مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور ارشد مهندسی شیمی

مشاوره و برنامه ریزی مناسب برای کنکور ارشد مهندسی شیمی، به داوطلبان این رشته در موفقیت بهتر کمک قابل توجهی می کند. کارشناسی ارشد مهندسی شیمی به دلیل داشتن فیلد کاری بسیار متفاوت با  کارشناسی مهندسی شیمی، و میل به دانش مهندسی بیشتر بین دانشجویان، هرساله داوطلبین ویژه خود را داشته است. علاوه بر این  به دلیل  پذیرش بهتر از جانب دانشگاه های جهانی در مقطع دکتری مهندسی شیمی، میل به ادامه تحصیل در مهندسی شیمی افزایش یافته است. نکته حائز اهمیت در این میان، تفاوت دانشگاه های ایران در گرایش های مختلف و وجود حدود 14 گرایش در این رشته است که انتخاب و ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد مهندسی شیمی را چالش برانگیزتر می کند.همچنین دروس محاسباتی نسبتا دشوار و تغیرات بسیار زیاد کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی طی سال های اخیر، انتخاب راه و روش درست و بسیار حساب شده را در روند کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی می طلبد. در این مطلب سعی می کنیم همزمان با مشاوره ای جامع و مرحله به مرحله، نحوه ی مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی را در موسسه 3گام توضیح دهیم. همچنین ویژگی های یک برنامه ریزی خوب را برای کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی ارائه دهیم.

همانطور که اشاره شد در معرفی ارشد مهندسی شیمی باید گفت که جزء رشته های عملیاتی، جذاب و مناسب برای کسانی که تمایل به حیطه های علمی و کاری بالاتر در این حوزه و ابداع و اختراع در زمینه های مختلف فرایند و انرژی و محیط زیست و... را دارند می باشد. یکی از دلایل جذابیت این رشته برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی وجود حوزه های کاری  مختلف در کشور ما، مخصوصا در  حوزه های نفتی می باشد. با توجه به اینکه در بعضی از گرایش های جدید، بازار کار کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در مقیاس جهانی رو به رشد می باشد و  نیاز روز افزون به ذخیره سازی انرژی، تولید مواد نانوساختار، فعالیت های زیست محیطی و آلودگی ها و تغیرات اقلیم آب و هوایی، داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی باید این نکته را در نظر بگیرند که برای موفقیت در رشته مهندسی شیمی باید به سمت گرایش ها و فعالیت های جدید و کمی دور از حوزه های قدیمی این رشته که عمدتا در کارشناسی گذرانده می شود رفت.

برای موفقیت در  کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی باید گام های محکم و صحیحی برداشت که مسلما مهم ترین گام در این زمینه برنامه ریزی خوب و متناسب با شرایط هر داوطلب و استفاده مناسب از مشاوره می باشد. این موضوع هم برای داوطلبانی که در رشته مهندسی شیمی یا رشته های مرتبط تحصیل کرده اند و هم برای داوطلبانی که قصد تغییر رشته به کارشناسی ارشد مهندسی شیمی را دارند، اهمیت دارد. در ادامه ویژگی های یک برنامه ریزی خوب را برای کنکور ارشد مهندسی شیمی را توضیح می دهیم. اطلاعات دفترچه کنکور کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی و ضرایب دروس را در سایت 3گام مطالعه کنید.

 

به طور کلی برای داشتن بهترین برنامه ریزی برای کنکور کارشناسی ارشد باید نکات زیر را در نظر بگیریم که با کلیک به روی هر لینک می توانید سریعا به بخش توضیحات آن قسمت منتقل شوید.

