برنامه جمع بندی کنکور سراسری 98- رفع اشکال اردیبهشت ماه و جمع بندی نهایی خرداد و تیرماه

 

جمع بندی خرداد و تیر ماه کنکور سراسری 98

 

آخرین دوران برای موفقیت در کنکور سراسری 98، برنامه جمع بندی کنکور سراسری 98 (خرداد و تیرماه) خواهد بود. داوطلبان کنکور با روش صحیح مرور و جمع بندی در این دوره به شیوه ای کاملا متفاوت می توانند میزان موفقیت خود را در آزمون سراسری 98 به طرز چشمگیری افزایش دهند.

به همین دلیل مشاوران تخصصی دپارتمان کنکور سراسری 3گام در این مطلب برنامه ریزی کنکور 98 برای ماه های آخر باقی مانده تا کنکور سراسری 98 (دوران رفع اشکال اردیبهشت ماه و جمع بندی نهایی خرداد و تیرماه) را برای شما عزیزان آماده کرده اند.

برای ارتباط با مشاوران متخصص کنکور سراسری 98 (ریاضی-تجربی-انسانی) 3گام و دریافت مشاوره و برنامه ریزی به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

 

برنامه جمع بندی کنکور سراسری 98: رفع اشکال اردیبهشت ماه

در دوران جمع‌ بندی نهایی (خرداد و تیر) برای اینکه بتوانیم دروس را با حداکثر سرعت مرور کنیم، باید اشکالات و نقاط ضعفمان به حداقل رسیده باشند. اگر بخواهیم با تشبیهی اهمیت دوران رفع ‌اشکال را برایتان روشن سازیم اینگونه تصور کنید که برای اینکه بتوان یک خیابان خاکی را به سرعت آسفالت کنیم، در مرحله اول باید تمام پستی و بلندی‌ های آن را یکدست کنیم. دوران رفع اشکال دقیقاً مانند پر کردن پستی و بلندی ها و یکدست کردن آن‌ هاست.

هم داوطلبان نظام جدید و هم فارغ‌التحصیل‌های نظام قدیم در این دوره باید اولویت مطالعه و برنامه‌ریزی خود را به رفع اشکالات و نقاط ضعف خود اختصاص دهند.

برای این‌ کار بهتر است ابتدا مباحثی که در آن‌ها ضعف داریم را اولویت بندی کنیم و بر اساس اهمیت آن‌ ها و بودجه‌ بندی آزمون سراسری 98 به رفع آن‌ها بپردازیم. در این مرحله کفة ترازو تا حدودی به سمت فارغ‌التحصیل‌های نظام قدیم است. زیرا بودجه بندی کنکور سراسری سال‌های گذشته را در اختیار دارند و می‌ توانند با استفاده از آن، میزان اهمیت مباحث را مشخص کنند.

 

دانش‌ آموزان پایه دوازدهم نگران نباشند. برای برنامه ریزی در این دوره می‌ توانند با کمک مشاوران با تجربه و متخصص 3گام، مباحث پرسؤال را تخمین زده و اولویت مطالعه و رفع نقاط ضعف خود را به آن‌ ها اختصاص دهند.

 

 

 

برنامه جمع بندی کنکور سراسری 98: جمع بندی دروس نیمسال دوم

کاملاً واضح است که تنها فرصت جمع‌ بندی کنکور 98 برای دروس نیمسال دوم سال آخر (پایه دوزادهم برای داوطلبان نظام جدید و پیش‌دانشگاهی برای فارغ‌التحصیل‌های نظام قدیم)، امتحانات نهایی برای دانش آموزان پایه دوازدهم و اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد برای فارغ‌التحصیل‌های نظام قدیم خواهد بود.

