دروس کارشناسی ارشد حسابداری

دروس کنکور کارشناسی ارشد مجموعه حسابداری و همچنین ضرایب آن ها، برای هر دو گرایش رشته حسابداری مشترک است؛ به عبارت دیگر برای فارغ التحصیلان کارشناسی رشته حسابداری یک کنکور مشترک برگزار شده و سپس داوطلبان با توجه به علایق شخصی و رتبه شان، به تعیین گرایش و رشته می پردازند. برای شناختن و انتخاب درست گرایش مورد نظر خود مطلب مشاوره انتخاب رشته کنکور ارشد حسابداری را در سایت 3گام مطالعه کنید.

 

نحوه مطالعه درس زبان در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری

درس زبان یکی از دروس تأثیرگذار در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری می باشد. توزیع سؤالات در سال­ های اخیر، به این صورت بوده که 5 سؤال از گرامر، 10 سؤال لغت (به صورت جای خالی) و 15 سؤال درک مطلب آمده است. پس همانطور که مشخص است، تقویت دایره لغات از اهمیت خاصی برخوردار است. توصیه می شود که پس از تقویت دایره لغات در زبان عمومی، سراغ زبان تخصصی بروید که بهترین منبع برای این کار در درجه اول متون تخصصی کنکور سراسری سال­ های قبل در رشته حسابداری می باشد.

نکته بسیار مهم، تقویت درک مطلب و بالا بردن سرعت عمل در پاسخ به سؤالات متن است. داوطلب باید در درجه اول متن را بصورت کلی و بدون دقت بر روی لغات جدیدی که معنی آنها را نمی داند، مطالعه نماید. یعنی هدف مطالعه کلی متن و درک چهار چوب آن است. در مرحله بعد، داوطلب باید سؤالات هر متن را به دقت مطالعه کرده و زیر برخی کلمات کلیدی را خط بکشد. سپس به مطالعه دقیق متن بپردازید و لغاتی که در متن زیر آنها خط کشیده اید را در متن یافته و متن اطراف آن لغات کلیدی را به دقت بخوانید و درک نمایید در این روش مطالعه، شما نیازی به درک تمام جزئیات متن ندارید و همینکه معنی و مفهوم  جملاتی که شامل پاسخ سؤالات هستند را متوجه شوید کافیست.

 

 

اما در کنکور دانشگاه آزاد پاسخ دادن به سؤالات زبان ساده تر از سراسری است، زیرا سؤالاتی که مطرح می شوند بیشتر دروس حسابداری مالی و حسابداری صنعتی  به زبان انگلیسی است و حتی اگر زبان شما ضعیف باشد با تست زدن کنکور های سال قبل و کمی دانش در مورد زبان تخصصی می توانید به درصدی از سؤالات پاسخ دهید.

برای نتیجه مطلوب گرفتن از درس زبان در کنکور ارشد باید توجه داشته باشید که زبان درسی است که به نسبت خواندن شما نتیجه مستقیم در ابتدای کار از خود نشان نمی دهد. مثلًا (اگر معیار 100ساعت باشد) شما 80 ساعت مطالعه می کنید ولی شاید حتی نتوانید 10 درصد از سؤالات کنکور را پاسخ دهید. ولی زمانیکه 20ساعت دیگر می خوانید شاهد یک جهش در نتیجه خواهید شد. 

 

 

نحوه مطالعه درس ریاضی و آمار در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری

30 سوال درس ریاضی و آمار در سال گذشته، شامل 11 سوال آمار و 19 سوال ریاضی می باشد.

نحوه مطالعه درس ریاضی در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری

 در درس ریاضی با چند مبحث کلی سروکار داریم. قسمت "توابع" شاکله اصلی بحث را تشکیل می دهد و پایه مباحث حد، مشتق و انتگرال محسوب می شود. البته مباحث مهم دیگری مانند ماتریس ها و دستگاه معادلات نیز وجود دارد.

دقت کنید درس ریاضی بر خلاف تفکر بیشتر داوطلبان، که آن را درسی بسیار سخت می­ دانند درسی است که دارای سؤالات مشخصی است و الگوی طرح سؤالات در سال های اخیر نسبتاً ثابت مانده است. 

داوطلب گرامی، شما می توانید در صورتی که به دلایل مختلف قادر به مطالعه کلیه مطالب نیستید، با توجه به مباحثی که پر تست بوده و البته علائق و توانایی­های قبلی خود، مباحث را اولویت بندی کرده و مطالعه نمایید و یا حتی چند مبحث را به جای مطالعه تمامی مطالب انتخاب نمایید. برای اینکار می توانید از برنامه ریزی شخصی سازی شده 3گام  در کنار مشاوره های مشاوران تخصصی، استفاده کنید.