 

مرحله صفر: مشاوره انتخاب رشته و گرایش صحیح برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد

مرحله اول: انتخاب بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی طبق شرایط هر فرد

مرحله دوم: برنامه ریزی و نحوه مطالعه کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی 

اهمیت داشتن مرور در برنامه ریزی برای تضمین قبولی در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

جمع بندی دروس کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

اهمیت انعطاف پذیری برنامه ریزی برای عدم خستگی و یا جبران عقب ماندگی ها

نتیجه گیری نهایی برای برنامه ریزی و مشاوره کارشناسی ارشد مهندسی شیمی 

 

 

 

 

مرحله صفر: انتخاب رشته و گرایش صحیح برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی 

مسلما قبل از آغاز هرگونه فرآیند مشاوره و برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد، ابتدا باید هدف خود را از شرکت در این کنکور مشخص کنید. این کار به ظاهر پیش و پا افتاده بسیار به شما کمک می کند و به شما دید بهتری برای ادامه راه می دهد.درصد بسیار بالایی از داوطلبان در انتخاب هدف سردرگم هستند یا به دلیل حجم اطلاعات کمی که در اختیار دارند، تعیین هدف برایشان دشوار است. این داوطلبان بعد از صحبت وگرفتن مشاوره از مشاوران دپارتمان ارشد شیمی و مهندسی شیمی 3گام معمولا وضعیت بهتر و دید صحیح تری نسبت به کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی پیدا میکنند. مشاوران ما همواره این نکته را به این داوطلبان یادآور می شوند که برای کسی که هدف مشخصی ندارد هیچ راهی برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد چرا که مقصدی برای او وجود ندارد؛ پس باید سعی کنید ابتدا هدف خود را از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ترسیم کنید و بعد با توجه به آن، به انتخاب رشته و گرایش کارشناسی ارشد بپردازید.

 

 اگر همچنان در هدف و یا رشته و گرایش انتخابی خود برای کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، تردید دارید می توانید با ثبت نام از طریق لینک زیر از یک جلسه مشاوره رایگان و صحبت با مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی استفاده نمایید.

 

 

 

 

 

مرحله اول: انتخاب منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی طبق شرایط هر فرد

بعد از اطمینان از رشته و گرایش خود، اگر همچنان مایل بودید که در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی شرکت کنید، باید منابع درست و مناسب با سطح خود را داشته باشید.چرا که منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و تعیین کننده منبع مناسب برای هر درس در درجه اول سطح داوطلب می باشد، که هم تعیین سطح داوطلبان و هم انتخاب  منابع مناسب نیاز به شناخت کافی در این حوزه می باشد که مشاوران تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی 3گام تجربه و دانش این کار را دارند و می توانند در این مسیر به خوبی شمارا راهنمایی کنند.

 اولین مرحله برای شروع یک برنامه ریزی خوب، انتخاب منابع درست می باشد؛ چرا که بدون انتخاب بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی که متناسب با سطح شما باشد، برنامه ریزی با هر سطحی از دقت می تواند منجر به شکست شود.

 

انتخاب بهترین منابع کنکور ارشد مهندسی شیمی

برای انتخاب بهترین منابع کنکور ارشد مهندسی شیمی، ابتدا باید داوطلبان این کنکور را دسته بندی کنیم چرا که منابع مناسب برای هر گروه از افراد می تواند متفاوت باشد.داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی به چند دسته تقسیم می شوند:

داوطلبانی که دانشجو سال آخری هستند،

دانشجویانی که دوسال اینده کنکور دارند و برای رتبه های تک رقمی یا دورقمی هدف گذاری میکنند،

فارغ التحصیلان،

شاغلان در صنایع،

و...

واضح است که منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، برای این  داوطلبان کاملا متفاوت است. حتی دو داوطلبی که با زمینه یکسان وارد فضای کنکور ارشد مهندسی شیمی می شوند، مطمئنا در دروس مختلف سطح علمی یکسانی ندارند و این مسئله در انتخاب منابع صحیح تاثیرگذار خواهد بود همچنین میزان زمان آزاد و عادات مطالعه ای که در گذشته داشته اند نیز موثر هست چرا که باید روش و اصول مطالعه درصورت تمایل اصلاح شود تا نتیجه و رتبه مطلوب حاصل شود.