دانش‌آموزان پایه دوازدهم به دلیل وجود امتحانات نهایی و تأثیر 30% قطعی سوابق تحصیلی، باید این دوره را بسیار جدی بگیرند. شاید این امر سبب نگرانی دانش آموزان پایه دوازدهم شود زیرا سال 98 برای اولین بار این اتفاق افتاده و ممکن است اکثر مشاوران و معلمان اطلاعات کافی در این مورد نداشته باشند. اما فراموش نکنیم که در سال‌های گذشته و در نظام قدیم؛ در سال آخر چند درس به صورت نهایی برگزار می‌شد و 5% در آزمون سراسری تأثیر مثبت داشت. پس به طور کلی موضوع تازه‌ای نبوده و با کمی برنامه‌ریزی دقیق در این دوران می‌توان نتیجة عالی گرفت.

در این دوران، در ذهن اکثر داوطلبان این سؤال نقش می‌بندد که، تشریحی بخوانم یا تستی؟!

از نظر مشاوره‌ای، این سؤال مفهومی نداشته و اساساً سؤال اشتباهیست. زیرا تشریحی و تستی به موازات هم بوده و قطعاً حل تست به جز با درک مفهومی و تشریحی آن امکان پذیر نخواهد بود. پس برای موفقیت در امتحانات نهایی باید به تمرین و تست همراه با حل تشریحی پرداخت تا بتوان نتیجه مطلوب را کسب کرد.

نحوه جمع بندی کنکور برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید یکی دیگر از موضوعاتی است که ذهن بسیاری از داوطلبان را درگیر کرده است و سوالات زیادی در این زمینه از مشاوران می پرسند. به همین دلیل در ادامه به این مطلب پرداخته شده است.

جمع بندی نهایی و برنامه ریزی برای کنکور 98 - داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید

فارغ‌التحصیل‌های نظام قدیم، در این دوره با برگزاری کنکورهای سال‌های قبل در منزل به صورت کاملاً شبیه‌ سازی شده با آزمون سراسری اصلی، به صورت 2 یا 3 روز یک بار و تحلیل آن‌ها؛ به جمع‌بندی نهایی می‌ پردازند که این یک خبر خوش برای آن‌ها خواهد بود و تقریباً یک برتری نسبی به داوطلبان نظام جدید دارند. البته باز هم جای نگرانی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم (داوطلبان نظام جدید) وجود ندارد. زیرا اکثر انتشاراتی‌ ها در این دوران کتاب‌ های جمع‌ بندی و شبیه‌ سازی کنکور را روانه بازار کرده و نیاز داوطلبان نظام جدید در این دوره را مرتفع خواهند ساخت.

به طور کلی استراتژی کلی مطالعه و برنامه‌ریزی برای هر دو گروه داوطلبان نظام جدید و فارغ‌التحصیل‌های نظام قدیم، در دوران جمع‌بندی نهایی، برگزاری آزمون‌های جامع (کنکورهای سال‌های گذشته و آزمون‌های شبیه ساز کنکور) به صورت 2 یا 3 روز یک بار خواهد بود. به‌ طوری‌ که در نیم ‌روز اول با حداکثر شبیه‌ سازی شرایط کنکور سراسری، آزمون را برگزار کرده و در 1/5 یا 2/5 روز باقی‌ مانده به تحلیل، مرور و رفع اشکال می‌ پردازند و مجدداً آزمون بعدی و این روند تا چند روز قبل از آزمون سراسری ادامه خواهد داشت.

برنامه جمع بندی کنکور 98 در 2 یا 3 روز قبل از آزمون سراسری باید به گونه‌ای باشد که داوطلبان به تورق سریع کتاب‌ها و جزوات خود بپردازند. 

 

در این دوره داوطلبان می‌ توانند با مشورت مشاوران متخصص و با تجربه 3گام، برخی از مباحث که از اهمیت کمتری برخوردارند و با توجه به سال‌های گذشته، احتمال طرح سؤال از آن‌ها کمتر است را حذف کنند.

 

 

در کنار برنامه مطالعاتی جمع بندی کنکور 98، مشاوران 3گام مطلبی در مورد مدیریت جلسه کنکور و توصیه هایی برای روز و شب قبل از کنکور و روز کنکور آماده کرده اند که توجه به این نکات باعث می شود که بتوانید به بهترین نحو از توانایی های خود استفاده کنید.