مصاحبه با عرفان تیزنوبیک رتبه  برتر ارشد رشته مهندسی شیمی 99
مصاحبه با عرفان تیزنوبیک رتبه برتر ارشد رشته مهندسی شیمی 99

 

 

 

با ثبت نام در پنل 3گام می توانید مصاحبه آقای عرفان تیزنوبیک رتبه برتر ارشد مهندسی شیمی را به طور کامل گوش دهید. همچنین پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را در سایت 3گام مطالعه کنید:

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد مهندسی شیمی

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

 

 

مصاحبه با عرفان تیزنوبیک رتبه  برتر ارشد رشته مهندسی شیمی 99 سوال اول

ضمن تبریک بابت نتیجه خوبی که در کنکور ارشد روانشناسی تربیتی کسب کردین لطفاً خودتان رو معرفی کنید.

عرفان تیزنوبیک رتبه 55 در سهمیه 5 درصد، ارشد مهندسی شیمی گرایش ترموسینتیک و کاتالیست دانشگاه علم و صنعت قبول شدم. کارشناسیم رو در دانشگاه صنعتی همدان با معدل 16.47 گرفتم. حدودا از نیمه ی دوم مهر سال 98 برنامه ریزی کنکور را با مشاورم آقای آزاد شروع کردیم.

 

مصاحبه با عرفان تیزنوبیک رتبه  برتر ارشد رشته مهندسی شیمی 99 سوال دوم

درصد هاتون در کنکور ارشد به چه شکلی بود.

نقطه ی عطف من به درس انتقال جرم با ضریب 4 اختصاص دارد  با 35 درصد که سوالات نسبت به سال گذشته آسان تر بود.

بقیه دروس را نیز به صورت میانگین بین 25 تا 30 درصد زدم.

 

مصاحبه با عرفان تیزنوبیک رتبه  برتر ارشد رشته مهندسی شیمی 99 سوال سوم

روند مطالعه و برنامه ریزی شما بروی کنکور ارشد مهندسی شیمی چه شکلی بوده است؟

مطالعه من به این صورت بود که تمام دروس را با هم موازی پیش بردم با این تفاوت دروسی که مهم تر بودند مانند جرم و عملیات با ضریب 4، حرارت و ترمو ریاضیات با ضریب 3 را وقت بیشتری را در برنامه قرار دادیم. و دروسی مثل سینتیک با ضریب 2 و کنترل با ضریب 1 را وقت نسبتا کمتری برایشان قرار دادم.

 

مصاحبه با عرفان تیزنوبیک رتبه  برتر ارشد رشته مهندسی شیمی 99 سوال چهارم

تاثیر استفاده از پنل در زمان مطالعه برای شما چگونه بود؟

قطعا مهم ترین نکته داشتن برنامه ریزی مناسب است که بدانید تایم مرور و تمام کردن دروس چه زمانی هست. اگر این برنامه ریزی را نداشته باشید می تواند افکار شما تبدیل به استرس شود و درس خواندن شما را تحت تاثیر بگذارد.

من با داشتن پنل کاربردی توانستم زمان را مدیریت کنم. همچنین داشتن منابع درست از نکات بسیار مهمی است که باید داوطلبان به آن دقت کنند.

 

مصاحبه با عرفان تیزنوبیک رتبه  برتر ارشد رشته مهندسی شیمی 99 سوال پنجم

اگر به زمان کنکور برگردین چه کار هایی رو انجام می دهید و چه کار هایی رو انجام نمی دهید؟

اگر به زمان کنکور برگردم به این نکته توجه می کنم که نیاز نیست تمام مطالب کتاب را کامل بخوانم و باید بیشتر وقتم را بر روی قسمت هایی که سوال خیز بودند می گذاشتم. برای مثال من برای بهتر فهمیدن به سراغ اثبات فرمول ها می رفتم که این باعث می شد روند خواندن و سرعت من  کند تر شود.

 

 

 

مصاحبه با عرفان تیزنوبیک رتبه  برتر ارشد رشته مهندسی شیمی 99   سوال ششم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان کنکور 1400 دارید؟

توصیه اولم به داوطلبان کنکور 1400 این است که حتما برنامه ریزی داشته باشند. زیرا باید زمان مرور هر درس مشخص باشد حتی زمان دور اول و دوم هم باید مشخص باشد.