 زمانی که هر فرد در برنامه ریزی خود به مطالعه یک درس اختصاص می دهد و اهمیت آن درس خاص در نقشه راهی که برای خود ترسیم کرده است، نکته دیگری است که می تواند در روند انتخاب منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، تاثیرگذار باشد. در کنکور ارشد مهندسی شیمی هر سال امکان مطرح شدن سوالات بسیار دشوار یا آسان وجود دارد و داوطلبی که روی درسی خاص سرمایه گذاری کرده باشد اگر اطلاعات مناسبی نداشته باشد ممکن است از این روند ضربه بخورند و باید حتما با دانش کافی تصمیم بگیرند که آیا سرمایه گذاری روی ان دروس صحیح هست یا خیر.

نکته ای که وجود دارد این است که با سرمایه گذاری و تقویت در دروس بسیار دشوار کنکور مهندسی شیمی یک سال و از دست دادن سایر دروس چندین مشکل برای شما به وجود می آورد، یکی اینکه نه تنها در درسی که نقطه قوت خود به حساب می آورید درصد خوبی کسب نمی کنید و هم اینکه اعتماد به نفس خود را در سایر دروس از دست می دهید و این یعنی هدر رفتن تلاش شما فقط ازسر بی تجربگی و نداشتن آگاهی کافی.

پس به طور کلی باید دو مولفه ی اصلی، یعنی سطح علمی در آن درس و زمان متوسطی که  می خواهیم مطالعه کنیم را در نظر بگیریم؛ اما در درجه اول باید یک نقشه راه و استراتژی برای برنامه ریزی خود داشته باشیم و طبق آن منابع را انتخاب کنیم؛ چرا که قطعا در شرایط کاملا یکسان، با توجه به انگیزه و هدف داوطلب از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی و انتظار او از خودش برای قبولی در این رشته، منابع مناسب کاملا تغییر خواهند کرد.

یکی از سوالات پر تکراری که داوطلبان موسسه از مشاور تخصصی رشته مهندسی شیمی می پرسند معمولا در مورد منابع مناسب کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی می باشد. مثلا سوال می کنند که اگر پک کامل منابع کنکور ارشد مهندسی شیمی موسسه خاصی  را خریداری کنم می توانم موفق به کسب رتبه خوب در کنکور ارشد مهندسی شیمی بشوم یا خیر؟ یا می پرسند که کتاب های بعضی دروس برای بعضی انتشارات که  پرطرفدار هستند،ایا این منابع برای من هم مناسب هست؟؟ که مسلما اگر از ابتدا این تیتر را دنبال کرده باشید شما هم می توانید پاسخ آن ها را بدهید. برای توضیحات تکمیلی ذکر این نکته ضروری است که انتخاب منابع مناسب کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، کاری کاملا تخصصی است. برای این کار هم باید سطح داوطلب در دروس مختلف به درستی مشخص شود و هم این که با توجه به سطح داوطلب، مشخص شود که کدام کتاب برای او مناسب تر است.

همچنین برخی از داوطلبان سوال می کنند که اگر منابع داوطلبان رتبه برتر کنکور ارشد مهندسی شیمی را تهیه کنند می توانند موفق شوند یا خیر؟ پاسخ ما به این داوطلبان این است که با توجه به بازاری که در حال حاضر برای کنکور ارشد مهندسی شیمی وجود دارد، موسسات و انتشارات متعددی در این حوزه فعالیت می کنند و مطمئنا در هر درس بیش از دو منبع خوب برای مطالعه وجود دارد؛ اما با توجه به توضیحات بالا مسلما این خوب بودن نسبی خواهد بود و برای هر داوطلبی مناسب نیست. حتی اگر همه داوطلبان رتبه برتر، یک منبع را خوانده باشند باز هم دلیل خوبی برای انتخاب آن منبع نمی باشد. به دو دلیل:

