برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی مکانیک
برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی مکانیک

 

 

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی مکانیک

تا کنکور کارشناسی ارشد مجموعه مهندسی مکانیک حدود سه ماه باقی است. در این مدت محدود داوطلبان باید باتوجه به نوع مطالعه قبلی خود، با برنامه صحیح به جمع بندی و مرور بپردازند. با توجه به تعداد دروس زیاد کنکور ارشد مهندسی مکانیک سوالات زیادی در مورد جمع بندی و مرور مطرح می شود. برای پاسخ گویی به این سوالات اول باید شرایط داوطلب مورد بحث و بررسی قرار گیرد. برای برنامه ریزی در این سه ماه داوطلبان به دو دسته تقسیم می ‌شوند: دسته اول داوطلبانی که متقاضی یکی از گرایش های اصلی مهندسی مکانیک (تبدیل انرژی-طراحی کاربردی-ساخت و تولید) هستند و دسته دوم داوطلبانی که متقاضی یکی از گرایش های مشترک با دیگر رشته ها (بیومکانیک-مهندسی دریا-مهندسی هسته ‌ای-ماشین های ریلی) هستند. نحوه مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک هم به فراخور این دو دسته داوطلب متفاوت خواهد بود.

اما در ابتدای این بحث نیاز است که با آن دسته از داوطلبانی که تا به اینجا مطالعه ای نداشته اند و یا معتقدند که ضعیف عمل کرده اند صحبتی داشت.

 

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی مکانیک - داوطلبان بدون مطالعه قبلی 

اولا این موضوع مطرح شود که اگر این دسته از داوطلبان قصد قبولی در دانشگاه های برتر را دارند، باید بدون هیچ تعارفی گفت احتمال قبولی این عزیزان بسیار کم است و باید توجه کرد سوالات کنکورهای مهندسی و به خصوص مهندسی مکانیک عموما به صورت مسئله در کنکور هستند و حل آن ها مستلزم این است که داوطلب علاوه بر به خاطر سپردن مفاهیم، سوالات زیاد و متنوعی نیز حل کرده باشد، که این با توجه به این مدت زمان کم تقریبا ممکن نخواهد بود. این داوطلبان باید به برنامه های بلند مدت فکر کنند و بهترین برنامه برای آن ها شروع به مطالعه آرام و پیوسته برای کنکور 1401 است.

اما اگر داوطلبان این دسته فقط قصد ادامه تحصیل دارند و دانشگاه های برتر هدف آن ها نیست احتمال رسیدن به این هدف برای آن ها بسیار بالا است و برنامه پیشنهادی 3گام برای آن ها متفاوت خواهد بود. این داوطلبان با یک برنامه منظم و اصولی و با کمی تلاش می توانند به اهداف خود برسند. در برنامه ریزی برای این سه ماه حیاتی باید به عواملی چون دروس مهم و ضرایب آن ها با توجه به گرایش (تبدیل انرژی، طراحی کاربردی، بیومکانیک،...)، مطالب پر تکرار، انتخاب کتب تست مناسب و ... توجه زیادی نمایند. داوطلبان در این مدت کم باید تنها به مطالعه مطالب پر کاربرد و پر تکرار بپردازند، با مطالعه کنکورهای سال‌ های اخیر می توان مشاهده کرد که از هر درس، فصل های خاصی بیشتر مورد توجه طراحان بوده است. در انتخاب کتاب ‌های تست و مرور حتما باید به سطح علمی داوطلب، و گرایش داوطلب دقت شود. پیشنهاد می کنیم اگر قبولی برای شما حیاتی است با توجه به حساسیت موضوع از مشاوره و برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور ارشد که توسط مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مکانیک با توجه به همه شرایط داوطلب تدوین می شود استفاده کنید.

 

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی مکانیک - متقاضیان گرایش های اصلی مهندسی مکانیک

همانطور که گفته شد منظور از گرایش های اصلی (تبدیل انرژی، طراحی کاربردی و ساخت و تولید) می باشد. این دسته از داوطلبان عموما دارای مدرک کارشناسی مکانیک هستند. این داوطلبان با توجه به اینکه تا الان مشغول مطالعه بوده اند باید از این به بعد به مرور و جمع بندی بپردازند. اکثر مباحث در رشته مکانیک محاسباتی و مفهومی بوده که این باعث فراموشی راحت این مباحث می‌شود. این دسته از داوطلبان باید در این فرصت سه ماهه به صورت جدی و مصصم به مرور این مباحث رسیدگی کنند. توجه کنید که سهل انگاری در این مدت زمان عواقب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت. برای تسلط به سوالات محاسباتی باید در این مدت به تست زنی و روش‌های صحیح آن دقت بالایی شود. این داوطلبان باید توجه کنند که در کنکور ارشد مهندسی مکانیک ضرایب باکس ها در گرایش های مختلف به شدت متفاوت است و تسلط به باکس ها با ضرایب بالاتر در هر گرایش و مرور آن ها در این مدت زمان سه ماهه اهمیت بالایی دارد.

 

معرفی ارشد مهندسی مکانیک را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

 

 

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد مهندسی مکانیک - متقاضیان گرایش های مشترک با دیگر رشته ها

منظور از گرایش های مشترک (بیومکانیک - مهندسی دریا - مهندسی هسته‌ای - ماشین های ریلی) می باشد. این داوطلبان شامل دو گروه دارندگان مدارک کارشناسی مهندسی مکانیک و دارندگان مدارک کارشناسی مهندسی پزشکی و... هستند. در این 3 ماه این دو گروه باید به عوامل متفاوتی توجه نمایند.

داوطلبان با مدرک کارشناسی مکانیک در دوره تحصیل تقریبا هیچ یک از دروس باکس بیومکانیک را نگذرانده اند و باید توجه نمایند که برای این دروس منابع کنکوری مناسبی وجود ندارد و به داوطلبین خواندن کتب منبع پیشنهاد می‌شود که این در این مدت زمان کوتاه تقریبا ممکن نیست. برای این داوطلبان تسلط به این دورس بسیار سخت است پس پیشنهاد میشود که در این مدت آنها به دروس مشترک شامل سیالات و استاتیک و... و باکس زبان توجه بخصوصی نمایند و با استفاده از کتب مناسب خلاصه و تست ، و برنامه مرور مناسب به تسلط کامل این مباحث برسند.

اما داوطلبان با مدرک کارشناسی مهندسی پزشکی و... از دسته قبلی به دلیل آشنایی با دروس باکس بیومکانیک ، جلوتر هستند. این داوطلبان باید توجه ویژه ای به این باکس و باکس زبان کنند و با استفاده از خلاصه نویسی های انجام شده و نمونه سوالات مناسب و یک برنامه مرور کاملا به این دو باکس تسلط یابند. برای دروس بیومکانیک عموما کتاب کنکوری مناسبی وجود ندارد پس این دسته از داوطلبین باید از خلاصه نویسی ها استفاده کنند و با تست های زیاد به این درک برسند که در کدام قسمت از این درس ها دچار ضعف شده اند و نیاز به مرور و خلاصه نویسی های بهتر دارند.

گروه مشاورین مهندسی مکانیک برای این دو دسته از دوستان برنامه های ویژه و مناسبی در نظر گرفته است. در این برنامه‌ ریزی سه ماهه، داوطلبان در مدیریت این مدت زمان راهنمایی شده وکتاب‌ های مناسب برای مرور و تست به این داوطلبین پیشنهاد می‌شود تا با پشتوانه این برنامه ها به دانشگاه های برتر و اهداف خود برسند.