مصاحبه با محمد مهدی مسلمی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98
مصاحبه با محمد مهدی مسلمی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98

 

 

 

با ثبت نام در پنل 3گام می توانید مصاحبه آقای محمد مهدی مسلمی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک را به طور کامل گوش دهید. همچنین پیشنهاد می کنیم که داوطلبان مطالب زیر را هم در سایت 3گام مطالعه کنند:

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد مهندسی مکانیک

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

 

 

مصاحبه با محمد مهدی مسلمی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98- سوال اول

خودتان را معرفی کنید.

محمدمهدی مسلمی رتبه 360 کنکور ارشد مکانیک هستم . رشته دوران کارشناسیم تعمیر و نگهداری هواپیما با معدل 16.53 بود. یه زمانی سایت 3گام رو قبل ثبت نام دیده بودم و از دوستام شنیده بودم اما از اواخر شهریور سال 97 در موسسه ثبت نام کردم.

 

مصاحبه با محمد مهدی مسلمی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98- سوال دوم

روند مطالعه و برنامه ریزی شما چه شکلی بوده است؟

اوایل کلا برای کنکور، ده تا درس رو مطالعه کردم. ولی اینجوری نبود که هر ده درس رو باهم مطالعه کنم. با توجه به صلاحدید مشاور از هر باکسی یه درس رو مطالعه کردم و دروسی که قبلا مطالعه شد پیوسته دوره می شد و دروس جدید هم اضافه می کردم که کامل بشه. اوایل با سه درس شروع شد و بعد سه درس دیگه اضافه شد. درنهایت 4 درس دیگه اضافه شد و دروس تموم شد. همینطور که درس ها اضافه می شد، درس های قبل رو هم مرور می کردم و تست های آن ها رو می زدم . تو دو تا فاز مطالعه انجام گرفت یک فاز تسلط بود و یه فاز مطالعه بود.

 

مصاحبه با محمد مهدی مسلمی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98- سوال سوم

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه برای شما چگونه بوده است؟

جلسه مشاوره خیلی تاثیر گذار بود چون تو کنکور مکانیک تعداد و تنوع درس ها زیاده. اینکه از رفرنس بخونی و از کتاب های کنکور استفاده کنی واقعا داوطلب رو سردرگم می کنه. هر داوطلبی تو یه موضوعی تسلط داره و تو یه موضوع ضعیفه. مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، آقای سلیمانی در هرباکس باتوجه به ضعف و قوت داوطلب برنامه ریزی می کرد که چه درسی رو بخونه و کدام مباحث مهمتره و بیشتر ازش سوال میاد و کدام مباحث تاثیر کمتری داره.

 

 

 

مصاحبه با محمد مهدی مسلمی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98- سوال چهارم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان  کنکور 99 دارین؟

توصیه هایی که به داوطلبان سال 99 دارم اینه که اول از همه تاکید می کنم قدر وقت رو بدونند، این خیلی مهمه. ممکنه الان به چشمتون نیاد. همچنین تو این دوره یه سری فراز و نشیب دارید، زمانی انرژی دارید، زمانی همه چیز بر وفق مراده و همه چیز خوب پیش میره ولی یه موقع یه سری شرایط پیش میاد و ممکنه مثل اول نباشه و هزار و یک اتفاقی که اصلا قبل پیش بینی نیست اتفاق بیفته. هزارتا عوامل طبیعی مثل مریضی پیش میاد و شمارو از مسیری که تو ذهنتونه دور میکنه. این مسائل رو در نظر بگیرید. اون موقع که دچار این مسائل میشید دچار اضطراب نشید چون حفظ روحیه تو سال کنکور خیلی مهمه. من به عنوان یک تغییر رشته ای اوایل اصلا انگیزه ای نداشتم که تو رشته مکانیک قبول شم. قبولی این رشته برام خیلی سخت بود اما با آشنا شدن با موسسه 3گام و مشاوره و برنامه ریزی دقیق می تونید از هر شهر و دانشگاهی خودتون رو به چیزی که میخواید برسونید. اول از همه خودتونید بعدش مشاوره هست.

 

مصاحبه با محمد مهدی مسلمی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98- سوال پنجم

چه عواملی در موفقیت شما  نقش داشتند و این عوامل را چگونه درصد بندی می کنید؟

من اگه بخوام عوامل موفقیتمو بگم 50 درصد از نظر من به خاطر مشاور بود. چون مشاور بیش از هر آدم دیگه ای میتونه به داوطلب کمک کنه، راه رو نشون بده که چی رو بخونه چی رو حذف کنه چی رو نخونه، چی رو چطوری بخونه و با توجه به نقاط ضعف و قوت این کار رو انجام میده که خیلی نقش مهمی داره. 35 درصد رو به تلاش و پشتکار خودم میدم. البته بازهم به مشاوره برمی گرده چون که یه زمان هایی خسته ای، یه زمان هایی نمی دونی چی کار کنی. مشاور کمک می کنه و بهت روحیه می ده. مشاور راه رو بهت نشون می ده. خودت هم خیلی مهمی چون برای اون چیزی که میخوای و چیزی که تو ذهنت ساختی بهش برسی و تلاش کنی. 15 درصد هم برای خونواده به خاطر اینکه مشوق من بودند و حمایتم می کردند.

 

مصاحبه با محمد مهدی مسلمی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98- سوال ششم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

سیستم آموزش 3گام رو به کسانی توصیه می کنم که نمیدونند چه جوری برنامه ریزی کنند، چه جوری شروع کنند، تغییر رشته ای بودند و نمیدونند چه درس هایی رو بخونند، چه درس هایی رو نخونند و یا تا الان با برنامه درس نخوندند و با برنامه نتونستند خودشون رو جلو ببرند و حالا در رقابت کنکور موندند که چی کار کنند. دومین دسته هم شاغلین اند و کسانی که وقت کمی دارند. برای شاغلین مناسبه چون وقت کمی دارند و باید از تک تک ساعت ها و دقیقه هاشون استفاده کنند. تو سیستم 3گام با توجه به شرایط زمانی و پایه داوطلب براتون برنامه ریزی می کنه که بهترین بازده رو داشته باشند.

 

مصاحبه با محمد مهدی مسلمی رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98- سوال هفتم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

از خدماتی که موسسه 3گام میده که خودم راضی بودم عبارتند از مشاوره تلفنی و ارتباط با مشاور چه از طریق تلفنی چه از طریق تلگرامی که مرتب چک می کردند. مشاور بررسی می کنه که روند کار به چه صورته، ممکنه تو یک هفته پیش نرفته باشی یا هفته ای خیلی خوب پیش رفته باشی. تلگرام آقای سلیمانی همیشه در دسترس بود که خیلی نکته مثبتی است. از دیگر خدماتموسسه 3گام پنل مشاوره ای بود تعیین می کرد هر درسی در چه زمانی تموم می شه و هرروز به چه مباحثی باید پرداخته بشه که خیلی کمک میکرد. یه سری دیگه از خدمات دیگه ام بایگانی اش بود که رتبه های سال گذشته، درصدهای قبولی و مشاوره هایی در این زمینه ارائه می‌کرد و خیلی کمک می کرد و کامل و جامع بود. یه سری سیستم تخمین رتبه داشت که استفاده کردم. سیستم تخمین رتبه قبولی در دانشگاه به من خیلی کمک می کرد که راهم رو انتخاب کنم.