  • اکثر داوطلبان رتبه برتر با توجه به زمانی که برای مطالعه کنکور وجود دارد که معمولا کمتر از یک سال است، فرصت مطالعه و بررسی همه منابع را نداشته اند؛ پس نظر دقیقی در این زمینه نمی توانند بدهند.
  • همین داوطلبان رتبه برتر اگر بدانند با اختصاص زمان کمتر و بهره وری بیشتر در مطالعه منبعی غیر از منبعی که خوانده اند، به همان درصد می رسیدند، مسلما منبع دیگری را انتخاب می کردند. البته این به معنای این نیست که همه داوطلبانی که موفق به کسب رتبه خوب در کنکور ارشد مهندسی شیمی نشده اند، منابع را اشتباه انتخاب کرده اند؛ اما مسلما داشتن مشاور با تجربه و متخصص، زمان شما را برای اطلاع از بهترین منابع کنکور ارشد مهندسی شیمی به حداقل ممکن می رساند. علاوه بر این مشورت با مشاوران متخصص و خبره از هزینه های جبران ناپذیر مالی، زمانی و روانی که تعویض منابع خواهد داشت، جلوگیری می کندعلاوه بر این در سیستم هوشمند مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام، کتاب هایی که برای افراد مختلف مناسب است می باشد را در قسمت مدیریت کتاب ها قرار می دهیم تا مشاوره و برنامه ریزی  ای که داوطلب دریافت می کند مناسب با همان منبعی باشد که برای او انتخاب شده است. در تصویر زیر بخشی از قسمت مدیریت کتاب ها را در پنل مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام مشاهده می کنید.

 

 

 

 

ما در تیم تخصصی مشاوره و برنامه ریزی کنکور ارشد مهندسی شیمی 3گام همه منابع جدید و موجود را از انتشارات مختلف بررسی و با سرفصل ها و تغییرات هر ساله کنکور مقایسه می کنیم. همچنین همواره در تلاشیم که با شناخت کامل از منابع مختلف، بتوانیم منابع را متناسب با سطح هر داوطلب معرفی نماییم.

 

مدیریت کتاب ها در پنل مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام
مدیریت کتاب ها در پنل مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام

 

 

 

 

 مرحله دوم: برنامه ریزی و نحوه مطالعه کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

تا این قسمت از توضیحات، تقریبا مقدمات داشتن برنامه ریزی مناسب برای کنکور ارشد مهندسی شیمی را متوجه شده اید؛ اما می توان گفت اصلی ترین بخش موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد، همین برنامه ریزی است.

کم نبودند داوطلبانی که با انگیزه بالا و هدفی مشخص پا به عرصه کنکور گذاشته اند، با وسواس زیاد، منابع را انتخاب کرده اند و مطالعه به ظاهر مناسبی هم داشته اند اما در آخر نتیجه دلخواهشان را نگرفته اند.

به جرات می توان گفت مشکل این دسته از داوطلبان نداشتن برنامه ریزی صحیح برای کنکور ارشد یا عدم اطلاع از نحوه صحیح مطالعه می باشد. طبق بررسی های تیم مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام، یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت رتبه های برتر، داشتن برنامه ریزی صحیح برای کنکور ارشد مهندسی شیمی  و اطلاع از نحوه مطالعه صحیح همراه با دوره و مرور مناسب بوده است و بزرگترین دلایل عدم موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی هم به نداشتن برنامه ریزی صحیح بر می گردد.

برای داشتن بهترین برنامه ریزی برای کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی  باید به چند نکته مهم دقت کنید :

 

اهمیت زمان بندی و مدیریت زمان در برنامه ریزی برای کنکور ارشد مهندسی شیمی

در یک برنامه ریزی خوب باید کل ساعات متناسب با توان فرد و زمان هر وعده مطالعاتی باید استاندارد باشد. باید بعد از هر چند دقیقه مطالعه، استراحت مناسبی هم داشت. به صورت کلی باید زمانی که برای هر درس در برنامه ریزی می گذاریم، متناسب با اهمیت آن در کنکور کارشناسی ارشد ممهندسی شیمی باشد؛ اما ممکن است داوطلب در درسی که از اهمیت بالایی برخوردار است، قوی باشد که در این صورت می تواند با یک نسبت درست، از ساعت مطالعه این درس کم کند و به بقیه ی دروس اختصاص دهد. با توجه به این که یادگیری در افراد مختلف متفاوت است، این نکته هم می تواند اهمیت داشته باشد که در کدام بخش از روز، یادگیری برای شما بهتر اتفاق می افتد.

