گرایش های کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی

 

 

 

گرایش های کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی

گرایش های کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی به نسبت بقیه گرایش ها، هم در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت و هم در مقطع کارشناسی ارشد، با دروس کمّی و ریاضی سروکار دارد. به همین دلیل در کنکورهای سال های گذشته، تعداد داوطلبان این رشته کاهش پیدا کرده و با توجه به بیشتر شدن نسبی ظرفیت پذیرش و دانشگاه های پذیرنده کارشناسی ارشد مجموعه مدیریت، تا حدودی شانس قبولی داوطلبان در گرایش صنعتی بیشتر شده است.

داوطلبان رشته مدیریت صنعتی و سایر گرایش های مدیریت می توانند برای اطلاع از بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت، با مشاور تخصصی این رشته در ارتباط باشند. با ثبت نام در سیستم مشاوره و برنامه ریزی ما می توانید از یک جلسه مشاوره تخصصی حضوری یا تلفنی رایگان بهره مند شوید.

 

 

گرایش های کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی عبارتند از:

  • کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات
  • کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش مدیریت زنجیره تامین
  • کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش مدیریت عملکرد
  • کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش مدیریت پروژه
  • کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش مدیریت کیفیت و بهره وری
  • کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش تحقیق در عملیات

 

 

 

بهترین گرایش ارشد مدیریت صنعتی

برای تعیین بهترین گرایش ارشد مدیریت صنعتی، لازم است که به بررسی گرایش های این رشته پرداخته شود. در این قسمت ما به بررسی دو گرایش پرطرفدار تولید و عملیات و تحقیق در عملیات پرداخته ایم. آمار و بررسی ها نشان می دهد که معمولا زیر گرایش تولید و عملیات پرطرفدراتر است.

مدیریت صنعتی گرایش تحقیق در عملیات هم به دلیل وجود درس های به روزتر و جدیدتر و عدم وجود آن ها در  چارت درسی دوره کارشناسی، امکان یادگیری بیشتر و نوشتن مقالات مختلف بیشتری را برای دانشجویان فراهم می نماید و باعث می شود که این زیر گرایش هم طرفدارهای خاص خود را داشته باشد.

در دنیای امروز، کشورهای در حال توسعه باید برای رشد بیشتر و تبدیل به کشورهای پیشرفته، بیش از پیش نقش صنایع مختلف را در نظر بگیرند تا بتوانند در آینده به اهداف خود برسند. البته منظور از صنعت فقط واحدهای تولیدی کارخانه یا خدمات نیست. امروزه مفهوم صنعت خیلی گسترده تر از گذشته است و می توانیم بانکداری، پزشکی، گردشگری و ... را جزئی از صنعت به حساب آوریم. دلیل شکل گیری رشته مدیریت صنعتی این است که صنایع بتوانند به حالت ایده آل خود نزدیک تر شوند.

 

 

 

چه افرادی برای تحصیل در ارشد مدیریت صنعتی مناسب ترند؟

به دلیل وجود مسائل ریاضی در این رشته، افرادی برای ارشد مدیریت صنعتی، مناسب ترند که از توانایی حل مسائل کمی برخوردار باشند. همچنین از یک مدیر صنعتی انتظار می رود در سه زمینه ی فنی، صنعتی، مالی و رفتاری دارای مهارت های لازم باشد و این مساله فرق بین مدیر صنعتی و مهندس صنایع را هم مشخص می کند. به همین دلیل مهندسان صنایع بیشتر به جنبه فنی صنایع مختلف می پردازند.

 

وضعیت استخدام و بازار کار ارشد مدیریت صنعتی

وضعیت استخدام و بازار کار ارشد مدیریت صنعتی، به صورتی است که فارغ التحصیلان این رشته می توانند در قسمت های مدیریت تولید، کنترل کیفیت، مرغوبیت کالا، قسمت تجزیه و تحلیل کمّی مسائل صنعتی و تولیدی مشغول به کار شوند.