنید. با تلاش به همه اینها می رسید.

 

مصاحبه با امیرحسین مهدوی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 99 سوال هفتم

چه عواملی در موفقیت شما نقش داشتند و این عوامل را چگونه درصد بندی می کنید؟

اولین عامل: خدا

دومین عامل: تلاش و پشتکار

سومین عامل: مشاوره و برنامه ریزی

 

مصاحبه با امیرحسین مهدوی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 99 سوال هشتم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

پنل و پرتال برنامه ریزی خیلی برای من خوب بود. مثلا می گفت فلان درس در فلان تاریخ تمام می شود و اینکه چقدر زمان برای هر درس می گذاشتم را به من اطلاع می داد. از آنجا که پنل به صورت اتوماسیونی هم بود کارم راحت تر بود. امکان تخمین رتبه ای که در سایت 3گام بود هم خیلی برای من جالب و مفید بود و بارها از آن استفاده کردم.

 

مصاحبه با امیرحسین مهدوی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 99 سوال نهم

چی شد 3گام را انتخاب کردید؟

از طریق یکی از دوستانم که کنکور مکانیک سال قبل رو سراسری تو تهران قبول شده بود که مشاور ایشان از موسسه 3گام بود. من سایت 3گام را از قبل می شناختم ولی نمی دانستم که خدمات مشاوره و برنامه ریزی دارد. بعد که در سایت ثبت نام کردم و خدمات و اطلاعات سایت را دیدم ترغیب شدم و یکی از طرح های آن را فعال کردم.

 

مصاحبه با امیرحسین مهدوی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 99 سوال دهم

به عنوان سخن آخر چه حرفی برای داوطلبان دارید؟

سخن آخر من این است که از مجموعه 3گام تشکر می کنم و ارزش و احترامی که برای داوطلبان دارند در خور تحسین است. اینکه پیگیری که از طریق مشاوران انجام می شود و نظارتی که از طریق 3گام روی مشاوران هست برای من بسیار مفید بود.