در پنل هوشمند مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام این امکانات برای کمک  به برنامه ریزی بهتر در نظر گرفته شده که در عکس های زیر می توانید مشاهده کنید.

 

زمان بندی پنل مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام
زمان بندی پنل مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام

 

 

 

 

در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف در برنامه ریزی برای کنکور ارشد مهندسی شیمی 

نکته ی دیگری که تا حدودی در بالا به آن اشاره شد و در برنامه ریزی بسیار اهمیت دارد، در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف می باشد. چرا که داشتن آگاهی درست از  نقاط قوت و ضعف در دروس مختلف کنکور ارشد مهندسی شیمی، می تواند کاملا مسیر برنامه ریزی شما را مشخص کند و در طول زمان هم با بررسی این نکات و همچنین آنالیز مقدار پیشرفت می تواند جهت ‌دهی مناسبی به برنامه شما بدهد.

 

پیدا کردن نقاط قوت و ضعف و سنجش آن در طول زمان، یکی از کارهایی است که معمولا داوطلبان در آن دچار مشکل می شوند که ما در تیم مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام با کنکورهای مختلف این بررسی را انجام می دهیم و توسط پنل هوشمند مشاوره و برنامه ریزی 3گام این نقاط قوت و ضعف را در برنامه ریزی در نظر می گیریم.

در تصویر زیر می توانید این قابلیت پنل مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام را مشاهده کنید.

 

نقاط قوت و ضعف در پنل مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام
نقاط قوت و ضعف در پنل مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام

 

 

 

 

 

حذف درس و سر فصل برای کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

نکته دیگری که از تحلیل مناسب کنکور حاصل می شود و در برنامه ریزی برای کنکور ارشد مهندسی شیمی باید در نظر بگیرید، حذف سرفصل ها یا حتی یک تا چند کتاب به طور کامل از روند مطالعه با توجه به نقاط قوت و ضعف خود و زمان مطالعه است که در دو قسمت بالا توضیح داده شد. این کار هم می تواند موجب افزایش بهره وری شما شود و هم در صورت عدم تحلیل مناسب کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، می تواند آسیب جدی به روند پیشرفت و نتیجه گیری شما وارد کند.

 تیم مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام، با تحلیل کنکور ارشد مهندسی شیمی سال های گذشته و همچنین با پیش بینی نسبی و پیدا کردن روند کلی کنکور ارشد مهندسی شیمی، این اطلاعات را از طریق پنل هوشمند مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام، در برنامه ریزی شما لحاظ می کند. برای مثال در بخش اهمیت فصول با توجه به وضعیت و زمان داوطلب ممکن است نیاز باشد فقط فصول خیلی مهم مطالعه شود یا در بخش مدیریت سر فصل ها شاید نیاز باشد سرفصلی حذف شود یا اینکه با توجه به اهمیت سرفصل های مختلف در بودجه بندی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، بعضی سرفصل ها بدون لطمه خوردن به توالی بحث، زودتر مطالعه شود که در پنل هوشمند مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام این امکانات قرار داده شده است.

 

حذف فصول در پنل مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام
حذف فصول در پنل مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام

 

سرفصل ها و سرفصل های حذف شده در پنل مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام
سرفصل ها و سرفصل های حذف شده در پنل مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام

 

 

 

 

آنالیز برنامه ریزی برای کنکور ارشد مهندسی شیمی 

طبیعتا بعد از انجام همه مراحل در برنامه ریزی خود باید برنامه هم به صورت کلی در ابتدای برنامه ریزی و هم در بازه های زمانی مختلف بررسی شود تا مشخص شود برنامه ریزی از استانداردهای لازم برخوردار است یا خیر؟ این آنالیز برنامه ریزی مخصوصا به دلیل محدودیت زمانی که معمولا داوطلبان با آن درگیرند، خیلی کمک کننده خواهد بود. گاهی ممکن است برنامه ای در نگاه اول بسیار خوب باشد و داوطلب حس کند بدون احساس فشار می تواند کاملا آن را اجرا کند؛ اما با یک بررسی اجمالی ممکن است متوجه شود برنامه او تا زمان کنکور تمام نخواهد شد و حتی یک بار هم نمی تواند دروس را مرور نماید. از طرفی هم ممکن است برنامه ای داشته باشد که به داوطلب فشار بیاورد که زودتر از زمان استاندارد، دروس و مرور جامع را تمام کند. این برنامه هم باعث می شود که داوطلب دچار خستگی شود و باز هم نتواند نتیجه لازم را بگیرد.