اگر می توانند خودشان برنامه ریزی کنند که انجام دهند اما اگر نمی توانند حتما داشتن مشاوری هم رشته با شما در این راه شما را به خوبی راهنمایی می کند.

توصیه دوم برای داوطلبان این است که برای هر درس درصد تعیین نکنید چون سال به سال سوالات متفاوت است و ممکن است به هدفی که تعیین کرده باشند نرسند. باید بدانند برای هر درس چقدر زمان بگذارند و نحوه برخورد با سوالات سخت و متوسط و آسان باید چگونه باشد . اول برای هر درس هر زمانی که مشخص کرده اند به سراغ سوالات آسان بگردند و به ترتیب اگر وقت بود به سراغ سوالات متوسط و سخت بیایند.

 

مصاحبه با عرفان تیزنوبیک رتبه  برتر ارشد رشته مهندسی شیمی 99 سوال هفتم

چه عواملی در موفقیت شما نقش داشتند و این عوامل رو چگونه درصد بندی می کنید؟

اولین عامل: دانستن میزان معمول مطالعه هر درس در روز و تلاش برای رسیدن به آن زمان است.

دومین عامل: داشتن منابع درست و مناسب است.

سومین عامل: داشتن امید و انگیزه.

 

مصاحبه با عرفان تیزنوبیک رتبه  برتر ارشد رشته مهندسی شیمی 99 سوال هشتم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به کسانی توصیه می کنم که اطلاعات کمی نسبت به قواعد برنامه ریزی و مطالعه دروس دارند. سردرگمی هستند و دغدغه فکری دارند که در کنار خوندن درس باید چه کار های دیگری انجام دهند تا به موفقیت دست پیدا کنند و نیاز دارند کسی که همین راه رو رفته نکاتی رو بهش گوش زد کنه که کمتر اشتباه کنند و در مسیر درست قدم بر دارند.

 

مصاحبه با عرفان تیزنوبیک رتبه  برتر ارشد رشته مهندسی شیمی 99 سوال نهم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

من از پنل کاربردی برنامه ریزی 3گام راضی بودم به این دلیل که خودم می توانستم حجم مطالب و سرعت درس خواندنم را تنظیم کنم و اگر به برنامه ام نمی رسیدم می توانستم با ثبت کردن گزارش کار برنامه ی هفته ی بعدم را نسبت به دروسی که نتوانستم مطالعه کنم تغییر دهم.

همچنین از نرم افزار تخمین رتبه و انتخاب رشته 3گام هم استفاده کردم که خیلی دید خوبی نسبت به رتبه و رشته ام بهم داد.

 

مصاحبه با عرفان تیزنوبیک رتبه  برتر ارشد رشته مهندسی شیمی 99 سوال دهم

چی شد 3گام رو انتخاب کردید؟

به دلیل اینکه می خواستم در مسیر درست پیش بروم و کمتر اشتباه کنم با جستجو کردن در اینترنت به اولین لینکی که برخورد کردم سایت 3گام بود که متوجه شدم برای هر فرد با توجه به روش مطالعه و شخصیت فرد برنامه ریزی منحصر به فرد انجام می دهند و این بود که تصمیم گرفتم 3گام را انتخاب کنم. همچنین برایم مهم بود که مشاور شخصی باشد که خودش از رتبه برتر های رشته مهندسی شیمی سال های اخیر باشد که با پرس و جو کردن متوجه شدم همین طور است.

 

مصاحبه با عرفان تیزنوبیک رتبه  برتر ارشد رشته مهندسی شیمی 99 سوال یازدهم

سخن آخر؟

سخنی که دارم با داوطلبان کنکور 1400 این است که در مسیر مطالعه ممکن است با اتفاق های ناخواسته مواجه شوید مانند بیماری کرونا یا سختی تست های کنکور که مثلا سال 99 سوالات حرارت بسیار سخت شده بود. باید بدانید که این اتفاق ها دست شما نیست و ممکن است برای همه به هر نوعی پیش بیاید. شما باید به هدفی که دارید پایبند باشید و امیدوار باشید که به هدف خودتان میرسید.