مصاحبه با نگار صالحی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 99
مصاحبه با نگار صالحی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 99

 

 

 

با ثبت نام در پنل 3گام می توانید مصاحبه خانم نگار صالحی رتبه برتر ارشد روانشناسی را به طور کامل گوش دهید. همچنین مطالب زیر را به پیشنهاد مشاوران و برنامه ریزان ما در سایت 3گام بخوانید:

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد روانشناسی

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد روانشناسی

 

 

مصاحبه با نگار صالحی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 99 سوال اول

ضمن تبریک بابت نتیجه خوبی که در کنکور ارشد روانشناسی تربیتی کسب کردین لطفا خودتان رو معرفی کنید.

نگار صالحی رتبه 14 ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی هستم و دانشگاه تهران قبول شدم. کارشناسیم رو در دانشگاه آزاد اراک در رشته زبان و ادبیات انگلیسی گرفتم. سال آشناییم با موسسه 3گام دقیقا بعد از قبول نشدن در کنکور ارشد سال 98 بود که شهریور همان سال برنامه ریزی ام رو بروی ارشد 99 با 3گام آغاز کردم و تا روز آزمون ادامه دادم.

 

مصاحبه با نگار صالحی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 99 سوال دوم

درصد هاتون در کنکور ارشد به چه شکلی بود.

زبان انگلیسی : 64

آمار و روش تحقیق : 17

روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی : 41

روانشناسی رشد : 20

روانشناسی عمومی : 46

روان سنجی : 50

آزمون های شناختی  هوش و استعداد: 5

 

مصاحبه با نگار صالحی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 99 سوال سوم

روند مطالعه و برنامه ریزی شما بروی کنکور ارشد روانشناسی چه شکلی بوده است؟

من هم کارمند هم مدرس و هم مترجم هستم و مشغله کاری زیادی دارم و داشتم و احتیاج داشتم کسی رو کنارم داشته باشم که بتواند برایم برنامه ریزی کند و بهم مشاوره بده. من از ابتدا با 3گام شروع کردم، برنامه گرفتم و مشاور هم کنارم بود. به دلیل کار های زیادی که داشتم احتیاج داشتم نسبت به کارم بتوانم برنامه ام رو هر هفته تغییر بدم.

پنلی که برای من تعریف شده بود خوبیش این بود که می تونستم درس هایی که مطالعه کردم و درس هایی که نرسیدم مطالعه کنم رو ثبت کنم و دوباره در هفته بعد برنامه ای طبق این اطلاعات برایم ریخته می شد و این امکان به من خیلی کمک کرد که هر هفته طبق ساعت کاریم برنامه مطالعاتی داشته باشم و طبق آن پیش برم. تعداد روش هایی که می توانید شما درس ها رو مرور کنید در این پنل خیلی خوب برنامه ریزی شده و من طبق برنامه ای که 3گام برایم چیده بود پیش رفتم و مشاورم هم فوق العاده بود و همیشه با هم در ارتباط بودیم.

 

مصاحبه با نگار صالحی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 99 سوال چهارم

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه برای شما چگونه بود؟

من از شهریور 98 طرح طلایی به همراه مشاور تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی رو انتخاب کردم. وجود مشاور روی من خیلی تاثیر گذاشت به این دلیل که من خیلی وقت ها کند پیش می رفتم و مهم تر از همه روش مطالعه ام کاملا اشتباه بود و اینجا متوجه شدم که دلیل قبول نشدنم در سال گذشته روند اشتباهی بود که پیش گرفته بودم. روند اشتباه من به این صورت بود که فقط چند درس رو انتخاب کرده و تمرکزم روی همین چند درس بود و سر جلسه کنکور بعضی از دروس سوالاتش بسیار سخت بود که باعث شد درصد های پایینی داشته باشم. اما با کمک 3گام و مشاور تونستم تمام درس ها رو پوشش بدم.

موضوع دیگری که باعث موفقیت من شد این بود که من مدام با مشاور در ارتباط بودم هر مشکلی که پیش می آمد به مشاور می گفتم، ساعات مطالعه ام رو برایشان ارسال می کردم و می گفتم که در چه درس هایی ضعیف هستم و چه بخش هایی رو متوجه نمی شوم و احتیاج دارم که دوباره در پنل گذاشته بشه یا توقف زده بشه بروی مثال به خاطر کارم یک هفته نتوانستم درس بخوانم و در اون مدت از مشاور خواستم که پنل برایم بسته شود که از برنامه عقب نمانم.

این تجربیات من از تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه بود.

 

 

 

مصاحبه با نگار صالحی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 99 سوال پنجم

اگر به زمان کنکور برگردین چه کار هایی رو انجام می دهید و چه کار هایی رو انجام نمی دهید؟

اگر برگردم عقب تمرکز بیشتری رو روی درس آمار و روش تحقیق می گذاشتم. در جلسه کنکور زمانی که سوالات رو نگاه کردم پشیمون شدم که چرا از روز اول وقت بیشتری رو روی درس آمار نگذاشتم در صورتی که اگر این کار رو کرده بودم رتبه ام خیلی بهتر می شد و حس بهتری داشتم همچنین زمان بیشتری رو برای مرور فرمول ها می گذاشتم.

