کارشناسی ارشد مهندسی مواد - مهندسی پزشکی بیومواد

یکی از گرایش های پرطرفدار کارشناسی ارشد مهندسی مواد در سال های اخیر، گرایش مهندسی پزشکی بیومواد شده است. دلیل این امر را می توان در تازگی و نوآورانه بودن آن و از همه مهم تر در توجه دانشگاه های خارج از ایران به فارغ التحصیلان گرایش بیومواد است که بدین ترتیب فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد مهندسی مواد بیومواد با سهولت بیشتری می توانند اقدام به اپلای کردن و گرفتن پذیرش از دانشگاه های معتبر خارجی نمایند. کاربرد علم مواد در زمینه های زیست شناسی و پزشکی باعث شده است تا رشته بیومواد تبدیل به پل میان علوم مهندسی مواد و علوم پزشکی و درمانی باشد. در رابطه با بازار کار و نحوه قبولی با رتبه برتر در آزمون کارشناسی ارشد مهندسی مواد بیومواد، مشاوران تخصصی دپارتمان مهندسی مواد 3گام، به طور کامل شما را راهنمایی می کنند.

کارشناسی ارشد مهندسی مواد - مهندسی پزشکی مهندسی بافت

دیگر گرایش پرطرفدار و بسیار محبوب کارشناسی ارشد مهندسی مواد در سال های اخیر، مهندسی پزشکی مهندسی بافت بوده است. همان دلایلی که در پرطرفدار شدن مهندسی پزشکی بیومواد ذکر شد در مرود مهندسی پزشکی مهندسی بافت نیز صادق است. در شاخه مهندسی بافت مهندسی پزشکی، بر روی ساخت اعضای مصنوعی بدن و بافت های آسیب دیده بدن با استفاده از مواد مهندسی کار و تحقیق می شود که با توجه به اهمیت بالای این موضوع، توجه همه دنیا به سمت گرایش مهندسی بافت مهندسی پزشکی چنیدن برابر شده است. همچون گرایش بیومواد، مشاوران تخصصی 3گام در رابطه با گرایش مهندسی بافت مهندسی پزشکی نیز راهنما و راهگشای شما خواهند بود.

 

ضرایب کارشناسی ارشد مهندسی مواد گرایش مهندسی پزشکی بیومواد و مهندسی بافت در آزمون کارشناسی ارشد سال 99

برای ورود به رشته های مهندسی پزشکی بیومواد و مهندسی بافت باید ابتدا در آزمون کارشناسی ارشد مهندسی مواد پذیرفته شوید که برای قبولی باید درس های زیر را پاسخ بدهید و با برنامه ریزی صحیح و روش های صحیح مطالعه بتوانید بالاترین درصدها را کسب کنید تا جزء رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی بیومواد و مهندسی بافت شیود. هر قدر رتبه بهتری داشته باشید، کار شما برای بقیه مراحل در آینده بسیار بسیار ساده تر خواهد شد.

دروس کارشناسی ارشد گرایش مهندسی پزشکی بیومواد و مهندسی بافت به شرح جدول زیر است:

عنوان درس ضریب
زبان عمومی و تخصصی 1
ریاضی (ریاضی عمومی 1 و 2، معادلات دیفرانسیل و ریاضی مهندسی) 2
خواص فیزیکی مواد یا خواص مهندسی مواد و بیومتریالها 2
خواص مکانیکی مواد یا شیمی آلی و بیوشیمی 2
شیمی فیزیک و ترمودینامیک یا فیزیولوژی و آناتومی 2

توجه داشته باشید که شما برای قبولی در مهندسی مواد بیومواد و مهندسی بافت می توانید دو انتخاب داشته باشید. یا دروس تخصصی مهندسی مواد یعنی دروس خواص فیزیکی مواد، خواص مکانیکی مواد و شیمی فیزیک و ترمودینامیک را انتخاب کنید تا پاسخ بدهید و یا اینکه به سراغ دروس تخصصی مهندسی پزشکی یعنی دروس خواص مهندسی مواد و بیومتریالها، شیمی آلی و بیوشیمی و فیزیولوژی و آناتومی بروید. اینکه کدام یک از پک های گفته شده را برای مطالعه انتخاب کنید بسیار مهم است و طبیعتا هر فردی آن دسته از دروس را انتخاب می کند که با آنها ارتباط و آشنایی بیشتری داشته است. در رابطه با انتخاب دروس و همچنین میزان درصدهای مورد نیاز برای کسب رتبه های بسیار خوب در مهندسی پزشکی بیومواد و مهندسی بافت، 3گام می تواند کمک بزرگی برای شما باشد. از همه مهم تر موسسه 3گام که در امر برنامه ریزی های تخصصی و هوشمند آزمون کارشناسی ارشد بسیار معتبر و درخشان است، در مورد رشته مهندسی ماد در گرایش مهندسی پزشکی بیومواد و مهندسی بافت نیز عملکرد و طرح ویژه ای را دارد.

 

 

حتما توجه کنید که نحوه آماده شدن (منابع و برنامه ریزی) برای کنکور مهندسی پزشکی وزارت علوم در شاخه های بیومواد و مهندسی بافت از کنکور مهندسی پزشکی وزارت بهداشت بسیار بسیار متفاوت می باشد. هم چنین با توجه به تنوع زیاد منابع مطالعاتی برای دروس کنکور کارشناسی ارشد مهندسی بافت و بیومواد ، موسسه 3گام توسط مشاوران متخصص خود، بهترین منابع را به داوطلبان خود معرفی خواهد کرد و برای آنها بر اساس بهترین منابع برنامه ریزی هوشمند را انجام خواهد داد.

افرادی که هدف آنها قبولی در رشته مهندسی بیومواد و مهندسی بافت در بهترین دانشگاه های ایران از قبیل امیرکبیر و تهران می باشد می توانند از همین امروز شروع به برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور ارشد مهندسی پزشکی کنند.

 

لازم به ذکر است که مشاوران ما اطلاعات لازم برای اپلای (ادامه تحصیل دردانشگاه های خارج از کشور) و آینده شغلی این رشته را نیز به طور کامل و مفصل در اختیار شما قرار می دهند. با ثبت نام از طریق لینک زیر می توانید یک جلسه مشاوره با مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی 3گام رزرو کنید.