نحوه خواندن کتاب زبان ارشد علوم پزشکی امیر لزگی

نحوه خواندن کتاب زبان ارشد علوم پزشکی امیر لزگی

کتاب زبان امیرلزگی یکی از منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت می باشد. با توجه به این که این کتاب فاقد ترجمه لغات می باشد، اکثر داوطلبان در خواندن آن دچار سردرگمی هستند و زمانی که به بخش لغات می رسند آن را رها می کنند. مشاوران دپارتمان کنکور ارشد وزارت بهداشت 3گام در این مطلب، به نحوه خواندن کتاب زبان امیر لزگی می پردازند. داوطلبان بهتر است جهت سهولت در خواندن، نکات زیر را رعایت نمایند تا به نتیجه مطلوب تری برسند.

زمان مطالعه ی قسمت های هر مهارت کتاب زبان لزگی

با توجه به چند قسمتی بودن هر مهارت کتاب زبان لزگی، زمان مطالعه  هر کدام از قسمت ها، به طور میانگین یک بازه زمانی دو ساعته در افرادی که پایه ضعیفی دارند، طول خواهد کشید و در مجموع هر مهارت 6 ساعت زمان خواهد برد. این در حالی است که  اگر پایه زبان داوطلب قوی  باشد، به طور میانگین 3 ساعت زمان می برد تا به مطالعه هر مهارت بپردازد (نکته قابل تذکر این است که این بازه های زمانی به طور میانگین می باشد)

 

 

نحوه خواندن لغات مترادف کتاب زبان لزگی

با توجه به  کادرهای صورتی رنگ در انتهای هر متن  و کلمات صورتی در متون بالای آن کادرها، در ابتدا لغات مترادف مرتبط را پیدا کنید. هدف نویسنده از طرح این قسمت این است که شما مترادف ها را در متن پیدا کنید و تکنیک مترادف یابی در سوالات ارشد وزارت بهداشت و  mhle را ارتقا دهید  

لغات مترادفی که از متن پیدا کردید را در کادر رو به روی لغات مربوطه بنویسید و سعی کنید مترادف هایی که درجه سختی بیشتری دارند و نیاز است که بیشتر مرور شوند، به طور جداگانه در قسمتی از دفترچه خود یادداشت نموده  و در طول هفته آن ها را مرور نمایید.

در صورت که مترادف ها را خوب به خاطر بسپارید، سرعت خود را در پاسخ گویی قسمت vocabulary افزایش می دهید و وقت خود را برای قسمت reading ذخیره خواهید نمود.

تکنیک های ارائه شده در هر مهارت کتاب زبان لزگی

 تکنیک های ارائه شده در هر مهارت کتاب زبان لزگی به صورتی است که جهت پاسخ گویی به سوالات reading مناسب و جامع می باشد. خواندن زبان به صورت ممتد و هر روزه باید باشد؛ حتی در صورتی که قادر به خواندن مهارت جدید نیستید، حتما لغات به دست آمده از سایر مهارت ها را مرور نمایید

قسمت دوم کتاب لزگی ( بعد از بیان کردن 12 مهارت این کتاب) مربوط به نمونه سوالات کنکور سال های قبل می باشد. داوطلبان بهتر است به هر آزمون که شامل پاسخ به سوالات و تفسیر سوالات است، به طور میانگین 1/5 ساعت زمان اختصاص دهند.