نکته ی دیگری که به آن رسیدم این بود که بهتر بود به جای اینکه درسی رو حفظ کنم به درک مفهوم آن بپردازم چون گزینه های سوالات بسیار شبیه هم بودند. برای مثال سوالات آزمون های شناختی هوش و استعداد به گونه ای بود که بین دو گزینه گیر می کردم و اگر بیشتر به مفهوم پرداخته بودم خیلی راحت می توانستم سوالات رو پاسخ بدم.

 

مصاحبه با نگار صالحی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 99   سوال ششم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان کنکور 1400 دارید؟

اگر داوطلبان بتوانند در درس زبان انگلیسی و آمار وقت بیشتری بگذارند و با اعتماد به نفس بیشتری جلو بروند.

این دو درس را از روز اول در برنامه هایشان قرار دهند. در نکته برداری و خلاصه نویسی نکاتی است که باید بدانند و این نکات را مشاور می تواند به آن ها بگوید و باعث می شود که حس بهتری به درس خوندن داشته باشن.

حتما سعی کنند مفهومی درس ها رو مطالعه کنند چون سوالات بسیار مفهومی شده. حتما طبق برنامه ریزی پیش بروند چون برنامه ریزی باعث می شود که بدونید کجای مسیر قرار دارید.

من چون با برنامه پیش می رفتم کاملا می دونستم کجای مسیر قرار دارم چون در پنل درصد مطالعه شده و نشده ی هر درس به داوطلب نشون داده میشه. موضوع دیگر زمان هست که اگر کسی برای خودش برنامه ریزی کند زمان را بیشتر در نظر می گیرد اما با وجود مشاور و پنل شما متوجه می شوی که مثلا تا مرور اول تمام درس ها دو ماه فرصت داری و این دید خیلی خوبی می دهد هم از نظر اینکه چقدر فرصت داری و هم اینکه چقدر درس ها مطالعه شده و کجای مسیر قرار دارید.

 

مصاحبه با نگار صالحی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 99 سوال هفتم

چه عواملی در موفقیت شما نقش داشتند و این عوامل رو چگونه درصد بندی می کنید؟

اولین عامل: در شرایطی قرار داشتم که تنها امیدم این بود که حتما امسال ارشد قبول شوم.

دومین عامل: برنامه ریزی دقیق برای هدفی که داشتم

سومین عامل: بودن مشاوری همدل و دلسوز که با من پیش همراه شدن و هر روز با من در ارتباط بودن و حتی شده بود که دیر وقت با ایشون در مورد برنامه ام صحبت می کردم که تغییراتی ایجاد بشه و ایشون همیشه جوابگو من بودن.

 

 

مصاحبه با نگار صالحی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 99 سوال هشتم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

به دلیل وسواسی که داشتم همیشه حس می کردم که طبق برنامه ام هیچ چیز پیش نمی رود و باعث می شد که دوباره از اول برنامه ریزی کنم.

خیلی از داوطلبان فکر می کنند که می توانند برای خودشان برنامه ریزی کنند اما از نظر من به دلیل آنکه دید مشاوره ای را ندارند نمی توانند یک برنامه ای مناسب خودشان تعیین کنند و چون زمان از دست ما خارج می شود، فکر می کنیم هنوز فرصت داریم و به همین دلیل یکجا می بینیم که بدون بازدهی خوب چند ماهی را از دست داده ایم.

من برنامه ریزی و مشاوره 3گام رو به تمام افرادی که هدفی برای خودشان دارند توصیه میکنم چون باعث می شود بدانند در کجای مسیر قرار دارند همچنین کسی را دارند که می تواند دید خوب و نکات بسیار مهمی را در رسیدن به هدفشان گوش زد کند.

 

مصاحبه با نگار صالحی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 99 سوال نهم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

از تمامی خدمات 3گام راضی بودم بخصوص وجود مشاوری دلسوز و همدلی که داشتم همچنین پنلی که قابلیت تغییر داشت و به صورت اصولی و مرتب پیش می رفت و این پنل انقدر به صورت دقیق برنامه ریزی شده بود که با تغییرات مکرر تاریخ آزمون تغییر می کرد و این دید را به من می داد که کاملا بر روی برنامه پیش می روم.

 

مصاحبه با نگار صالحی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 99 سوال دهم

چی شد 3گام رو انتخاب کردید؟

به دلیل آنکه دیدم سال گذشته نسبت به تلاشی که کردم نتیجه ی مطلوبی نگرفتم فهمیدم که مسیری که رفتم اشتباه بوده که اشتباهات من شامل سه بخش برنامه نداشتن، انتخاب نکردن منابع مناسب و نداشتن دید زمانی بود که 3گام این سه اشتباه من را کاملا پوشش داد.

 

مصاحبه با نگار صالحی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 99 سوال یازدهم

سخن آخر؟

حتما در کنار مسیری که دارید پیش میرید از یک سری کتاب های توسعه فردی هم استفاده کنید چون حالتون رو خوب می کنه و بهتون جهت میده و متوجه میشید که نقطه ضعف هایتان چیست.

من از این کتاب ها استفاده کردم و خیلی بهم انگیزه داد و خیلی جاها متوجه شدم که اگر طبق برنامه پیش نمی روم یک مشکل زمینه ی دیگری وجود دارد که سعی می کردم آن مشکل رو حل کنم و در آخر به نتیجه ای که میخواستم رسیدم.