تیم مشاوره و برنامه ریزی موسسه 3گام با استفاده از آنالیز پنل هوشمند برنامه ریزی  مهندسی شیمی 3گام تمام این نکات را بررسی می کنند و برنامه ای به شما ارائه می دهند که هم دروس را در بازه ای مناسب به اتمام برسانید هم بتوانید به موقع به مرور جامع و جمع بندی برای کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی برسید.

 

 

 

ضمن اینکه در این قسمت از پنل، زمان اتمام مطالعه هر کتاب به شما داده می شود و شما می توانید متوجه شوید با زمانی که در هر روز برای مطالعه روزانه خود اختصاص می دهید تا چه زمانی می توانید یک دور منابع کنکور ارشد مهندسی شیمی را بخوانید و مرور مجدد این دروس چقدر طول خواهد کشید.

 

آنالیز برنامه ریزی پنل مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام
آنالیز برنامه ریزی پنل مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام

 

 

 

 

اهمیت داشتن مرور در برنامه ریزی برای تضمین قبولی در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

در مطالب قبلی هم توضیح داده شد که برنامه ریزی برای کنکور ارشد مهندسی شیمی، زمانی خوب است که به همراه مرور مناسب باشد که ضمن رسیدن به تسلط، بتوانید در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی موفق شوید. در واقع مهم نیست چقدر استعداد و یا چه مقدار پیش زمینه در دروس مختلف دارید و یا چند ساعت مطالعه بیشتر نسبت به دیگر داوطلبان کنکور ارشد مهندسی شیمی داشته اید، در نهایت موضوعی که باعث تمایز  شما از دیگر داوطلبان می شود، مرورهایی است که انجام داده اید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که هر مروری هم نمی تواند قبولی شما را در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی تضمین کند. این مرورها باید با فواصل زمانی منظم و مناسب با حجم درسی که مطالعه شده است باشد تا بتواند بیشترین اثر را داشته باشد.

مشاوران ما در مرکز تخصصی مشاوره و برنامه ریزی 3گام جدا از برنامه ریزی روزانه، برنامه ای برای مرور به شما خواهند داد. در واقع اساس برنامه ریزی با پنل هوشمند 3گام، برنامه ریزی مبتنی بر مرور است.

با پنل مشاوره و برنامه ریزی مهندسی شیمی 3گام در یک زمان مشخص و در مقایسه با داوطلبی که خودش برنامه ریزی انجام داده است می توانید هم به میزان بیشتری مطالعه کنید و هم تعداد مرورهای بیشتر و مناسب تری داشته باشید. مسلما این ویژگی یکی از مزیت های استفاده از طرح های مشاوره و برنامه ریزی 3گام برای کنکور ارشد مهندسی شیمی می ‌باشد.

 

 

 

جمع بندی دروس کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

هر داوطلب برای رسیدن به رتبه خوب در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، باید بعد از مطالعه و مرور مناسب حتما زمانی را برای جمع بندی صحیح دروس و منابع مختلف در نظر بگیرد تا بتواند با ذهنی آماده و تسلط کافی در جلسه کنکور کارشناسی ارشد حاضر شود. هر چقدر که در طول مدت مطالعه و برنامه ریزی برای کنکور ارشد مهندسی شیمی، نکات گفته شده را رعایت کرده باشید کار شما برای جمع بندی راحت تر خواهد بود.

