آزمون کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی در نوبت صبح برگزار میشود و دارای دو دفترچه می‌باشد. دفترچه اول شامل 185 سوال با مدت زمان پاسخگویی 180 دقیقه می‌باشد كه داوطلبین بنابر گرایش‌های خود به دروس پاسخ می‌دهند. داوطلبین گرایش مدیریت MBA از دفترچه اول فقط به سوالات درس ریاضیات عمومی 1 و 2 و نیز درس استعداد و آمادگی تحصیلی (جمعا 70 سوال) پاسخ می­دهند. پس از پایان یافتن زمان پاسخ گویی به دفترچه اول، مراقبین از داوطلبان میخواهند که دفترچه را بر زمین گذاشته و با برداشتن دفترچه دوم شروع به پاسخگویی در همان پاسخ نامه قبلی کنند. در این زمان دفترچه اول توسط مراقبین سالن جمع آوری میشود. دفترچه دوم كه شامل 100 سوال زبان تخصصی با مدت زمان پاسخگویی 90 دقیقه است، مخصوص داوطلبین رشته مدیریت MBA است. تعداد سوالات، زمان پاسخگویی و ضرایب دروس مربوط به آزمون کارشناسی ارشد مدیریت MBA به شرح زیر است:

 

 

 

زمان پاسخگویی

تعداد سوالات

ضریب

نام درس

 شماره دفترچه

180 دقیقه

30

0

زبان عمومی و تخصصی

1

40

2

استعداد و آمادگی تحصیلی

30

0

دانش مسائل روز

30

0

نظریه­های عمومی مدیریت

25

0

زبان فارسی

30

2

ریاضیات عمومی 1 و 2

 

زمان پاسخگویی

تعداد سوالات

ضریب

نام درس

 شماره دفترچه

90 دقیقه

100

1

زبان انگلیسی (گرایش مدیریتMBA)

2

 

 

استراتژی پیروزمندانه:

هیچ اجباری وجود ندارد مبنی بر اینکه شما باید به ترتیب سوالات دفترچه پاسخگوی تست ها باشید بلکه توصیه ما این است که شما دروس را صرف نظر از ترتیب دفترچه و بر مبنای میزان تسلط خود پاسخ بدهید؛ به این معنی که از درس یا مبحثی شروع کنید که تسلط بیشتری بر آنها دارید (مثلا اگر در ریاضیات تسلط بیشتری نسبت به GMAT دارید یا مثلا در مبحث reading نسبت به vocabulary آمادگی بهتری دارید) و به همین ترتیب پیش بروید.

توجه كنيد كه بعضي از تستها نياز به بيش از دو دقيقه زمان داشته و بعضي ديگر كمتر از 30 ثانيه زمان براي پاسخ نياز دارند. پس در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت MBA حتماً اين موضوع را در نظر داشته باشيد و زمان خود را درست مديريت نمائيد. تلاش كنيد تستها را با توجه به ارزش آنها زمانبندي نمائيد، اين كار را در منزل تمرين نمائيد.

 

جمع بندی به روش 3 گام:

داوطلبانی که مسیر رسیدن به قله موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت MBA را با نقشه راه و ابزارهایی که سه گام در طو ل مسیر در اختیارشان گذاشته، پیمودند (منظور کسانی هستند که مسیر آزمون را با برنامه ریزی سه گام پیش رفته اند) در بازه زمانی نزدیک به کنکور بسته های "جمع بندی به روش 3گام" در اختیارشان قرار خواهد گرفت تا به این ترتیب بتوانند به بهترین شکل به مرور و دسته بندی مطالبی که خوانده اند پرداخته و با اعتماد به نفس ناشی از تسلط به مباحث آزمون، با سرعت و آرامش خاطر بیشتر مسیر باقی مانده را به سلامتی طی کرده و به موفقیت دست پیدا کنند.