نحوه مطالعه دروس کارشناسی ارشد شیمی

در 3گام تصمیم گرفتیم دروس رشته شیمی را اولویت بندی کنیم تا تمام داوطلبان این رشته با هر سطح علمی بتوانند در رشته و گرایش مورد نظرشان پذیرفته شوند.

شیمی

بر اساس سطح علمی داوطلبان و زمان آزاد هر داوطلب برای درس خواندن در درس شیمی آلی ابتدا تمرکزمان را روی دروس شیمی آلی 1 و مخصوصا شیمی آلی 2 می گذاریم و پس از تسلط کامل روی این مباحث مطالعه شیمی آلی 3 و کاربرد طیف و شیمی فیزیک آلی را در اولویت دوم قرار می دهیم.  

در ضمن توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر مطالب زیر را در سایت 3گام مطالعه کنید:

بودجه بندی و تحلیل و بررسی کنکور کارشناسی ارشد شیمی

برنامه و روش 3گام در کارشناسی ارشد مجموعه شیمی

بهترین منابع ارشد شیمی

 

 

در درس شیمی تجزیه معمولا داوطلبان و نیز کلاس های کنکور زمان بسیار زیادی را صرف مطالعه و تدریس شیمی تجزیه 1 می کنند که متاسفانه در کنکور معمولا بدلیل محدودیت زمان و یا عدم تسلط کافی داوطلبان قادر به پاسخگویی سؤالات این مباحث نخواهند بود و متاسفانه چون زمان کافی روی مطالعه درس تجزیه 2 و دستگاهی نیز نگذاشته اند نمی توانند نتیجه مطلوبی از کنکور این درس بگیرند. خوب چیکار کنیم؟ ما تو 3گام بهتون می گیم از کجا شروع کنید و چه سرفصل هایی رو نخونید. 

 

ارشد شیمی  در درس شیمی فیزیک بر خلاف ترس زیاد اکثر داوطلبان از این درس با مطالعه تعداد محدودی از فصول میتوان به درصدی حدود 25-30 درصد رسید که در درس شیمی فیزیک درصدی قابل قبول است. در 3گام بهتون یاد میدیم با خوندن کدوم سرفصل ها و با کمترین دردسر به این درصد برسید.   

در مورد درس شیمی معدنی حتما مطالعه تمام مباحث شیمی معدنی 1و 2 و شیمی آلی فلزی را در دستور کار خود قرار دهید. سبک سؤالات کنکور معدنی در 2-3 سال اخیر تغییر کرده و از صورت روتین و متداول سال های قبل خارج شده بنابراین پاسخگویی به سؤالات این درس مستلزم مطالعه کافی و دقت بالاست.   

 

 

شیمی

درس زبان :درس زبان مانند سایر دروس دارای ضریب 1 است و بنابراین تاثیر بسیاری در نتیجه خواهد داشت. توزیع سوالات در سال­های اخیر، به این صورت بوده که 5 سوال از گرامر، 10 سوال لغت (به صورت جای خالی) و 15 سوال درک مطلب آمده است. تو 3گام نزدیکترین راه برای گرفتن بهترین نتیجه رو بهتون یاد میدیم.   

در مورد دروس گرایش کاربردی شما با پاسخ دادن به 10-12 سؤال می توانید نتیجه مطلوبی در این درس بگیرید . ما تو 3گام به شما یاد میدیم که چجوری اون سوالا را با منابع زیادی که داره تطبیق بدین و استخراج کنین.