 

 اهمیت انعطاف پذیری برنامه ریزی برای عدم خستگی و یا جبران عقب ماندگی ها

در برنامه ریزی بلند مدت خود باید حتما این نکته را در نظر بگیرید که روزهایی در پیش خواهید داشت که بازدهی شما به اندازه همیشه نخواهد بود، مخصوصا که هر چه بیشتر از شروع مطالعه بگذرد طبیعی است که تا حدودی احساس خستگی کنید و یا به هر دلیلی غیر از این موارد نتوانید به برنامه ای که داشتید پایبند باشید؛ در اینجا ذکر این نکته الزامی است که برنامه ریزی واقع بینانه تا حدودی این مشکل را برطرف می کند اما مشکل کاملا از بین نمی رود و شما باید انعطاف در برنامه ریزی را در نظر بگیرید و برای آن مواقع از قبل در ذهن خود راهکار داشته باشید. یک جلسه مشاوره انگیزشی هم می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

 

 

 

 

نتیجه گیری نهایی برای مشاوره و برنامه ریزی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

پس به طور کلی می توان گفت پنج عامل اساسی در مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور ارشد مهندسی شیمی، تاثیرگذار خواهد بود :

خود داوطلب: این که پیش زمینه داوطلب و رشته تحصیلی و دانشگاه تحصیلی او چه بوده است، مسلما در نقاط قوت و ضعف، زمان و شرایط برنامه ریزی تاثیرگذار خواهد بود.

اهمیت دروس:  اهمیت دروس با ضریب آنها در کنکور مشخص می شود. برای مشاهده اطلاعات دفترچه کنکور کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی و ضرایب دروس کلیک کنید.

طبیعی است که درسی که بالاترین ضریب را داشته باشد از اهمیت بالاتری برای مطالعه برخوردار است و به همین نسبت از اهمیت آن تا درسی که کمترین ضریب را دارد، کم می شود. این موضوع می تواند به ما کمک کند که در برنامه ریزی خود کل زمانی را که می خواهیم به مطالعه تخصیص بدهیم را با نیم نگاهی به این اهمیت دروس بسنجیم.البته که  نقاط قوت و ضعف داوطلب هم موثر هست

حجم درس: علاوه بر اهمیت درس، حجم یک درس هم در برنامه ریزی کنکور ارشد مهندسی شیمی تاثیرگذار است. به عنوان مثال برای دو درس با اهمیت یکسان، باید تصمیم گیری کنید که برای درسی که حجم بیشتری دارد چگونه زمان اضافی اختصاص دهید و آیا این کار به صرفه هست یا خیر.

مرور: در مورد اهمیت داشتن مرور در برنامه ریزی برای کنکور ارشد مهندسی شیمی به تفصیل صحبت شد. همواره در نظر داشته باشید، مطالعه هر چقدر هم که با کیفیت و خوب باشد بدون مرور مناسب به موفقیت منجر نمی شود.

زمان: واضح است که به نسبتی که یک فرد برای مطالعه روزانه یا هفتگی می تواند وقت بگذارد، نوع برنامه ای که باید داشته باشد، متفاوت خواهد بود. برای مثال برنامه داوطلب شاغل که روزانه هشت ساعت در محل کار است با داوطلبی که وقت کاملا آزاد دارد، باید متفاوت باشد تا بتوانند به موفقیت برسند.

مواردی که در بالا اشاره شد بدیهی ترین عوامل تاثیر گذار در برنامه ریزی برای کنکور ارشد مهندسی شیمی است. قطعا موارد بیشتری می توان نام برد که با توجه به شرایط افراد متفاوت روی برنامه ریزی تاثیرگذار است.

 ما در تیم مشاوره و برنامه ریزی 3گام تمام مراحل گفته شده را در نظر می گیریم و طبق شرایط خاص هر داوطلب به او برنامه ای می دهیم.

 

برنامه ریزی  با پنل هوشمند 3گام به صورتی است که داوطلب تنها دغدغه ی عمل به آن را دارد و نگرانی بابت داشتن برنامه مناسب ندارد. همچنین می تواند وقت خود را به جای برنامه ریزی، به مطالعه اختصاص دهد تا به بهترین نتیجه ممکن در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی برسد.