 

نحوه مطالعه درس آمار و احتمال در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری

مباحث این درس را می­توان بصورت  مجزا از هم در نظر گرفت. هر بخش یکسری فرمول محدود و مشخص  را معرفی  می­کند که یادگیری و طرز استفاده آنها مشکل خاصی ندارد. اساسی ترین مشکل در این درس انجام محاسبات نسبتاً سنگین و تا چند رقم اعشار، بدون استفاده از ماشین حساب است. داوطلب باید در طول دوره مطالعه خود، پس از یادگیری مفاهیم نسبتاً ساده، سرعت و دقت عمل خود را در انجام محاسبات دستی تقویت کند. دقت محاسبه اهمیت بالایی دارد، زیرا در بسیاری موارد تفاوت  گزینه ­ها در رقم چندم اعشار است.

نکته قابل توجه این است که در کنکور دانشگاه سراسری مباحث آمار توصیفی (مانند شاخص های مرکزی و پراکندگی و توزیع های آماری) تست بیشتری دارند و در کنکور آزاد مباحث آمار استنباطی (مانند متغیر های تصادفی، کنکور فرض و توزیع های پیوسته و گسسته) سؤالات بیشتری را به خودشان اختصاص می دهند.

 

 

نحوه مطالعه درس حسابداری مالی در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری

درس حسابداری مالی در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری دارای 25 تست بوده که طی سال های گذشته بیشترین تعداد تست مربوط به مبحث سرمایه گذاری ها، ترکیب های تجاری و دارایی های ثابت بوده است. هر ساله تعدادی از سؤالات این درس با چارچوبی شبیه به کنکورهای کارشناسی ارشد حسابداری سال قبل طرح شده است، لذا تسلط بر کنکورهای کارشناسی ارشد حسابداری سال های گذشته تا حد زیادی می تواند در کسب درصد بالا در این درس مؤثر باشد. ذکر این نکته ضروری است که برخی از استانداردهای حسابداری در سال های مختلف تغییر یافته اند، بنابراین در مطالعه پاسخ های تشریحی درس حسابداری مالی در کنکورهای کارشناسی ارشد حسابداری سال های مختلف این نکته را مد نظر داشته باشید.

با توجه به حجیم بودن سرفصل ها و مفاهیم موجود در این درس نیازی به مطالعه تمامی سرفصل ها نیست و شما می توانید با راهنمایی هایی که مشاور تیم 3گام در اختیار شما قرار می دهد، مباحثی که می بایست مطالعه شوند را به بهترین شکل مدیریت کنید.

 

 

نحوه مطالعه درس حسابداری صنعتی در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری

درس حسابداری صنعتی در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری دارای 25 تست بوده که طی سال های گذشته بیشترین تعداد تست مربوط به مبحث هزینه یابی مرحله ای و هزینه یابی استاندارد بوده است. درس حسابداری صنعتی طی سال های گذشته محل مانور بسیاری از طراحان بوده چراکه تنوع و خلاقیت بسیار زیادی در طرح تست های این درس به چشم می خوردو ممکن است  سؤالات یکسال بسیار ساده و سؤالات سال دیگر بسیار سنگین باشد. بنابراین در درس حسابداری صنعتی در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری در مورد میانگین درصد دواطلبان سال پیش حساسیت نداشته باشید.

برای موفقیت در این درس، مهارت تست زنی بسیار حائز اهمیت است و نمی توان تنها به مطالعه سرفصل های مربوطه اکتفا کرد. بنابراین تست زدن در درس حسابداری صنعتی را بسیار جدی بگیرید.

 

نحوه مطالعه درس حسابرسی در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری

درس حسابرسی در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری دارای 25 تست بوده که طی سال های گذشته بیشترین تعداد تست مربوط به مبحث رسیدگی های اثباتی و گزارشگری بوده است. برای موفقیت در این درس تسلط به سؤالات کنکورهای کارشناسی ارشد حسابداری سال های قبل حرف اول را می زند، چرا که حدود 70 درصد سؤالات این درس کاملاً تکراری و مشابه با کنکورهای سال پیش است. ذکر این نکته ضروری است که برخی از استانداردهای حسابرسی در سال های مختلف تغییر یافته اند، بنابراین در مطالعه پاسخ های تشریحی درس حسابرسی در کنکورهای کارشناسی ارشد حسابداری سال های مختلف این نکته را مد نظر داشته باشید.

 

سؤالات در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری سهل ممتنع هستند بدین معنی که در پاسخ دادن به تست ها بسیار دقیق باشید و اگر مطلبی را مطالعه نکرده اید به بخت و اقبال برای پاسخ گویی به تست اعتماد نکنید ! چراکه احتمال صحیح یا غلط زدن تست به طور کل 50-50 می باشد.