گرایش های ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

 

 

 

گرایش های ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

در این مطلب تیم مشاوره و برنامه ریزی ارشد مدیریت 3گام، در مورد هدف اصلی هر کدام از گرایش های ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، توضیحات لازم را ارائه می نمایند. برای دریافت اطلاعات جامع تر در مورد بازار کار، وضعیت ادامه تحصیل و واحدهای درسی و ظرفیت پذیرش و دانشگاه های پذیرنده کارشناسی ارشد مجموعه مدیریت به ویژه در هر کدام از این زیر گرایش ها می توانید با مشاور تخصصی و با تجربه این رشته در ارتباط باشید. با ثبت نام در سیستم مشاوره و برنامه ریزی ما نیز می توانید از یک جلسه مشاوره حضوری یا تلفنی رایگان با مشاوران تخصصی و رتبه برتر این رشته بهره مند شوید. همچنین می توانید درباره بهترین منابع کنکور ارشد مدیریت هم از مشاوران ما کمک بگیرید.

 

 

گرایش های ارشد مدیریت فناوری اطلاعات شامل چهار گرایش اصلی زیر می باشد:

  • مدیریت فناوری اطلاعات گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته
  • مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب وکار الکترونیکی
  • مدیریت فناوری اطلاعات گرایش مدیریت دانش
  • مدیریت فناوری اطلاعات گرایش مدیریت منابع اطلاعاتی

امروزه سازمان برای گسترش کسب و کار خود و استفاده بهتر از فرصت های موجود نیازمند استفاده از علوم جدیدتری مثل فناوری اطلاعات می باشند. استفاده از فناوری اطلاعات این امکان رو به سازمان ها می دهد که بتوانند جریانهای اطلاعاتی مختلف ورودی به سازمان و خروجی از سازمان  رو تحلیل و مدیریت کنند و برای رسیدن به هدف سازمان و خلق ارزش از این اطلاعات استفاده نمایند.

 

مدیریت آی تی (مدیریت فناوری اطلاعات) چیست؟

 مدیریت آی تی در واقع لایه ی میانی و ارتباطی بین مدیران عالی سازمان، برنامه نویسان و مهندسان آی تی است که باعث میشه تصمیمات مدیران عالی به طور قابل فهم تر به لایه فنی منتقل شود. همچنین قابلیت ها و فرصت های استفاده از مباحث فنی، توسط مدیر میانی به مدیر عالی منتقل می گردد. بنابراین مهندس آی تی و مدیر آی تی از نظر شغلی مکمل همدیگر هستند.

وظایف مدیر آی تی عبارت است از:

  • بررسی نیاز های مختلف با دید فناوانه
  • تشخیص این که کدام نیاز با استفاده از فناوری آی تی قابل حل است.

 

 

 

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته

 هدف اصلی این زیر گرایش، ایجاد و استفاده از سیستم های اطلاعات در سازمان است تا بتواند به تصمیمی گیری های بهتر به خصوص در رده مدیران عالی منجر شود. در این زیر گرایش تا حدودی دید فنی بیشتر از دید مدیریتی کاربرد دارد.

 

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب وکار الکترونیکی

 هدف اصلی زیر گرایش کسب و کار الکترونیکی، تبدیل نیازهای مشتری به یک نرم افزار الکترونیکی است. برای رسیدن به این هدف مدیر باید بهتر بازار و نیاز های بازار را شناسایی نماید. همچنین تا حدودی به جنبه ها و توانایی های فنی هم مسلط باشه در این زیر گرایش دید بازاریابی و مدیریتی بیشتر از دید فنی مورد نیاز است.

 

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش مدیریت دانش

هدف اصلی زیر گرایش مدیریت دانش، جمع آوری، بهبود و استفاده از دانش موجود در سازمان برای افزایش بهره وری سازمان است. به صورتی که با خروج فرد از سازمان، آن سازمان برای انجام وظایف خود با مشکل روبرو گردد.

 

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش مدیریت منابع اطلاعاتی

هدف اصلی زیر گرایش مدیریت منابع اطلاعاتی، استفاده از فناوری های مناسب در فرآیند تولید، سازماندهی، پردازش، ترویج و استفاده از منابع اطلاعاتی به عنوان عاملی اساسی در راستای دستیابی به اهداف و استراتژی های سازمانی می باشد.