مقایسه آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد MBA

 

 

 

مقایسه آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد MBA

با شرکت در آزمون های آزمایشی ارشد مدیریت کسب و کار، داوطلبان کنکور ارشد MBA می توانند خود را مورد ارزیابی قرار داده و نسبت به سایر رقبا وضعیت خود را بسنجند. همچنین با افزایش کیفیت مطالعه بتوانند خود را برای شرکت در آزمون های بعدی آماده تر کنند و انگیزه بیشتری به دست آورند.

 با توجه به گستردگی برگزاری آزمون های آزمایشی در سطح کشور، انتخاب یک آزمون آزمایشی که از سطح خوبی برخوردار باشد بر کسی پوشیده نیست. آگاهی از معیارهای لازم که هر آزمون آزمایشی باید تا حد نسبتا خوبی از آن برخوردار باشد در این زمینه بسیار کمک کننده است. عملکرد متفاوت وزارت علوم باعث شده، رشته مدیریت کسب و کار فضا، شرایط کاملا متفاوتی نسبت به بقیه رشته ها دارد. از تفاوت عملکرد وزارت علوم در تعیین مواد و اهداف آموزشی تا تفاوت شخصیت شرکت کننده ها و اولویت های آن ها، همه گویای این تفاوت است. آزمون های موسسات مختلف هم با توجه به همین تفاوت ها ممکن است در شبیه سازی ساختار آزمون ارشد با شکست رو به رو شوند. در این مطلب تیم مشاوره و برنامه ریزی 3گام 4 آزمون آزمایشی موسسات مدرسان شریف، پژوهش، ماهان و پارسه را مقایسه کرده و اطلاعات جامعی درباره وضعیت آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد را به شما ارائه می دهد. برای اطلاع از مزایا و معایب آزمون های آزمایشی MBA در معیارهای دیگر با مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) در ارتباط باشید.

برای ثبت نام در پنل برنامه ریزی و مشاوره ارشد مدیریت کسب و کار 3گام بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

 

بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)

برای انتخاب بهترین آزمون آزمایشی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، باید از نقاط قوت و ضعف موسسات برگزارکننده ی آزمون های آزمایشی ارشد MBA اطلاع داشته باشید. همچنین معیارهای مختلف آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد را بررسی کنید  تا به نتیجه درستی برسید.

 

مقایسه آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد MBA: جامعه آماری

مقایسه جامعه آماری آزمون های آزمایشی ارشد مدرسان شریف و پژوهش با دو آزمون آزمایشی ارشد ماهان و پارسه نشان می دهد که جامعه آماری دو آزمون ماهان و پارسه کمتر از آزمون های آزمایشی مدرسان شریف و پژوهش است. البته با توجه به شرایط داوطلبان رشته mba، معمولا جامعه آماری آزمون های آزمایشی بسیار کمتر از آزمون ارشد است. بنابراین رتبه این آزمون ها (به خصوص داوطلبان آزمون های آزمایشی ماهان و پارسه و کسانی که رتبه پایینی در این آزمون ها دارند) معیار خوبی برای تخمین رتبه کنکور ارشد نیست.

 

آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد MBA مدرسان شریف یا پژوهش

با توجه به زمان شروع مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد، معمولا داوطلبانی که قبل از مهر یا ابتدای آن مطالعه خود را شروع کرده اند، آزمون های آزمایشی ارشد مدرسان شریف و افرادی که بین دو ترم شروع به مطالعه می کنند، آزمون های موسسه پژوهش را انتخاب می کنند.

 

مقایسه آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد MBA: سطح سوالات

سطح سوالات آزمون های آزمایشی مدیریت کسب و کار (mba) بسیار ساده و دارای تشابه با سوالات کنکور ارشد می باشد. تقریبا تمام کسانی که در آزمون های مدیریت کسب و کار شرکت می کنند، متوجه سادگی بیش از حد سوالات و عدم تشابه آن ها با سوالات کنکور ارشد mba می شوند. متاسفانه روند کاری این موسسات (بیشتر مدرسان شریف و ماهان) به این شکل است که هر موسسه در کنار برگزاری آزمون، کتاب هم عرضه می کند. طراحان سوال آزمون های آزمایشی همان مولفان کتاب های موسسه خود هستند. بنابراین کسانی که کتاب های آموزشی یک موسسه را مطالعه می کنند در آزمون های آزمایشی آن موسسه نتیجه بهتری کسب می نمایند؛ در حالی که این نتیجه مناسب به معنای یادگیری کامل و کسب رتبه خوب در کنکور ارشد نیست.

آزمون های موسسه پژوهش کمتر از دیگر موسسات چنین روشی را دنبال کرده، و آزمون های آزمایشی ارشد پارسه هم با توجه به سرفصل های کتاب های خود (که بعضا ترتیب نامتعارفی هم دارند) سرفصل های آزمون های آزمایشی اش را تنظیم کرده است.

 

 

 

مقایسه آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد MBA: کیفیت برگزاری و امکانات

معمولا کیفیت برگزاری و امکانات آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد در شهر های مختلف متفاوت است. تعداد شهر های ارائه دهنده آزمون های آزمایشی مختلف، شاید مهم ترین فاکتور در کیفیت برگزاری باشد. برای مثال آزمون مدرسان شریف در 185 شهر و آزمون های موسسه پژوهش صرفا در 22 شهر اجرا می شود. بنابراین در بسیاری از شهر ها برای داوطلبان انتخابی وجود ندارد.

 

مقایسه آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد MBA: سطح طراحان سوال

سطح طراحان سوال آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد یکی از مهم ترین عوامل کیفیت است. طراحان سوال آزمون های موسسه پژوهش نسبت به طراحان دیگر آزمون ها تجربه بیشتری دارند. آزمون های آزمایشی ارشد پارسه و ماهان هم در چند بخش طراحان سوال با تجربه و سطح بالایی دارند.

 

مقایسه آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد MBA: نظرات داوطلبان

نظرات داوطلبان در مورد آزمون های ازمایشی موسسات مختلف یکی از مهمترین معیارهای انتخاب می باشد. مهم ترین شکایات موجود معمولا نسبت به سطح سوالات و تفاوت آن ها با آزمون ارشد است. در مورد آزمون های آزمایشی ارشد پارسه این شکایات بیشتر به چشم می خورد. بسیاری از داوطلبان هم از غیر قابل مقایسه بودن رتبه آزمون های آزمایشی و آزمون ارشد مدیریت شکایت دارند.

 

مقایسه آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد MBA: هزینه ثبت نام

یکی از سوالات داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد را دارند هزینه آزمون های آزمایشی موسسات مختلف است. در حال حاضر ماهان پرهزینه ترین و مدرسان شریف کم هزینه ترین آزمون های آزمایشی را ارائه می دهند. آزمون های موسسه پژوهش و پارسه هم هزینه متوسطی دارند. البته قطعا نمی توان این موضوع را به سال های آینده تعمیم داد.