قبولی کارشناسی ارشد اقتصاد سخت نیست!!!

در طی دورانی که به افراد مختلف در مورد قبولی در کنکور کارشناسی ارشد مشاوره داده ام بارها و بارها با  موضوعاتی  مواجه شده ام که  نشان می دهد دستیابی به رتبه های ایده ال برای داوطلبان بسیار سخت جلوه می کند ، اما من همیشه معتقد بوده ام دستیابی به رتبه ای ایده ال نه تنها کار غیرممکنی نیست بلکه کار خیلی مشکلی نخواهد بود اگر می خواهید رتبه ای ایده آل کسب کنید حتما مطلب نکاتی پیرامون کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد را در سایت 3گام بخوانید.

 

 

بله بنده معتقدم که این هدف به هیچ عنوان کار سختی نیست، البته به چند شرط که در ادامه به اونها می پردازم. سعی می کنم مستقیم برم سر اصل مطلب؛ اولین شرط اینه که بتونید ایده آل خودتون رو تشخیص بدید، سعی کنید واقع نگر باشید و با توجه به پایه درسی خودتون و ساعات مطالعه ای که می تونید اختصاص بدید، بهترین رتبه ی قابل تصور با توجه به وضع موجود رو به عنوان هدف انتخاب کنید. مطمئن باشید اگر هدف واقع بینانه ای باشه، میشه به اون دست پیدا کرد. در حقیقت به بهترین نتیجه ممکن فکر کنید و بدونید مسلماً قابل دسترس خواهد بود.

پس از مرحله اول به دو موضوع اصلی و محوری دیگه می پردازم که مسلماً موفقیت در دستیابی به هدف تعیین شده در گرو انجام اقدامات درست در راستای این دو موضوع هست: نخست اینکه باید سبک زندگی خودتون رو برای چند ماه تغییر بدید؛ سبک زندگی شخصی که برای کنکور کارشناسی ارشد تلاش می کنه باید تغییر کنه. در این باره روش ها و متدهای بسیار ساده و اما کارایی وجود داره که معجزه می کنه. این روش ها و اقدامات باعث می شه که بتونید در مدت کوتاه بهترین بهره برداری و کارایی رو چه از نظر استفاده از زمان و پیش روی در دروس به صورت کمی و چه از لحاظ  فهم عمیق و ارتقاء کیفی مطالعه داشته باشید. بنده به داوطلبان تأکید می کنم با توجه به زمانی که تا آزمون باقی مونده، به هیچ وجه نباید سردرگم باشید و سعی کنید با استفاده از روش های لازم برای تغییر سبک زندگیتون به بالاترین کارایی برسید.

موضوع مهم دیگری هم وجود داره که توجه به اون، سرنوشت آزمون شما رو دگرگون می کنه. می دونیم که افراد مختلف تو درسای مختلف استعداد و مهارت های مختلفی دارند و به تبع اون در میزان فهم اون درسا و همچنین درصد آزمون نتایج متفاوتی رو خواهند داشت. این یک موضوع عادی هست و نقطه ضعف محسوب نمیشه و هرکس باید با توجه به پایه های درسی خودش به دنبال بهترین نتایج متناسب با خود باشه. اما نکته مهم اینجاست که چطوری میشه تو هر درس به بهترین نتیجه تو آزمون رسید. وقتش رسیده است تا به این نکته کلیدی اشاره کنم که هر درس شیوه ی مطالعه ی خودش رو می طلبه. اگر هر داوطلب بدونه که هر کدوم از درس ها رو چطوری یاد بگیره و به تسلط برسه، به بهترین نتایج نزدیک میشه. بارها داوطلبان از من پرسیدند که "کتاب های پایه را استفاده کنیم یا کتاب درس و تست؟" یا پرسیده می شه که "کتاب های کدام مؤسسه و انتشارات رو پیشنهاد می کنید؟" اما باید گفت درس به درس شیوه ی مطالعه و رسیدن به تسلط و همچنین منابع و کتب تست متفاوته. به طور خلاصه باید گفت: باید بدونید در هر درس چه کنید تا بهترین نتیجه رو تو اون درس بدست بیارید. حالا با استفاده از مطالب گفته شده و مطالعه مطالب زیر می تونید به بهترین رتبه  تو کنکور ارشد اقتصاد دست پیدا کنید:

بهترین منابع کنکور ارشد اقتصاد

مشاوره انتخاب رشته کنکور ارشد اقتصاد

 

 

اطمینان داشته باشید داوطلبی که بتونه تو این دو موضوع، راه حل های صحیح رو تشخیص بده و به اونها عمل کنه، به آنچه که در ذهن خودش متصور هست، میرسه. بنده در بسیاری موارد تجربه کرده ام که دوستانی که خواستن و تونستن برنامه هایی رو که بنده برای تغییر سبک زندگی و شیوه ی درس خوندن به اونها داده ام اجرا کنند، اغلب به نتایجی رسیدند که بیش از حد تصور اونها بوده. امیداوریم که شما دوستان عزیز هم بتونید به بهترین نتایج دست پیدا کنید. فقط فراموش نکنید که برای رسیدن به اون، باید شیوه های صحیح  در انتخاب سبک زندگیتون در این چند ماه و گزینش منابع و راه های  تسلط تو دروس مختلف رو بدونید و به اونها عمل کنید. می تونید برای این گزینش ها به مشاوره ی ما اعتماد کنید، چون افراد مختلف با سطوح علمی مختلف تونستند با استفاده از این دو نکته که برای اونها در قالب برنامه ی مشاوره ای تخصیص پیدا کرده بود، به ایده آل های خودشون برسند. یادتون باشه که امسال فرصت آزمون و خطا نیست و زمان هیچوقت برنمیگرده.